Prezes Neckermanna dziękuje agentom turystycznym

Prezes niewypłacalnego biura podróży Neckermann Polska Maciej Nykiel rozesłał do agentów turystycznych, którzy sprzedawali wycieczki tego touroperatora list z podziękowaniem i przeprosinami za kłopoty, jakie ich w tej sytuacji spotkały.

Publikacja: 26.09.2019 15:15

Prezes Neckermanna dziękuje agentom turystycznym

Foto: turystyka.rp.pl

Nykiel przyznaje w liście, że w związku z zewnętrznymi okolicznościami musiał podjąć najtrudniejszą decyzję w życiu – ogłosić niewypłacalność firmy.

Czytaj: „Neckermann Polska jest niewypłacalny. Co z turystami za granicą?”.

Zapewnia, że do ostatniej chwili wraz z zespołem, walczył, aby „uratować polskiego Neckermanna”. Niestety, kiedy właściciel, spółka Thomas Cook Touristik, ogłosiła upadłość, nie mógł już nic zrobić.

Deklaruje, że za problemy, jakie ich w związku z tym spotkały bierze odpowiedzialność i w związku z tym przeprasza ich za to.

Nykiel pisze, że dzięki agentom Neckermann się rozwijał „i w tym roku zaczynał gonić czołówkę największych touroperatorów”. Przypomina, że w wystąpieniach publicznych zawsze wskazywał, że stawia na współpracę z agentami turystycznymi. Wylicza liczne usprawnienia jakie wprowadził: podwyżka prowizji, zlikwidowanie zabezpieczeń, kaucji i depozytów, ulepszenie produktów i dodanie nowych.

Czytaj: „Neckermann odkrywa się przed agentami turystycznymi”.

Ujawnia, że sprzedaż Neckermanna była w tym roku o 107 procent większa niż w ubiegłym (rok obrachunkowy Neckermanna zaczyna się w październiku i kończy we wrześniu) i to właśnie w dużej mierze zasługa sprzedawców.

„Za ten kredyt zaufania i wsparcie i sympatię, które czułem od Was od pierwszych dni bardzo, baaaardzo serdecznie Wam dziękuję!”.

W drugiej części listu wyjaśnia sprawy organizacyjne i finansowe, na przykład, co z zaległymi prowizjami (zdecyduje o tym syndyk masy upadłości spółki, która oprócz tego, że zgłosiła niewypłacalność to zgłosi też do sądu gospodarczego wniosek o upadłość) i niewystawionymi jeszcze fakturami, do kogo kierować klientów Neckermanna w sprawie odszkodowań (mazowiecki urząd marszałkowski), kto może ubiegać się u marszałka województwa o zwrot kosztów poniesionych w związku z powrotem klientów do kraju (klient, nie agent, chyba że klient sceduje na agenta swoje roszczenie).

Zobacz: „Neckermann szkolił agentów z dynamicznego pakietowania w Modlinie”.

W innych kwestiach rekomenduje zwrócenie się do Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych, które udziela „bardzo wartościowych porad, a członkowie jego władz w osobie np. doświadczonego i kompetentnego biegłego sądowego z zakresu turystyki p. Marka Kamieńskiego wyraziły uprzejmą zgodę i chęć merytorycznego wsparcia Państwa we wszystkich pytaniach i problemach”.

„Trzymam kciuki za Wasze biura, biznesy i przyszłość: wiem, że świetnie sobie poradzicie jako Agenci innych touroperatorów, niestety już bez Neckermanna” – kończy swój list.

Czytaj: „Neckermann: Warsztaty i tańce z agentami”.

Nykiel przyznaje w liście, że w związku z zewnętrznymi okolicznościami musiał podjąć najtrudniejszą decyzję w życiu – ogłosić niewypłacalność firmy.

Czytaj: „Neckermann Polska jest niewypłacalny. Co z turystami za granicą?”.

Pozostało 92% artykułu
Biura Podróży
Majówka - kierunek zagranica. „To przez mocną złotówkę i złą pogodę w Polsce”
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biura Podróży
Zuzanna Sprycha na czele Turystycznej Organizacji Otwartej
Biura Podróży
Wakacje z biurem podróży. Grecja i Hiszpania tańsze niż Bułgaria i Turcja
Biura Podróży
Do kogo po tanie wakacje w dobrych hotelach? Zdecydowanie prowadzi jedno biuro podróży
Biura Podróży
Agenci turystyczni: Wróciła współpraca z biurami podróży Anex Tour i Join UP!