Polacy w wieku 50-70 lat nie tylko marzą o podróżach, ale te marzenia urzeczywistniają – wynika z badania „Power generation. Pieniądze, seks, władza – co napędza osoby po pięćdziesiątce”, przeprowadzonego przez agencję marketingową Communication Unlimited i agencję badawczą Atena Research & Consulting.
Raz w roku na wypoczynek w Polsce udaje się aż 83 procent reprezentantów badanego pokolenia, a 60 procent podróżuje nawet częściej (minimum raz na pół roku). Kierunki zagraniczne wybiera 56 procent ankietowanych, z czego 32 procent jeździ za granicę co najmniej raz na pół roku.
Czytaj też: „Jak Polacy podróżują po Polsce?”.
55 procent podróżuje tylko z partnerem, bo ceni sobie niezależność i nie chce dopasowywać się do większej grupy krewnych czy znajomych. 72 procent planuje swoje wyjazdy samodzielnie, szukając w internecie najatrakcyjniejszych ofert, czytając fora i blogi podróżnicze, przeglądając opinie o hotelach. Ponad 40 procent kupuje przez internet noclegi, a co drugi badany – bilety na samolot, pociąg czy autobus. Ponad jedna trzecia kupuje w sieci całe wycieczki. Aby ułatwić sobie podróżowanie, co czwarty badany rozpoczął naukę angielskiego.
– Nasze badanie pokazuje, że osoby po pięćdziesiątce prowadzą zupełnie inne życie niż ta sama grupa wiekowa jeszcze kilka lat temu. Są aktywniejsze, otwarte na nowe doświadczenia. Chcą żyć ciekawie, odkrywać świat i rozwijać zainteresowania – mówi dyrektor Communication Unlimited Elżbieta Wojtczak, cytowana w komunikacie.