Nowy dokument strategiczny powstał przy udziale 130 ekspertów reprezentujących różne środowiska i instytucje (rząd federalny, kraje związkowe, branżę turystyczną i naukę) i, jak twierdzi przedstawiciel rządu ds. turystyki Dieter Janecek, uwzględnia różnorodność tego sektora gospodarki. - Politycy i przedstawiciele świata biznesu i nauki podążali wspólną drogą do celu – dodaje Janecek, cytowany przez portal Reise vor-9.
Czytaj więcej
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) przedstawiła Emmę – wirtualną influencerkę wykreowaną przez sztuczną inteligencję. Emma ma być kluczowym elementem jej strategii komunikacji internetowej.
Niemcy: co zrobić, żeby zmniejszyć biurokrację w turystyce?
Wśród przeszkód stojących na drodze rozwoju turystyki autorzy dokumentu wymieniają obciążenia biurokratyczne. Dlatego Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu prowadzi we współpracy z Bawarią i ekspertami z branży hotelarsko-gastronomicznej test, dzięki któremu będzie wiadomo, które wymogi dokumentacyjne, dotyczące żywienia gości są szczególnie uciążliwe i wypracować rozwiązania możliwe do zaakceptowania zarówno przez przedsiębiorców, jak i przez administrację.