W 2016 na kierunkach kształcących sprzedawców turystycznych studiowało w Niemczech 4754 ludzi, choć rok wcześniej liczba ta była większa o 200 – informuje portal Touristik Aktuell, powołując się na dane z Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej. Ze 1906 w 2015 roku do 1764 w roku 2016 spadła też liczba stażystów w tej dziedzinie, a liczba dyplomów wydanych przez oferujące ten kierunek wydziały zmniejszyła się z 1842 do 1789. Egzaminy końcowe zdało 91 procent studentów. Rok wcześniej odsetek ten wynosił 93 procent.
Mniejsze zainteresowanie ze strony absolwentów szkół średnich zanotowano też na kierunku sprzedawca turystyki i czasu wolnego. W 2016 roku staż w tym zakresie odbyło 1020 osób, rok wcześniej było to 1070. W przyszłości będzie ich pewnie jeszcze mniej, bo w 2016 roku studia z tej dziedziny rozpoczęło 377 maturzystów, choć rok wcześniej było ich jeszcze 402.
Niemiecki Związek Turystyczny (Deutscher ReiseVerband – DRV) już od dawna próbuje zachęcić młodych do związana swojego zawodowego życia z tą gałęzią gospodarki. Związek przygotowuje materiały graficzne i wideo, w których dwoje młodych bohaterów próbuje swoich sił w znalezieniu odpowiedniej oferty wyjazdowej dla klientów. Ulotki i filmiki agenci i touroperatorzy mogą bezpłatnie pobierać ze strony DRV i zamieszczać we własnych ogłoszeniach, na przykład na stronach internetowych i w mediach społecznościowych.