Reklama

W Itace posypały się kary za rabaty

Prawie co czwarty agent biura podróży Itaka oferował klientom niedozwolone rabaty. Touroperator zastosował wobec nich kary umowne – 10 tysięcy złotych

Publikacja: 11.07.2018 13:24

W Itace posypały się kary za rabaty

Foto: Filip Frydrykiewicz

Wobec sygnałów, że niektóre biura agencyjne współpracujące z Itaką naruszają zasady ustalone w umowie i oferują klientom wyjazdy tego biura podróży za obniżoną cenę, firma postanowiła sprawdzić, ile w tym prawdy. Podejrzanych agentów odwiedził zatrudniony przez Itakę „tajemniczy klient”. Okazało się, że na 36 zbadanych punktów trzy sprzedawały oferty Itaki bez umowy, a osiem oferowało rabaty.

Tymczasem zgodnie z przyjętymi przez Itakę i jej współpracowników zasadami, ceny imprez turystycznych powinny być wszędzie takie same, niezależnie od tego gdzie i przez kogo są oferowane – na stronie własnej organizatora, w jego salonie, u franczyzobiorcy, czy u agenta. Dzięki temu wszyscy mają jednakowe szanse na zarobek. O przychylność klienta zabiegają indywidualnymi umiejętnościami i wiedzą o produkcie. Za złamanie tego postanowienia w umowach przewidziane są kary – 10 tysięcy złotych. Tym razem touroperator nałożył na osiem biur agencyjnych kary finansowe, a z trzema innymi agentami rozwiązał umowy.

Itaka już raz przeprowadziła podobną akcję dwa lata temu. Wtedy w 50 sprawdzonych biurach wykryła 9 wypadków naruszenia umowy.

Czytaj: „Itaka karze za rabaty”.

W związku z tą sytuacją, wiceprezes Itaki Piotr Henicz rozesłał do agentów komunikat.

Reklama
Reklama

„Dobre relacje z siecią agencyjną mają dla Itaki znaczenie kluczowe i są integralną częścią polityki firmy. Liczba agentów jest praktycznie [od lat] stała, co świadczy o stawianiu na dobrych, sprawdzonych partnerów.

„Warunki współpracy są przejrzyste, określone w planach i regulaminach jakie otrzymujecie Państwo od Itaki. Celem nadrzędnym jest sprzedaż oferty Itaki naszym wspólnym klientom na tych samych zasadach. Itaka konsekwentnie stosuje taką samą cenę imprez turystycznych we wszystkich kanałach sprzedaży, niezależnie [od tego], czy jest to sprzedaż online, czy sprzedaż agencyjna. To nasza fundamentalna zasada. Niestety nie wszyscy jej przestrzegają. Ostatnio pojawiło się wiele sygnałów na temat biur, które w sposób niedopuszczalny sprzedają ofertę Itaki. W związku z tym został zlecony audyt zewnętrznej firmie, przeprowadzony metodą „Tajemniczy klient”. Zbadano 36 biur. W 3 z nich wykryto sprzedaż nieautoryzowaną, w 8 udzielenie rabatu.

Wyniki audytu są bardzo rozczarowujące tym bardziej, że część biur działa na rynku od kilkunastu lat i są nam dobrze znane.

Przypominamy: udzielanie rabatów i udostępnianie loginów biurom trzecim jest niedopuszczalne i podlega karze umownej 10.000 PLN lub rozwiązaniem umowy w trybie natychmiastowym.

Informujemy, że 8 z badanych biur otrzymało karę finansową, z 3 rozwiązaliśmy umowy. Jesteśmy przekonani, że podjęte działania spotkają się ze zrozumieniem naszych partnerów przestrzegających warunków współpracy”.

Wobec sygnałów, że niektóre biura agencyjne współpracujące z Itaką naruszają zasady ustalone w umowie i oferują klientom wyjazdy tego biura podróży za obniżoną cenę, firma postanowiła sprawdzić, ile w tym prawdy. Podejrzanych agentów odwiedził zatrudniony przez Itakę „tajemniczy klient”. Okazało się, że na 36 zbadanych punktów trzy sprzedawały oferty Itaki bez umowy, a osiem oferowało rabaty.

Tymczasem zgodnie z przyjętymi przez Itakę i jej współpracowników zasadami, ceny imprez turystycznych powinny być wszędzie takie same, niezależnie od tego gdzie i przez kogo są oferowane – na stronie własnej organizatora, w jego salonie, u franczyzobiorcy, czy u agenta. Dzięki temu wszyscy mają jednakowe szanse na zarobek. O przychylność klienta zabiegają indywidualnymi umiejętnościami i wiedzą o produkcie. Za złamanie tego postanowienia w umowach przewidziane są kary – 10 tysięcy złotych. Tym razem touroperator nałożył na osiem biur agencyjnych kary finansowe, a z trzema innymi agentami rozwiązał umowy.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biura Podróży
Join UP! zwiększa gwarancję ubezpieczeniową. „Solidna podstawa do dalszej ekspansji”
Biura Podróży
Czy nieobecność rezydenta to wada wycieczki? Sąd odrzuca skargę turysty
Biura Podróży
W biurach podróży po ostatnich podwyżkach korekta - ceny Turcji, Grecji i Egiptu w dół
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biura Podróży
Komisje sejmowe za złagodzeniem przepisów o gwarancjach biur podróży
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama