Prezes niewypłacalnego biura podróży Neckermann Polska Maciej Nykiel rozesłał do agentów turystycznych, którzy sprzedawali wycieczki tego touroperatora list z podziękowaniem i przeprosinami za kłopoty, jakie ich w tej sytuacji spotkały.
Nykiel przyznaje w liście, że w związku z zewnętrznymi okolicznościami musiał podjąć najtrudniejszą decyzję w życiu – ogłosić niewypłacalność firmy.
Czytaj: „Neckermann Polska jest niewypłacalny. Co z turystami za granicą?”.
Zapewnia, że do ostatniej chwili wraz z zespołem, walczył, aby „uratować polskiego Neckermanna”. Niestety, kiedy właściciel, spółka Thomas Cook Touristik, ogłosiła upadłość, nie mógł już nic zrobić.
Deklaruje, że za problemy, jakie ich w związku z tym spotkały bierze odpowiedzialność i w związku z tym przeprasza ich za to.
Nykiel pisze, że dzięki agentom Neckermann się rozwijał „i w tym roku zaczynał gonić czołówkę największych touroperatorów”. Przypomina, że w wystąpieniach publicznych zawsze wskazywał, że stawia na współpracę z agentami turystycznymi. Wylicza liczne usprawnienia jakie wprowadził: podwyżka prowizji, zlikwidowanie zabezpieczeń, kaucji i depozytów, ulepszenie produktów i dodanie nowych.
Czytaj: „Neckermann odkrywa się przed agentami turystycznymi”.
Ujawnia, że sprzedaż Neckermanna była w tym roku o 107 procent większa niż w ubiegłym (rok obrachunkowy Neckermanna zaczyna się w październiku i kończy we wrześniu) i to właśnie w dużej mierze zasługa sprzedawców.
„Za ten kredyt zaufania i wsparcie i sympatię, które czułem od Was od pierwszych dni bardzo, baaaardzo serdecznie Wam dziękuję!”.
W drugiej części listu wyjaśnia sprawy organizacyjne i finansowe, na przykład, co z zaległymi prowizjami (zdecyduje o tym syndyk masy upadłości spółki, która oprócz tego, że zgłosiła niewypłacalność to zgłosi też do sądu gospodarczego wniosek o upadłość) i niewystawionymi jeszcze fakturami, do kogo kierować klientów Neckermanna w sprawie odszkodowań (mazowiecki urząd marszałkowski), kto może ubiegać się u marszałka województwa o zwrot kosztów poniesionych w związku z powrotem klientów do kraju (klient, nie agent, chyba że klient sceduje na agenta swoje roszczenie).
Zobacz: „Neckermann szkolił agentów z dynamicznego pakietowania w Modlinie”.
W innych kwestiach rekomenduje zwrócenie się do Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych, które udziela „bardzo wartościowych porad, a członkowie jego władz w osobie np. doświadczonego i kompetentnego biegłego sądowego z zakresu turystyki p. Marka Kamieńskiego wyraziły uprzejmą zgodę i chęć merytorycznego wsparcia Państwa we wszystkich pytaniach i problemach”.
„Trzymam kciuki za Wasze biura, biznesy i przyszłość: wiem, że świetnie sobie poradzicie jako Agenci innych touroperatorów, niestety już bez Neckermanna” – kończy swój list.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.