PolskiBus chętnie zarządzałby też połączeniami kolejowymi w Polsce

W pierwszym półroczu liczba klientów PolskiegoBusa.com była o 65 procent większa niż rok temu. Przewoźnik zwiększa częstotliwość kursowania i otwiera nowe trasy. Myśli też o wejściu na rynek kolejowy

Publikacja: 10.09.2014 09:49

Prezes i właściciel PolskiegoBusa Brian Souter

Prezes i właściciel PolskiegoBusa Brian Souter

Foto: ROL

– W ciągu ostatnich dwóch lat firma przynosiła zyski, jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników finansowych i operacyjnych – mówi Brian Souter, prezes PolskiBus.com. – Chociaż nasza marka ma silną pozycję w segmencie międzynarodowych usług transportowych, głównym celem będą jednak usługi krajowe. Na rynku jest wielu innych przewoźników, którzy obsługują trasy międzynarodowe i robią to całkiem dobrze.

W sierpniu firma ogłosiła wprowadzenie do sieci połączeń czterech nowych linii. Dwóch międzynarodowych: Warszawa – Wilno, Szczecin – Berlin i dwóch krajowych: Szczecin – Gorzów Wlkp. – Poznań – Wrocław oraz Wrocław – Opole – Kraków. Dodatkowo zwiększy częstotliwość połączeń na najbardziej popularnych trasach, np. między Wrocławiem a Krakowem będą 33 kursy w ciągu dnia.

– Wierzymy, że w Polsce nasza pozycja w ciągu najbliższych lat będzie rosła. Na rynku było ogromne zapotrzebowanie na tego rodzaju usługi. Dzięki nam wiele osób w ogóle zaczęło podróżować. Sprawiliśmy, że podróże stały się osiągalne finansowo i przyjemne. Jesteśmy bardzo zadowoleni z odbioru naszej oferty w Polsce – mówi Souter.

Przewoźnik nie obawia się konkurencji ani ze strony kolei, ani tanich linii lotniczych. – Im lepsza będzie jakość transportu publicznego, tym więcej osób będzie z niego korzystać – mówi szef taniego przewoźnika autobusowego. – Nie postrzegałbym innych środków transportu jako zagrożenia. Nasza oferta jest unikatowa, kreujemy własny rynek. Naszym głównym konkurentem są samochody prywatne.

Firma nie planuje ograniczenia połączeń w związku z zakończeniem modernizacji na niektórych liniach kolejowych. Przeciwnie, zamierza podnieść jakość obsługi i zintensyfikować kursowanie na wybranych trasach (na przykład z Warszawy do Gdańska).

– Najchętniej obsługiwałbym część połączeń kolejowych, tak jak to ma miejsce w Wielkiej Brytanii, gdzie jesteśmy partnerami z Virgin i prowadzimy połączenia na West Coast Main Line, głównej linii kolejowej w Wielkiej Brytanii łączącej Londyn z regionami West Midlands, North West England, północną Walią i południową Szkocją – mówi Brian Souter.

Jego zdaniem w krajowym polskim transporcie kolejowym powinno również być miejsce dla prywatnych przewoźników. – Gdyby pojawiła się taka możliwość, na pewno byśmy ją rozważyli – zapewnia Souter. – Nasze umiejętności zarządzania i marketingowe mogłyby przynieść ogromne korzyści polskiej kolei. W przyszłości chciałbym zobaczyć w Polsce rozwinięty system transportu publicznego, który zawierałby wszystkie elementy: transport kolejowy, powietrzny, dobre drogi. Wszystko to sprawia, że kraj funkcjonuje prawidłowo.

Spadek zainteresowania świadczonymi przez PolskiBus.com usługami raczej firmie nie grozi. Jak wynika z badań prowadzonych przez specjalizującą się w wyszukiwaniu tanich połączeń platformę rezerwacyjną e-podróżnik, pasażerowie podczas wybierania środka transportu wciąż najbardziej zwracają uwagę na cenę. W ubiegłym roku tylko za pośrednictwem tego portalu sprzedano 250 tys. biletów. W tym roku prawdopodobnie liczba ta zwiększy się do 400 tysięcy.

PolskiBus.com obsługuje 19 tras, docierając do 22 polskich miast i 6 europejskich miejsc. Przewoźnik w ciągu trzech lat obecności w Polsce przewiózł ponad 8 milionów pasażerów. Flota ponad 130 autokarów wykonuje ponad 300 kursów dziennie.

– W ciągu ostatnich dwóch lat firma przynosiła zyski, jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników finansowych i operacyjnych – mówi Brian Souter, prezes PolskiBus.com. – Chociaż nasza marka ma silną pozycję w segmencie międzynarodowych usług transportowych, głównym celem będą jednak usługi krajowe. Na rynku jest wielu innych przewoźników, którzy obsługują trasy międzynarodowe i robią to całkiem dobrze.

W sierpniu firma ogłosiła wprowadzenie do sieci połączeń czterech nowych linii. Dwóch międzynarodowych: Warszawa – Wilno, Szczecin – Berlin i dwóch krajowych: Szczecin – Gorzów Wlkp. – Poznań – Wrocław oraz Wrocław – Opole – Kraków. Dodatkowo zwiększy częstotliwość połączeń na najbardziej popularnych trasach, np. między Wrocławiem a Krakowem będą 33 kursy w ciągu dnia.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek