OLT Express Germany sprzedany

Holendrzy z Panta Holdings BV kupili od Amber Gold niemiecką linię lotniczą - OLT Express Germany. To jedyna część lotniczej grupy OLT,która nadal lata

Publikacja: 09.08.2012 16:25

OLT Express Germany sprzedany

Foto: Wikipedia/Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported

W końcu lipca zbankrutował polski OLT Express Regional (27 lipca) i a pierwszego sierpnia OLT Express  Poland, wykonujący loty czarterowe.

Panta Holdings jest także właścicielem Denim Air, przewoźnika specjalizującego się w wypożyczaniu samolotów wraz z załogami, który operuje flotą małych odrzutowców Fokker 50s i Fokker 100. Do Panty należały również VLM Airlines, które zostały sprzedane grupie Air France-KLM.

19 lipca doszło w Niemczech do przejęcia przez OLT innego regionalnego przewoźnika - Contact Air. Jak poinformowała Panta, właśnie fakt, że niemiecki OLT latał fokkerami, ma również Saaby 2000 i 340 wpłynął na jej decyzję  o przejęciu Contact Air. Model biznesowy  linii jest prosty - OLT Express Germany wyspecjalizował się w „zbieraniu"  pasażerów pozostawionych w portach regionalnych przez duże linie - Lufthansę i Air Berlin.

Niemiecki OLT współpracował także ze skandynawskim SAS przewożąc pasażerów na trasie Brema - Kopenhaga i ze Swissem (trasa Brema - Zurych) .

Teraz połączone Contact Air i OLT będą zatrudniać łącznie 500 pracowników w trzech bazach - w Bremie, Stuttgarcie i Saarbruecken.

Dyrektor generalny OLT Germany, Joachim Klein twierdzi, że po zmianie właściciela  linia będzie kontynuowała dotychczasową strategię, czyli latania po Niemczech i krajach ościennych, także do Polski, ostre cięcie kosztów, rezygnacja z centrów przesiadkowych, co zapewni pełną elastyczność połączeń.

Na razie jednak pełna realizacja tej strategii może się okazać trudna, ponieważ 6 maszyn Contact Aira lata z załogami na zlecenie Lufthansy, a  umowa została podpisana do końca października i potem już nie zostanie przedłużona, a 2 na zlecenie Swissa.Pełną parą nowy OLT Express Germany ma więc wystartować dopiero od listopada,czyli w  najgłębszym dołku sezonu.

W końcu lipca zbankrutował polski OLT Express Regional (27 lipca) i a pierwszego sierpnia OLT Express  Poland, wykonujący loty czarterowe.

Panta Holdings jest także właścicielem Denim Air, przewoźnika specjalizującego się w wypożyczaniu samolotów wraz z załogami, który operuje flotą małych odrzutowców Fokker 50s i Fokker 100. Do Panty należały również VLM Airlines, które zostały sprzedane grupie Air France-KLM.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek