Od kwietnia do Dominikany tylko z biletem elektronicznym

Fot. Urząd ds. Turystyki Republiki Dominikańskiej

Od 1 kwietnia wszyscy pasażerowie przylatujący do Dominikany będą musieli wypełnić formularz e-ticket, i to dwa razy. Wprowadzenie elektronicznego rejestrowania podróżnych rząd tego kraju uzasadnia walką z koronawirusem.

Nowa deklaracja to jednocześnie informacja o stanie zdrowia podróżnego, deklaracja celna i międzynarodowa karta wjazdowa w formie elektronicznej – informuje Urząd ds. Turystyki Republiki Dominikańskiej.

W okresie przejściowym, czyli do 31 marca, do kraju będzie można wjeżdżać na podstawie dokumentów w wersji papierowej. Od 1 kwietnia akceptowana będzie już tylko deklaracja elektroniczna.

CZYTAJ TEŻ: Rainbow dodaje Dominikanę i Meksyk z Katowic. „Ludzie chcą latać”

– Od momentu wprowadzenia systemu e-ticket w listopadzie 2020 roku testujemy tę platformę i analizujemy opinie pasażerów, którzy z niej skorzystali – mówi cytowany w komunikacie minister turystyki Dominikany David Collado. – Przeprowadziliśmy szkolenia, wprowadziliśmy aktualizacje i zmiany, by 1 kwietnia nie było żadnych problemów.

By wypełnić kartę, trzeba wejść na stronę eticket.migracion.gob.do która ma kilka wersji językowych (angielską, hiszpańską, francuską, niemiecką, włoską, portugalską i rosyjską). Należy podać numer paszportu, miejsce zamieszkania i adres pobytu w Dominikanie, a także ogólne informacje celne i wypełnić deklarację zdrowia. W tej ostatniej trzeba między innymi odpowiedzieć na pytanie, czy w ciągu ostatnich 72 godzin przed podróżą miało się jakieś chorobowe symptomy, jak gorączka, duszności, kaszel lub dreszcze.

To samo podróżni muszą zrobić przed wyjazdem. By zaoszczędzić czas, można zrobić to na 72 godziny przed rozpoczęciem podróży i wydrukować lub zrobić zrzut ekranu z kodem QR. Przy wyjeździe kody nie będą ponownie skanowane – są jedynie potwierdzeniem, że deklaracje zostały wypełnione prawidłowo.

ZOBACZ TEŻ: Itaka wystartowała ze sprzedażą zimy 2021/2022. Dużo egzotyki

Rodziny mogą wypełnić jeden formularz, podając w nim dane każdego pasażera (maksymalnie 7 osób). Karty migracyjne i zdrowia muszą być wypisane dla dorosłych i dzieci, deklaracja celna tylko przez dorosłych – po zakończeniu procedury system poda jeden kod QR dla całej rodziny.

Jeśli ktoś nie wypełni formularzy przed przylotem, może to zrobić na lotnisku w Dominikanie – tamtejsze porty zapewniają darmowy dostęp do internetu bezprzewodowego. Najważniejsze, by dopełnić obowiązku zanim podejdzie się do odprawy celnej.

Dominikana nie wymaga od podróżnych przedstawienia negatywnego wyniku testu na covid-19 – wyjątek stanowią przyloty z Wielkiej Brytanii – ta regulacja obowiązuje do 13 marca. Na lotniskach i w portach prowadzone są jedynie wyrywkowo testy przesiewowe (oddechowe). Wszystkim mierzona jest temperatura.

Turyści, którzy do Dominikany przylatują lotami komercyjnymi i mieszkają w hotelach, są objęci ubezpieczeniem na wypadek zachorowania na covid-19. Jest ono w 100 procentach pokrywane przez rząd kraju. Ten program obowiązuje do 31 marca tego roku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Groźba strajku zawisła ponownie nad Lufthansą

Fiaskiem zakończyły się wczorajsze rozmowy związku pracowników pokładowych Lufthansy UFO z rozjemcami. Znowu pojawiła ...

Polacy pomagają niemieckiej turystyce

Dziewiąty z rzędu rekordowy wynik odnotowała w ubiegłym roku niemiecka turystyka przyjazdowa. W statystykach ...

Dakar – strajk na nowo otwartym lotnisku

Strajk kontrolerów ruchu lotniczego sparaliżował dzisiaj nowe lotnisko w stolicy Senegalu, Dakarze. 24-godzinny protest ...

Radisson otworzy swój pierwszy hotel w Gdańsku

Na zewnątrz nawiązujący do architektury miast hanzeatyckich, wewnątrz urządzony ze skandynawską powściagliwością – spółka ...

LOT dostanie kontrakt na loty z Wilna do Londynu

LOT wygrał przetarg litewskiego Ministerstwa Transportu na obsługę połączenia z Wilna na lotnisko London ...

Wiatr znad Sahary odciął Wyspy Kanaryjskie

Setki odwołanych i opóźnionych rejsów samolotów, które miały odlecieć z Las Palmas, Fuerteventury, Teneryfy ...