Będą one wyposażone w ergonomiczne fotele, nowoczesne toalety i klimatyzację. Przy każdym fotelu zamontowane będzie gniazdko elektryczne. Tradycyjne tablice informacyjne zastąpią elektroniczne wyświetlacze, na których będą pojawiać się komunikaty o przebiegu trasy. Dostępny będzie również nowoczesny system informacji pasażerskiej.

Pociągi zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych – będą wyposażone w specjalne urządzenia ułatwiające wjazd z każdej strony pociągu. Nowy tabor będzie przystosowany do prędkości 160 kilometrów na godzinę. Do dyspozycji pasażerów będą przedziały pierwszej i drugiej klasy, a także wydzielona przestrzeń barowa.

- Nowoczesne pojazdy Flirt to kolejny efekt naszego wartego ponad 5 miliardów złotych programu wymiany taboru. Dzięki niemu do końca roku większość pociągów będzie nowych lub zmodernizowanych – zapowiedział prezes Intercity Jacek Leonkiewicz.

Flirty zostaną włączone do ruchu na liniach: Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań). - Wszystkie zamówione pojazdy zostaną przekazane przewoźnikowi wraz z homologacją do końca października 2015 roku – zadeklarował prezes zarządu Stadler Polska i wiceprezes wykonawczy na Europę Środkową w Grupie Stadler Rail, Christian Spichiger.

Konsorcjum Stadler-Newag produkuje łącznie 20 składów typu Flirt dla Intercity. Wartość projektu to 1,6 miliarda złotych. Umowa, poza dostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwis przez kolejnych 15 lat. Część pieniędzy na nowe pociągi kolej pozyska z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.