Prezes Neckermanna dziękuje agentom turystycznym

Prezes niewypłacalnego biura podróży Neckermann Polska Maciej Nykiel rozesłał do agentów turystycznych, którzy sprzedawali wycieczki tego touroperatora list z podziękowaniem i przeprosinami za kłopoty, jakie ich w tej sytuacji spotkały.

Nykiel przyznaje w liście, że w związku z zewnętrznymi okolicznościami musiał podjąć najtrudniejszą decyzję w życiu – ogłosić niewypłacalność firmy.

Czytaj: „Neckermann Polska jest niewypłacalny. Co z turystami za granicą?”.

Zapewnia, że do ostatniej chwili wraz z zespołem, walczył, aby „uratować polskiego Neckermanna”. Niestety, kiedy właściciel, spółka Thomas Cook Touristik, ogłosiła upadłość, nie mógł już nic zrobić.

Deklaruje, że za problemy, jakie ich w związku z tym spotkały bierze odpowiedzialność i w związku z tym przeprasza ich za to.

Nykiel pisze, że dzięki agentom Neckermann się rozwijał „i w tym roku zaczynał gonić czołówkę największych touroperatorów”. Przypomina, że w wystąpieniach publicznych zawsze wskazywał, że stawia na współpracę z agentami turystycznymi. Wylicza liczne usprawnienia jakie wprowadził: podwyżka prowizji, zlikwidowanie zabezpieczeń, kaucji i depozytów, ulepszenie produktów i dodanie nowych.

Czytaj: „Neckermann odkrywa się przed agentami turystycznymi”.

Ujawnia, że sprzedaż Neckermanna była w tym roku o 107 procent większa niż w ubiegłym (rok obrachunkowy Neckermanna zaczyna się w październiku i kończy we wrześniu) i to właśnie w dużej mierze zasługa sprzedawców.

„Za ten kredyt zaufania i wsparcie i sympatię, które czułem od Was od pierwszych dni bardzo, baaaardzo serdecznie Wam dziękuję!”.

W drugiej części listu wyjaśnia sprawy organizacyjne i finansowe, na przykład, co z zaległymi prowizjami (zdecyduje o tym syndyk masy upadłości spółki, która oprócz tego, że zgłosiła niewypłacalność to zgłosi też do sądu gospodarczego wniosek o upadłość) i niewystawionymi jeszcze fakturami, do kogo kierować klientów Neckermanna w sprawie odszkodowań (mazowiecki urząd marszałkowski), kto może ubiegać się u marszałka województwa o zwrot kosztów poniesionych w związku z powrotem klientów do kraju (klient, nie agent, chyba że klient sceduje na agenta swoje roszczenie).

Zobacz: „Neckermann szkolił agentów z dynamicznego pakietowania w Modlinie”.

W innych kwestiach rekomenduje zwrócenie się do Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych, które udziela „bardzo wartościowych porad, a członkowie jego władz w osobie np. doświadczonego i kompetentnego biegłego sądowego z zakresu turystyki p. Marka Kamieńskiego wyraziły uprzejmą zgodę i chęć merytorycznego wsparcia Państwa we wszystkich pytaniach i problemach”.

„Trzymam kciuki za Wasze biura, biznesy i przyszłość: wiem, że świetnie sobie poradzicie jako Agenci innych touroperatorów, niestety już bez Neckermanna” – kończy swój list.

Czytaj: „Neckermann: Warsztaty i tańce z agentami”.

Mogą Ci się również spodobać

Cypr zaprosi do stołu, na pokera

550 milionów euro będzie kosztował nowy cypryjski kurort-kasyno. Kompleks powstanie na południowym wybrzeżu, niedaleko ...

Brytyjczycy sprawdzą, jak Airbnb chroni klientów

Należy szybko wyjaśnić kwestie związane z bezpieczeństwem klientów rezerwujących przez platformy typu Airbnb – ...

Na Santorini tylko z biletem wstępu?

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju proponuje wprowadzenie biletów na Santorini i ograniczenie liczby pasażerów ...

LOT tworzy nową organizację lotniczą w Europie

LOT, Turkish Airlines, Ukraine Airlines i 16 członków stowarzyszenia International Air Carrier Association (IACA) ...

Więcej Brazylii w siatce Emirates

Linie lotnicze Emirates i LATAM Airlines Brazil zawarły porozumienie code-share obejmujące loty krajowe w ...

USA – fotele w samolotach pod lupą sądu

Amerykański sąd zbada, ile powinna wynosić minimalna przestrzeń dla pasażerów na pokładach samolotów. Z ...