Flixbus: Z Polski wyruszymy nad Bałtyk i na Ukrainę

Prawie 2 miliony pasażerów i 90 nowych miast w siatce połączeń - FlixBus podsumowuje pół roku swojej działalności w Polsce i ogłasza nowy rozkład jazdy

Publikacja: 21.06.2018 15:33

Flixbus: Z Polski wyruszymy nad Bałtyk i na Ukrainę

Foto: Materiały prasowe

ff

Flixbus przewiózł prawie 2 miliony pasażerów. W tym samym czasie pozyskał  jako partnerów 11 lokalnych firm autobusowych. Jego siatka obejmie teraz 130 kierunków, w tym około 70 nowych miejscowości w Polsce i 20 za granicą.

– W nowej siatce połączeń znajdą się nie tylko największe aglomeracje, takie jak Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań czy Trójmiasto, ale też małe miejscowości, dotychczas słabo skomunikowane, jak Grudziądz, Mława czy Busko-Zdrój – wymienia   dyrektor zarządzający FlixBus Polska Michał Leman. – W tym roku autokary FlixBusa pokonają w Polsce około 30 milionów kilometrów. Siatka połączeń tworzona przez FlixBusa opiera się na idei węzłów multimodalnych. Centra przesiadkowe FlixBusa znajdą się w Warszawie, Krakowie i we Wrocławiu, skąd pasażerowie w ramach jednego biletu będą mogli przesiąść się i udać w dalszą podróż do wielu miast Polski czy Europy.

Idea ta uwzględnia też włączanie do rozkładu jazdy przystanków na lotniskach. Znajdą się one więc w Modlinie, Balicach (k. Krakowa) i Pyrzowicach (k. Katowic), a także w Wiedniu (Flughafen Wien). W marcu tego roku FlixBus włączył już do swojej siatki przystanek na lotnisku we Wrocławiu.

FlixBus uruchamia sukcesywnie nowe trasy. 28 czerwca ruszą autobusy na trasach (nowe pozwolenia): Warszawa - Krynica Morska, Warszawa - Bydgoszcz, Kraków - Częstochowa i Kraków - Cieszyn. Do połowy lipca przewoźnik uruchomi jeszcze dwie kolejne linie: Szczecin - Warszawa i Szczecin - Kraków.

Nową siatkę połączeń FlixBusa obsłuży 18 partnerów autobusowych, łącznie dysponujących prawie 150 autobusami i zatrudniających 600 kierowców. Wśród nich znajdują się zarówno duże spółki o wieloletniej tradycji, rodzinne firmy, jak i spółki komunalne. Model biznesowy FlixBusa zakłada ścisłą współpracę z lokalnymi przewoźnikami. Partnerzy odpowiedzialni są za codzienne operacje oraz flotę autobusów, po stronie FlixBusa leży natomiast marketing, sprzedaż, planowanie sieci, obsługa klienta, oraz rozwój biznesu i technologii.

– Trwają rozmowy z potencjalnymi partnerami do obsługi połączeń zaplanowanych na rok 2019 – ujawnia Kamila Zalewska, dyrektor ds. rozwoju FlixBus Polska. – 150 autobusów przeszło lub jest w trakcie procesu zmiany marki, w ramach którego autobusy są przemalowywane w barwy FlixBusa i dostosowywane do standardów firmy, obowiązujących w całej Europie i Stanach Zjednoczonych. Uwzględniają one m.in. odległość na nogi między siedzeniami, darmowe Wi-Fi i toalety na pokładzie.

W ciągu ostatnich 6 miesięcy FlixBus przewiózł w Polsce blisko 2 mln pasażerów. Wśród najpopularniejszych celów podróży w pierwszym półroczu 2018 znalazły się Warszawa, Kraków, Wrocław, Berlin i Rzeszów. Średnie zapełnienie autobusów w tym czasie wyniosło ponad 60 procent. W drugim kwartale 2018 roku FlixBus uruchomił system rezerwacji miejsc. Polska jest pierwszym krajem, w którym system wprowadzono na wszystkich dostępnych połączeniach. Niebawem uruchomiony zostanie także pierwszy w Polsce oficjalny punkt sprzedaży FlixBusa na dworcu autobusowym Młociny (FlixShop). Oprócz tego, FlixBus ma prawie 200 punktów sprzedaży stacjonarnej, a wkrótce zakup biletu będzie możliwy także na pokładzie autobusu.

Firma planuje w kolejnych latach rozpocząć działalność na Ukrainie i w krajach nadbałtyckich, dzięki czemu Polska stanie się jeszcze istotniejszym punktem komunikacyjnym na mapie FlixBusa.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego