U agenta jak w Amazonie

Fotorzepa, Magda Starowieyska Magda Starowieyska

Niemieccy agenci turystyczni mogą sprzedawać oferty wyjazdów, wykorzystując znany z Amazona system polecania podobnych produktów

Jak informuje portal Travel Talk, niemiecki start-up Trevotrend testuje u wybranych agentów turystycznych nowe narzędzie przyspieszające proces obsługi klienta. System działa według logiki sprzedaży znanej z Amazona, kojarzonej głównie z hasłem „klienci, którzy kupili ten produkt, kupili także …..”. – Celem jest przyspieszenie procesu przygotowania i przedstawiania oferty – tłumaczy Matthias Lange, jeden z założycieli Trevotrend.

Zasada jest prosta: system sam wyświetli agentom propozycje podobne do tych, które wcześniej znaleźli dla klienta w oparciu o jego wytyczne. Dzięki temu wakacyjny doradca zaoszczędzi czas na szukanie kolejnych ofert. Przykładowo, po wyświetleniu informacji o wycieczce na tajlandzką wyspę Koh Samui, system pokaże agentowi także propozycję pobytu na sąsiadującej z nią Koh Phangan. – W ten sposób można zainspirować klienta – mówi Lange. Kiedy turysta zdecyduje się na konkretną ofertę, zostanie ona automatycznie znaleziona w tradycyjnym systemie rezerwacyjnym.

Nowe narzędzie korzysta z systemu analitycznego Trevotrend, z którego korzysta już wielu niemieckich touroperatorów. Analizuje on miliony zapytań z platform sprzedażowych działających on-line i off-line, dzięki czemu organizatorzy mogą m.in. sprawdzać, jak rozkłada się popyt na poszczególne kierunki wakacyjne i dostosowywać do niego ofertę.

Kolejną zaletą systemu jest możliwość wybrania tańszego połączenia lotniczego. Jednym kliknięciem na ofertę agent otwiera kalendarz wylotu połączony z Google Flights. Dzięki temu doradca widzi od razu alternatywne daty i lotniska wylotowe. Jeśli klient jest gotowy na zmianę planów, może wybrać przelot w korzystniejszej cenie. Do tej pory takich propozycji trzeba było szukać samodzielnie w różnych systemach rezerwacyjnych. Dodatkowo, po naciśnięciu na cenę, w kalendarzu wyświetlają się koszty zakwaterowania w hotelu i przelotów z ostatnich dni. Jeśli sprzedawca widzi, że ceny rosną, może doradzić klientowi, żeby szybciej podjął decyzję o zakupie imprezy.

Trevotrend nie podaje, ile potrwają testy nowego systemu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Mouzenidis: 100 procent wzrostu, 3 procent zaliczki

Nawet do 60 procent rabatu i tylko 3 procent zaliczki – takimi korzyściami kusi ...

Betlej: Unikać na wakacjach Włochów i Hiszpanów

Traveldata podtrzymuje swoją prognozę, że na początku czerwca epidemia w Europie będzie w fazie ...

Strajk w Berlinie: 580 odwołanych lotów

Personel naziemny na berlińskich lotniskach Tegel i Schoenefeld kontynuuje rozpoczętą dzień wcześniej akcję strajkową ...

Lotnisko w Salonikach będzie czynne wcześniej

Nie tylko lotnisko w Atenach, jak wcześniej zapowiadał premier Grecji, będzie czynne dla ruchu ...

Niemcy w tym roku nie będą oszczędzać na podróżach

Niemcy chcą podróżować w tym roku tak samo często jak w zeszłym. Najwięcej pojedzie ...

NIK: Promocja turystyczna działa, ale nie wiemy czy skutecznie

Promocja turystyczna Polski była prowadzona prawidłowo, ale brakuje narzędzi, żeby ocenić, jaki miała wpływ ...