Jeden samolot - wszystkie miejsca w klasie biznes

11 lipca regularne rejsy na trasie Paryż - Nowy Jork rozpocznie nowa linia lotnicza. Wszystkie miejsca w samolocie będą... miejscami klasy biznes

Publikacja: 25.06.2014 11:31

Pomysłodawcą nowej linii lotniczej jest Frantz Yvelain

Pomysłodawcą nowej linii lotniczej jest Frantz Yvelain

Foto: AFP

La Compagnie Boutique Airline zaczyna działalność z jednym samolotem B757-200 pomalowanym na niebiesko z czarnym napisem "La Compagnie". Będzie zabierać 74 pasażerów w kabinie przystosowanej zwykle na 230 miejsc. Po obu stronach przejścia rozmieszczone będą po dwa fotele.

Przewidziano luksusową obsługę: 50 programów rozrywkowych, duże ekrany, tablety Samsunga z Wi-Fi do dyspozycji gości, posiłki według przepisów byłego szefa kuchni urzędu premiera Francji Christophe'a Langrée, markowe szampany, luksusowe kosmetyki. Podróżnych będą obsługiwać trzy osoby personelu pokładowego w strojach zaprojektowanych przez francuski dom mody Vicomte A.

Loty będą odbywać się z lotniska Charlesa de Gaulle'a pod Paryżem na lotnisko w Newark pod Nowym Jorkiem. Początkowo cztery razy w tygodniu między, od sierpnia pięć razy, a od września sześć. Od listopada, gdy pojawi się drugi samolot, linia będzie oferować loty codziennie. Nie wyklucza zwiększenia ich liczby i dodania nowych kierunków.

Założyciele La Compagnie nie zamierzają rywalizować z tanimi liniami, ale z tradycyjnymi, proponując luksusowe warunki podróży w cenie o 30 - 70 procent niższej od biletów w biznes klasie w tych ostatnich. Bilet powrotny dla jednej osoby kosztuje od 1800 dolarów, a dla dwóch — nawet nieznajomych — 2400 dolarów. Najdroższy pozwalający zmieniać dowolnie rezerwację kosztuje 4600 dolarów. Ceny są orientacyjne.

- To jedyna na świecie linia tego typu. Proponowanymi rozwiązaniami chcemy przywrócić przyjemność podróżowania— stwierdza Frantz Yvelain (38 lat), pilot i inicjator przedsięwzięcia, na które udało mu się zebrać 29 mln euro od 41 inwestorów, głównie europejskich.

Yvelain siedem lat temu założył linię L'Avion (Samolot), równie śmiałą w zamiarach jak obecna. Została ona przejęta przez British Airways, przemianowana na OpenSkies, wprowadzono w niej trzy klasy na trasie Paryż - Nowy Jork. L'Avion zniknął. — Początkowa formuła była sukcesem, także finansowym. Dziś takiej oferty nie ma. Chcemy stworzyć ją na nowo i odzyskać klientów — wyjaśnia Yvelain.

- To nie ten sam model, jakiego próbowano wcześniej. To nowy model biznesowy — dodaje drugi założyciel i wiceprezes Peter Luethi, wcześniej pracownik Swissaira i JetAirways. Jego zdaniem, nie chodzi tu o luksus, ale o standardowe warunki w długich lotach, jak rozkładane fotele, czy dania znanego kucharza.

La Compagnie czeka jeszcze na zgodę władz amerykańskich na wykonywanie lotów. 16 czerwca zaczęła sprzedaż biletów na wylot z Francji, gdzie liczy na 60 procent obrotów. We Francji można to robić telefonicznie, witryna internetowa jest w przygotowaniu, w Stanach obie formy rezerwacji i zakupów mają być uruchomione w czerwcu. Siedzibą linii w Stanach jest Jersey City, bo wiele firm ma tu swe centrale, a lotnisko Newark wybrano dlatego, że leży bliżej Manhattanu od międzynarodowego JFK, jest sympatyczniejsze i ma sprawniejszą odprawę imigracyjną.

To nie pierwszy przewoźnik oferujący loty w klasie biznes przez Atlantyk. W ostatniej dekadzie pojawiły się Eos, MAXjet i Silverjet i kolejno ogłaszały upadłość, do czego przyczyniło się spowolnienie gospodarki.

La Compagnie Boutique Airline zaczyna działalność z jednym samolotem B757-200 pomalowanym na niebiesko z czarnym napisem "La Compagnie". Będzie zabierać 74 pasażerów w kabinie przystosowanej zwykle na 230 miejsc. Po obu stronach przejścia rozmieszczone będą po dwa fotele.

Przewidziano luksusową obsługę: 50 programów rozrywkowych, duże ekrany, tablety Samsunga z Wi-Fi do dyspozycji gości, posiłki według przepisów byłego szefa kuchni urzędu premiera Francji Christophe'a Langrée, markowe szampany, luksusowe kosmetyki. Podróżnych będą obsługiwać trzy osoby personelu pokładowego w strojach zaprojektowanych przez francuski dom mody Vicomte A.

Pozostało 80% artykułu
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek