Światowa Rada ds. Podróży i Turystyki z firmą IC Bellagio, obsługującą turystów przyjeżdżających do Włoch, a także z innymi przedsiębiorcami turystycznymi rozpoczęła inicjatywę, która ma pokazać turystom, jak odkrywać świat w zgodzie z zasadami gospodarki zrównoważonej. Kampania nosi tytuł „Świadome podróżowanie”.
Czytaj więcej
Po kilkumiesięcznej przerwie Polska Organizacja Turystyczna kontynuuje, we współpracy z regionalnymi organizacjami turystycznymi, cykl konferencji "Współpraca-innowacje-turystyka zrównoważona". Każde kolejne spotkanie odbywa się w innym regionie. Najnowsze miało miejsce w województwie kujawsko-pomorskim, a konkretnie w Bydgoszczy.
Jak informuje WTTC, chce w ten sposób podkreślić wagę dokonywania świadomych wyborów. Chodzi o planowanie zwiedzania poza godzinami szczytu, promowanie podróżowania przez cały rok, a nie tylko w sezonie, czy wybieranie za cel podróży także mniej zatłoczonych miejscowości i kierunków, które dopiero wchodzą na rynek turystyczny. To wszystko pomoże odciążyć zatłoczoną infrastrukturę, wesprze zrównoważony rozwój turystyki i wpłynie pozytywnie na lokalne społeczności i środowisko naturalne.
WTTC chce zrealizować kampanię jeszcze przed sezonem letnim. Głównie pokazując materiały wideo w mediach społecznościowych.
Testowanie we Włoszech
Włochy są pierwszym państwem, które bierze udział w przedsięwzięciu. Turystyka jest ważnym elementem ich gospodarki, przynoszącym 215 miliardów euro przychodów i zapewniających prawie 3 miliony miejsc pracy. Branża turystyczna zatrudnia więcej kobiet i ludzi młodych niż jakikolwiek inny dział gospodarki tego kraju. Jest też bardzo rozwojowa, bo można w niej znaleźć pracę z wykorzystywaniem sztucznej inteligencji, finansami, technologią lub sprzedażą.