U agenta jak w Amazonie

Fotorzepa, Magda Starowieyska Magda Starowieyska

Niemieccy agenci turystyczni mogą sprzedawać oferty wyjazdów, wykorzystując znany z Amazona system polecania podobnych produktów

Jak informuje portal Travel Talk, niemiecki start-up Trevotrend testuje u wybranych agentów turystycznych nowe narzędzie przyspieszające proces obsługi klienta. System działa według logiki sprzedaży znanej z Amazona, kojarzonej głównie z hasłem „klienci, którzy kupili ten produkt, kupili także …..”. – Celem jest przyspieszenie procesu przygotowania i przedstawiania oferty – tłumaczy Matthias Lange, jeden z założycieli Trevotrend.

Zasada jest prosta: system sam wyświetli agentom propozycje podobne do tych, które wcześniej znaleźli dla klienta w oparciu o jego wytyczne. Dzięki temu wakacyjny doradca zaoszczędzi czas na szukanie kolejnych ofert. Przykładowo, po wyświetleniu informacji o wycieczce na tajlandzką wyspę Koh Samui, system pokaże agentowi także propozycję pobytu na sąsiadującej z nią Koh Phangan. – W ten sposób można zainspirować klienta – mówi Lange. Kiedy turysta zdecyduje się na konkretną ofertę, zostanie ona automatycznie znaleziona w tradycyjnym systemie rezerwacyjnym.

Nowe narzędzie korzysta z systemu analitycznego Trevotrend, z którego korzysta już wielu niemieckich touroperatorów. Analizuje on miliony zapytań z platform sprzedażowych działających on-line i off-line, dzięki czemu organizatorzy mogą m.in. sprawdzać, jak rozkłada się popyt na poszczególne kierunki wakacyjne i dostosowywać do niego ofertę.

Kolejną zaletą systemu jest możliwość wybrania tańszego połączenia lotniczego. Jednym kliknięciem na ofertę agent otwiera kalendarz wylotu połączony z Google Flights. Dzięki temu doradca widzi od razu alternatywne daty i lotniska wylotowe. Jeśli klient jest gotowy na zmianę planów, może wybrać przelot w korzystniejszej cenie. Do tej pory takich propozycji trzeba było szukać samodzielnie w różnych systemach rezerwacyjnych. Dodatkowo, po naciśnięciu na cenę, w kalendarzu wyświetlają się koszty zakwaterowania w hotelu i przelotów z ostatnich dni. Jeśli sprzedawca widzi, że ceny rosną, może doradzić klientowi, żeby szybciej podjął decyzję o zakupie imprezy.

Trevotrend nie podaje, ile potrwają testy nowego systemu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Uczestnicy debaty hotelowej: od lewej Maciej Kurzajewski (KNF), Władysław Grochowski (Arche), Paweł Rożyński („Rzeczpospolita”), Jan Wróblewski (Zdrojowa Invest&Hotels), Ireneusz Węgowski (IGHP) i Adam Konieczny (Louvre Hotels Group)

Hotel to nie domena deweloperów

Turystyka i hotelarstwo w długim terminie mają dobre perspektywy. Ale nie wszystkie inwestycje są ...

Krupówki – park kulturowy nie odstrasza handlarzy

W lipcu minął rok funkcjonowania parku kulturowego w obrębie zakopiańskich Krupówek. Największym problemem deptaka ...

Kuba: Turystyka wraca do życia po Irmie

Porty lotnicze w Hawanie i w Varadero działają już bez zakłóceń. Także inne lotniska ...

Dziś początek dwudniowego strajku Air France

Biorąc pod uwagę zapowiedziane wszystkie akcje protestacyjne, w tym na kolejach państwowych SNCF, francuskich ...

Sebastian Nasiłowski, przewodniczący zespołu ds. turystyki i rekreacji Rady Przedsiębiorców przy Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców

Rada Przedsiębiorców zajmie się problemami branży turystycznej

VAT marża w turystyce i problemy z rezerwacjami w Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau to problemy, ...

Polska na 25. targach TT Warsaw

Kino w wirtualnej rzeczywistości, promocja obiektów wyróżnionych certyfikatami POT i ośrodków turystycznych nagrodzonych w ...