Według ankiety zrealizowanej przez instytut Civey na próbie około 2,5 tysiąca osób, ponad trzy czwarte respondentów regularnie natrafia na trudności w korzystaniu z serwisów online – pisze niemiecki portal branży turystycznej Reise vor-9. Najczęstsze problemy to nieczytelne teksty, niezrozumiałe elementy mające pomagać w poruszaniu się po stronie i niedostępne materiały wideo.
Cyfrowo nie zawsze znaczy łatwo
Szczególnie dotkliwie odczuwają to osoby powyżej 50. roku życia – aż 85 procent z nich przyznaje, że mierzy się z tego rodzaju trudnościami. Jednak również młodsze pokolenia narzekają na bariery – 62 procent ludzi w wieku 18–29 lat twierdzi, że natrafia na nie regularnie.
Czytaj więcej
Google wprowadził nowe rozwiązanie – Flight Deals. To narzędzie oparte na sztucznej inteligencji...
Konsekwencje dla biznesu są duże. Ośmiu na dziesięciu ankietowanych przyznaje, że z powodu barier zrezygnowało z dokończenia procesu – niezależnie od tego, czy chodziło o rezerwację wyjazdu, zakupy w e-sklepie czy wypełnianie formularza. Co czwarty konsument robi to często, co oznacza realne straty w sprzedaży.
Najwyższe wskaźniki porzuceń odnotowano w grupach 50–64 lata i 65+, w której ponad 80 procent badanych przerwało już transakcję. Co istotne, także wśród osób w wieku od 18 do 39 lat, uważanych za szczególnie obeznane z technologią, poziom rezygnacji jest wysoki.