Nowy sposób rozliczania agentów będzie obowiązywał w roku obrotowym 2014/2015. Dotychczas stosowany model schodkowy ustąpi miejsca dwustopniowym zasadom rozliczania. Agenci dostaną prowizję podstawową, która zostanie uzupełniona o wynagrodzenie liczone od wzrostów sprzedaży. Prowizję podstawową w wysokości 10 procent koncern będzie wypłacał od 175 tys. euro i od momentu kiedy biura osiągną co najmniej 97 procent swojego zeszłorocznego obrotu. Tym samym minimalny próg dla 10-procentowego wynagrodzenia został podniesiony o 20 tys. euro w stosunku do roku poprzedniego.

Prowizja podstawowa będzie rosła po przekroczeniu każdych kolejnych 100 tys. euro - wartość 11 procent osiągnie przy obrocie w wysokości 600 tys. euro. Z kolei za wzrosty sprzedaży agenci dostana maksymalnie 0,3 procent więcej, warunkiem jest zwiększenie obrotu o co najmniej 10 procent. Salony własne należące do Neckermann Team und Partner, biura spod marki Holidayland i franczyzy Thomasa Cooka mogą liczyć na wyższą prowizję podstawową.

W przypadku marki Aldiana wynagrodzenie w wys. 10 procent będzie wypłacane od początku wszystkim agentom. W zależności od obrotu, biura mogą liczyć na 10,25 procent. Z kolei produkty dostępne jedynie za pośrednictwem systemów rezerwacyjnych (np. NEC Bett, Air Marin, NER Bett) wynagradzane są zapłatą wynoszącą 8 procent. W wypadku tych ofert agenci są uprawnieni do doliczenia własnej opłaty serwisowej, która nie będzie widoczna dla klienta końcowego, ponieważ zostanie ukryta w całkowitej cenie produktu. Za sprzedanie oferty last minute agenci dostaną natomiast 10 procent.

Touroperator poinformował także, że wkrótce obowiązujący w Niemczech podatek od podróży lotniczych zostanie wyłączony z prowizji. Decyzję swą Thomas Cook uzasadnia tym, że konieczność jego dodania do ceny z punktu widzenia touroperatora nie przynosi mu żadnej wartości dodatkowej.

Organizator zamierza jeszcze mocniej wspierać sprzedaż hoteli własnych marek, takich jak Sentido, Smartline, Sunwing, Sunprime i Sonconncect. W ich wypadku bonusy prowizyjne zostaną podniesione z obowiązujących poprzednio wartości 0,1 - 0,25 procent do 0,3 procent. Od przyszłego roku dodatkowo wynagradzana będzie ( 5 procent) sprzedaż takich usług jak menu premium w lotach Condorem, wycieczki fakultatywne i transfery. Natomiast w ramach nowego programu TC Digital Partner biura podróży mogą zbierać punkty za angażowanie się na blogach eksperckich, Instagramie, a także za korzystanie z aplikacji Travel Guide. Tzw. punkty cyfrowe będą wymieniane na ekwiwalent gotówkowy.