Do Efromovicha, właściciela Synergy Aerospace, należy już największa kolumbijska linia Avianca Taca oraz kilku mniejszych przewoźników (m.in. Avianca Brazil) w Ameryce Łacińskiej.
Po zapoznaniu się z księgami finansowymi portugalskiego przewoźnika z transakcji wycofały się Lufthansa, Air France i British Airways, Etihad z Abu Zabi, Qatar Airways oraz inwestor z Chin, najprawdopodobniej Hainan Airlines. Do kupna TAP przymierzały się również Turkish Airlines, które chciały w ten sposób zyskać dostęp do rynku latynoamerykańskiego, gdzie TAP ma dobrze rozwiniętą siatkę połączeń.
Najprawdopodobniej jednak przewoźnicy europejscy nie mogli pozwolić sobie na kupowanie linii przynoszącej straty i zadłużonej na 1,2 mld euro, czyli na tyle, za ile rząd ma nadzieję sprzedać linię.
Rząd w Lizbonie ma czas do końca tego roku na prywatyzację TAP oraz lotniska w Lizbonie; wynika to z umowy pomocowej z Międzynarodowym Funduszem Walutowym, na mocy której Portugalczycy otrzymali pakiet ratunkowy wartości 78 mld euro.
Problemem pozostaje, jak duży będzie pakiet akcji TAP, który będzie mógł przejąć Efromovich, nie będący obywatelem UE. Portugalski „Jornal de Negocios" napisał, że wystąpił on o polski paszport, aby móc przejąć pakiet większościowy.