Japonia: Turystów jest więcej, ale wciąż za mało

Pixabay

W czerwcu do Japonii przyjechało 2,34 miliona turystów zagranicznych, o 18,2 procent więcej niż w tym samym czasie rok wcześniej. Rządowy plan rozwoju turystyki do roku 2020 zakłada jednak wzrost sięgający 19 procent rocznie

W danych, opublikowanych przez japońskie Ministerstwo Turystyki, a przytoczonych przez serwis japanmacroadvisors.com, widać spadek dynamiki wzrostu liczby przyjezdnych: z 23,9 procent w kwietniu do 18,2 procent w czerwcu. W minionym miesiącu liczba turystów z Chin wzrosła o 0,8 procent, a przyjezdnych z Korei Południowej – o 63,8 procent.

Japońskie władze szacują, że przy obecnych wynikach liczba turystów, którzy odwiedzą ten kraj w 2017 roku, zamknie się w 30 milionach. Strategia turystyczna obowiązująca do roku 2020 (kiedy w Tokio odbędą się igrzyska olimpijskie) zakłada zaś, że przyjezdnych będzie co najmniej 40 milionów rocznie. Żeby osiągnąć ten wynik średni roczny wzrost liczby turystów powinien wynosić minimum 19 procent.

W 2008 roku Japoński rząd utworzył Japońską Agencję Turystyki, której pierwszym celem było zwiększenie liczby gości do 20 milionów rocznie w 2020 roku. W 2016 roku, po wcześniejszym osiągnięciu zakładanego minimum, poprzeczka została podniesiona – do 40 milionów w roku 2020 i 60 milionów w roku 2030.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Turyści zostawią w Grecji dodatkowe miliony euro

Na 25,2 miliona euro oblicza się wpływy do budżetu Grecji w pierwszym półroczu z ...

Emirates i flydubai łączą siatki rejsów

Dubajscy przewoźnicy lotniczy Emirates i flydubai zawarli umowę o partnerstwie. Będą wykorzystywać swoje siatki ...

PIT: Są pieniądze na targi i promocję

Nawet do 850 tysięcy złotych dofinansowania mogą uzyskać przedsiębiorcy na udział w targach czy ...

Mniej Polaków w Portugalii

O 13,8 procent spadła liczba Polaków odwiedzających Portugalię w tym roku, wynika z danych ...

Singapore Airlines dopasowują ofertę do pasażera

Linie lotnicze Singapore Airlines wdrożyły system Amadeus Altéa NDC i rozwiązanie Amadeus Anytime Merchandising. ...

DER Touristik sprzedaje już przyszły rok. Stawia na Polskę

42 katalogi, dużo dojazdu własnego, dobre ceny, elastyczne warunki rezerwacji i o 30 procent ...