Światowa Rada Turystyki: Unikaj godzin szczytu, podróżuj cały rok, nie zadeptuj

Do podróżowania poza godzinami szczytu, we wszystkie pory roku i odwiedzania mniej znanych miejsc turystycznych - namawia turystów w specjalnej kampanii Światowa Rada ds. Podróży i Turystyki (WTTC ).

Publikacja: 22.05.2024 01:06

Turyści odwiedzający Korsykę chcą też popłynąć na wyspę Lavezzi

Turyści odwiedzający Korsykę chcą też popłynąć na wyspę Lavezzi

Foto: AFP, Pascal Pochard-Casabianca

Światowa Rada ds. Podróży i Turystyki z firmą IC Bellagio, obsługującą turystów przyjeżdżających do Włoch, a także z innymi przedsiębiorcami turystycznymi rozpoczęła inicjatywę, która ma pokazać turystom, jak odkrywać świat w zgodzie z zasadami gospodarki zrównoważonej. Kampania nosi tytuł „Świadome podróżowanie”.

Czytaj więcej

Konstelacje dobrych miejsc, czyli o turystyce zrównoważonej w Kujawsko-Pomorskiem

Jak informuje WTTC, chce w ten sposób podkreślić wagę dokonywania świadomych wyborów. Chodzi o planowanie zwiedzania poza godzinami szczytu, promowanie podróżowania przez cały rok, a nie tylko w sezonie, czy wybieranie za cel podróży także mniej zatłoczonych miejscowości i kierunków, które dopiero wchodzą na rynek turystyczny. To wszystko pomoże odciążyć zatłoczoną infrastrukturę, wesprze zrównoważony rozwój turystyki i wpłynie pozytywnie na lokalne społeczności i środowisko naturalne.

WTTC chce zrealizować kampanię jeszcze przed sezonem letnim. Głównie pokazując materiały wideo w mediach społecznościowych.

Testowanie we Włoszech

Włochy są pierwszym państwem, które bierze udział w przedsięwzięciu. Turystyka jest ważnym elementem ich gospodarki, przynoszącym 215 miliardów euro przychodów i zapewniających prawie 3 miliony miejsc pracy. Branża turystyczna zatrudnia więcej kobiet i ludzi młodych niż jakikolwiek inny dział gospodarki tego kraju. Jest też bardzo rozwojowa, bo można w niej znaleźć pracę z wykorzystywaniem sztucznej inteligencji, finansami, technologią lub sprzedażą.

Szacunki WTTC mówią, że w tym roku na całym świecie w turystyce zatrudnienie znajdzie prawie 350 milionów ludzi. Ponieważ ten sektor gospodarki cały czas się rozwija, trzeba położyć większy nacisk na wykorzystanie praktyk zarządzania, które zapewnią zrównoważony rozwój i będą pozytywnie oddziaływać na lokalne społeczności – czytamy w informacji prasowej WTTC.

Ludzie i ich kultura też ważni

- Nasza kampania „Świadome podróżowanie” pokazuje, jak ludzie mogą jeździć po świecie, wywierając jednocześnie pozytywny wpływ i wspierając lokalne społeczności – wyjaśnia prezeska i dyrektorka generalna WTTC Julia Simpson. – Zwiedzanie zawsze cieszyło się dużą popularnością, dlatego niezwykle istotne jest, aby ośrodki turystyczne i władze lokalne współpracowały blisko ze społecznościami i zarządzały ruchem odwiedzających z korzyścią dla wszystkich zainteresowanych. We Włoszech i wielu innych krajach na świecie często to podróżni pomagają utrzymać autentyczną sztukę, kulturę i rzemiosło – dodaje.

– W ekosystemie podróży i turystyki nie można przecenić znaczenia ludzi – podkreśla dyrektorka generalna i założycielka IC Bellagio Andrea Grisdale. – To oni stanowią siłę napędową tej tętniącej życiem branży, nieodłącznie związanej z doświadczaniem, które zapewnia podróżowanie i ze wzrostem gospodarczym, do jakiego się przyczynia – zauważa.

Czytaj więcej

Chorwacja: Przestawiamy turystykę na zrównoważone tory. Celem - wysoka jakość

– W IC Bellagio wierzymy, że w podróżach i turystyce chodzi przede wszystkim o ludzi, nie tylko o podróżnika, ale też o społeczności i pojedyncze osoby, które ich spotykają. Mamy nadzieję, że ta kampania jeszcze odważniej wskaże granicę między stronami i uwypukli pozytywne i wzajemnie korzystne relacje, które mogą istnieć, tylko jeśli zdecydujemy się uprawiać turystykę w bardziej odpowiedzialny sposób – uważa.

– Mamy nadzieję, że historie lokalne będą przyczynkiem do światowego dialogu, motywując innych do dzielenia się rozwiązaniami, które można wdrożyć, kiedy połączy się troskę o jakość życia mieszkańców z możliwościami tworzonymi przez turystykę – podsumowuje.

Światowa Rada ds. Podróży i Turystyki z firmą IC Bellagio, obsługującą turystów przyjeżdżających do Włoch, a także z innymi przedsiębiorcami turystycznymi rozpoczęła inicjatywę, która ma pokazać turystom, jak odkrywać świat w zgodzie z zasadami gospodarki zrównoważonej. Kampania nosi tytuł „Świadome podróżowanie”.

Jak informuje WTTC, chce w ten sposób podkreślić wagę dokonywania świadomych wyborów. Chodzi o planowanie zwiedzania poza godzinami szczytu, promowanie podróżowania przez cały rok, a nie tylko w sezonie, czy wybieranie za cel podróży także mniej zatłoczonych miejscowości i kierunków, które dopiero wchodzą na rynek turystyczny. To wszystko pomoże odciążyć zatłoczoną infrastrukturę, wesprze zrównoważony rozwój turystyki i wpłynie pozytywnie na lokalne społeczności i środowisko naturalne.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Zanim Wyjedziesz
Wzrosła liczba ofiar pożaru w Turcji. Właściciel hotelu aresztowany
Zanim Wyjedziesz
Kuba znów na liście państw wspierających terroryzm
Zanim Wyjedziesz
Nowy pomysł rządu Tajlandii. Kryptowaluty motorem turystyki
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Zanim Wyjedziesz
Słona woda w basenie w hotelu nad morzem? „To możliwe - mamy suszę”
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego