Nasze kujawsko-pomorskie

Impreza "Zielona Wyspa" zainauguruje w sobotę w Bydgoszczy kampanię promocyjną "Nasze kujawsko-pomorskie", przygotowaną przez samorząd województwa. Adresatami projektu są mieszkańcy regionu

Publikacja: 18.04.2012 23:36

Nasze kujawsko-pomorskie

Foto: Materiały Promocyjne

Intencją organizatorów kampanii jest przekonanie mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego, że powinni odkrywać i zachęcać innych do poznania miejscowych atrakcji turystycznych i walorów przyrody.

Kampania rozpocznie się w centrum Bydgoszczy, na Wyspie Młyńskiej, położonej pomiędzy głównym nurtem Brdy i jej odnogą Młynówką. Podczas imprezy zaprezentują się parki krajobrazowe i ośrodki edukacji ekologicznej, odbędą się występy zespołów regionalnych, pokazy mody i konkursy.

Na wyspę zawitają też uczestnicy zlotu turystycznego, ponad tysiąc uczestników rajdów pieszych i rowerowych, a także spływu kajakowego.

Kampania "Nasze kujawsko-pomorskie" potrwa do 2013 r., a w jej ramach zostanie zorganizowanych 10 imprez. Przewidziano także przygotowanie licznych publikacji promocyjnych, map przyrodniczych, gier edukacyjnych, multimedialnych pomocy dydaktycznych dla uczniów. Odbędzie się osiem konferencji dla samorządów.

Partnerem samorządu województwa w realizacji projektu będą dyrekcje parków krajobrazowych. Kampania będzie kosztować 2 miliony złotych, z czego dwie trzecie stanowią środki Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Z badań przeprowadzonych przez Kujawsko-Pomorską Organizację Turystyczną i Uniwersytet Mikołaja Kopernika wynika, że mieszkańcy województwa stanowią prawie 40 proc. ruchu turystycznego w regionie; są także drugim - po internecie - źródłem informacji o regionie dla turystów z innych stron.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Lotniska
Tadeusz Syryjczyk: Rozbudowa lotniska w Radomiu to wyrzucanie pieniędzy