W 2025 roku Chemnitz, jako czwarte niemieckie miasto, po Berlinie Zachodnim (1988), Weimarze (1999) i miastach Zagłębia Ruhry (2010), będzie Europejską Stolicą Kultury - pisze w komunikacie Niemiecka Centrala Turystyki (DZT), która odpowiada za promocję Niemiec za granicą.
Z tej okazji Chemnitz wraz z 38 miastami i gminami środkowej Saksonii, Zwickau i Rudaw przygotował program kulturalny, który obejmuje 150 projektów i ponad 1000 wydarzeń. W jego realizację zaangażowanych będzie 875 podmiotów i 600 wolontariuszy, przewiduje on również współpracę z partnerami z 40 państw, w większości wschodnioeuropejskich.
DZT rozpoczęła promowanie programu za granicą. Będzie ono szczególnie intensywne w Austrii, Szwajcarii, Czechach, Polsce, Holandii i Danii, uznanych za rynki priorytetowe.
Mottem programu jest „C the Unseen”, chodzi bowiem o „pokazanie tego, co niewidoczne i wydobywanie na światło dzienne mało znanych atrakcji i wydarzeń”. Kampania promocyjna koncentruje się też na efektach transformacji tego byłego regionu przemysłowego w krajobraz kulturowy.
Czytaj więcej
Trzy pierwsze miejsca w zestawieniu „100 najpopularniejszych atrakcji turystycznych w Niemczech” należą się makiecie modelarstwa kolejowego i parkom rozrywki - zdecydowali turyści spoza Niemiec w plebiscycie zorganizowanym przez Niemiecką Centralę Turystyki.