Co piąty polski turysta jadący z biurem podróży do Tunezji w tym roku był klientem biura podróży Sun & Fun Holidays. W nowym sezonie touroperator planuje zwiększyć ten ruch o 50 procent.
Biuro podróży Sun & Fun Holiday zaprosiło do Tunezji 140 swoich agentów z około 100 biur, którzy są liderami w sprzedaży wyjazdów do Tunezji. Agenci zwiedzali, odpoczywali, ale także szkolili się i odbierali nagrody.
380 procent wzrostu
Jak wynika z podsumowania sezonu 2019, Sun & Fun sprzedał łącznie w tym roku 62 501 wycieczek. Najwięcej klientów biuro wysłało do Egiptu (26,9 tysiąca), podzielonego na trzy kierunki: Hurghada – 13,1 tysiąca, Szarm el-Szejk – 7,1 tysiąca i Marsa Alam – 6,7 tysiąca. Tunezja zajęła drugie miejsce z wynikiem 20,4 tysiąca z czego 10,8 tysiąca turystów wyjechało na kontynent, a 9,6 tysiąca na Dżerbę. To dużo, bo jak mówił podczas spotkania z agentami minister turystyki Tunezji René Trabelsi, w sumie do Tunezji (do końca października) z Polski przyjechało 100 tysięcy gości.
Za tymi krajami uplasowała się Bułgaria: Słoneczny Brzeg – 6,6 tysiąca i Złote Piaski – 3,2 tysiąca . A w dalszej kolejności Turcja z wynikiem 5,4 tysiąca turystów.
W sezonie 2020 te liczby mają wzrosnąć. Na przykład Hurghada do 19,2 tysiąca, Dżerba do 16,2 tysiąca, Tunezja kontynentalna do 15 tysięcy, Szarm el-Szejk do 9,2, Marsa Alam do 8,3 tysiąca, Słoneczny Brzeg do 7,4 tysiąca. Złote Piaski i Turcja planowane są na identycznym poziomie, za to do oferty biura wraca jako kierunek Maroko. Do tego kraju touroperator zamierza zawieźć 1,5 tysiąca klientów.
W sumie wzrost ma wynieść ponad 30 procent procent – z tegorocznych 62,5 tysiąca do 83,8 tysiąca gości w 2020 roku.
CZYTAJ TEŻ: Sun&Fun planuje 25-procentowy wzrost
Jak podaje biuro, aż 49 procent klientów wypoczywało w tym roku w jego 20 bestsellerowych hotelach. Średnia wartość rezerwacji wyniosła 2349,54 złotego, co daje 146,8 miliona złotych przychodów. Średnia długość pobytu turysty na wakacjach z Sun & Funem to 8,78 dnia, a średnia liczba osób na rezerwację – 2,53.
Przedsprzedaż Lata 2020 przynosi dobre wyniki. Wzrost sięga 380 procent. Jak jednak zastrzega dyrektor generalny Semir Hamouda, to częściowo efekt wcześniejszego o miesiąc niż przed rokiem rozpoczęcia sprzedaży nowego sezonu. – Trzeba go więc traktować z ostrożnością, chociaż nie ukrywam optymizmu – mówi dyrektor Sun & Funa.
Rosną też inne wskaźniki – średnia wartość rezerwacji jest na razie większa niż poprzedniego sezonu o 167 złotych. Wydłużyła się też do 9,51 dnia zaplanowana długość pobytu turystów na wakacjach.
Nowe pomysły na animacje
Sun & Fun wprowadza także zupełnie nowe formaty animacji w miejsce Orange Family Club. Zapewnia, że ich jakość będzie tak samo wysoka jak dotąd, będą one bowiem prowadzone przez tych samych animatorów. Organizator planuje wprowadzić nową formułę – kluby dla dorosłych i dla dzieci pod marką Blue Club, a także dla samych dzieci jako Croco Club.
Jak opisuje Sun&Fun – Blue Club to propozycja zabawy dla całej rodziny. Program będzie prowadzony przez animatorów biura w ramach animacji hotelowych. Natomiast Croco Club to propozycja animacji dla dzieci w wieku 4-12 lat. Będzie on realizowany przez 6 dni w tygodniu. Będą dwa bloki tematyczne, realizowane rano i popołudniu, naprzemiennie w oparciu o sport oraz rozrywkę i atrakcje artystyczne.
– Formuła klubowa jest u nas prawdziwym motorem sprzedaży. Klienci są z niej bardzo zadowoleni. Dlatego chcemy ją rozwijać – zapowiada Hamouda. – Programy artystyczne, które przygotowujemy na wieczór, będą unikatową propozycją. Będą dosłownie jak sztuka teatralna – opowiada.
Hamouda przy okazji, że czeska spółka Blue Style, która jest właścicielem polskiego Sun & Funa, zamierza budować własne hotele. – Będą nosić nazwę Blue Style Resort a do tego dojdzie nazwa miasta – wyjaśnia. – Pierwszy z nich już powstaje w Tunezji, w mieście Mahdia. Będzie zatem nosił nazwę Blue Style Resort Mahdia. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, hotel powinien być gotowy jeszcze w tym roku – dodaje.
Nagrody dla specjalistów od Tunezji
Podczas uroczystej gali Sun Fun uhonorował pięciu najlepszych agentów turystycznych za najwięcej sprzedanych imprez w tym roku.
Najlepszych pięciu agentów, to:
1. Denar Travel z Myszkowa (właściciel Monika Kaźmierczak),
2. Wakacje.pl z Tarnowa
3. 24 Holiday z Białegostoku (właściciel Wanda Łempicka)
4. Sfinks ze Skrzyszowa (właściciel Danuta Białek),
5. Family Travel z Rudy Śląskiej (właściciel Adrian Taborek).
Za ich pracę i zaangażowanie dziękował podczas uroczystości dyrektor generalny biura Sun&Fun Semir Hamouda. Laureaci dostali w nagrodę tygodniowe pobyty w hotelach w Tunezji (m.in. w Susa i na Dżerbie).
– Bardzo szanujemy to, co się dzieje w Polsce i z uznaniem patrzymy na wzrost gospodarczy kraju. Polska jest w gronie największych światowych gospodarek, jest dla nas przykładem – powiedział obecny na gali minister turystyki Tunezji René Trabelsi. – Wszyscy tutaj wiemy i pamiętamy, że z Polski pochodził papież Jan Paweł II, kompozytor Fryderyk Chopin i twórca nowoczesnej astronomii Mikołaj Kopernik – dodał.
CZYTAJ TEŻ: Już ponad 100 tysięcy Polaków odwiedziło Tunezję
Wręczenie dyplomów i nagród odbyło się podczas uroczystej gali.





Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.