U agenta jak w Amazonie

Fotorzepa, Magda Starowieyska Magda Starowieyska

Niemieccy agenci turystyczni mogą sprzedawać oferty wyjazdów, wykorzystując znany z Amazona system polecania podobnych produktów

Jak informuje portal Travel Talk, niemiecki start-up Trevotrend testuje u wybranych agentów turystycznych nowe narzędzie przyspieszające proces obsługi klienta. System działa według logiki sprzedaży znanej z Amazona, kojarzonej głównie z hasłem „klienci, którzy kupili ten produkt, kupili także …..”. – Celem jest przyspieszenie procesu przygotowania i przedstawiania oferty – tłumaczy Matthias Lange, jeden z założycieli Trevotrend.

Zasada jest prosta: system sam wyświetli agentom propozycje podobne do tych, które wcześniej znaleźli dla klienta w oparciu o jego wytyczne. Dzięki temu wakacyjny doradca zaoszczędzi czas na szukanie kolejnych ofert. Przykładowo, po wyświetleniu informacji o wycieczce na tajlandzką wyspę Koh Samui, system pokaże agentowi także propozycję pobytu na sąsiadującej z nią Koh Phangan. – W ten sposób można zainspirować klienta – mówi Lange. Kiedy turysta zdecyduje się na konkretną ofertę, zostanie ona automatycznie znaleziona w tradycyjnym systemie rezerwacyjnym.

Nowe narzędzie korzysta z systemu analitycznego Trevotrend, z którego korzysta już wielu niemieckich touroperatorów. Analizuje on miliony zapytań z platform sprzedażowych działających on-line i off-line, dzięki czemu organizatorzy mogą m.in. sprawdzać, jak rozkłada się popyt na poszczególne kierunki wakacyjne i dostosowywać do niego ofertę.

Kolejną zaletą systemu jest możliwość wybrania tańszego połączenia lotniczego. Jednym kliknięciem na ofertę agent otwiera kalendarz wylotu połączony z Google Flights. Dzięki temu doradca widzi od razu alternatywne daty i lotniska wylotowe. Jeśli klient jest gotowy na zmianę planów, może wybrać przelot w korzystniejszej cenie. Do tej pory takich propozycji trzeba było szukać samodzielnie w różnych systemach rezerwacyjnych. Dodatkowo, po naciśnięciu na cenę, w kalendarzu wyświetlają się koszty zakwaterowania w hotelu i przelotów z ostatnich dni. Jeśli sprzedawca widzi, że ceny rosną, może doradzić klientowi, żeby szybciej podjął decyzję o zakupie imprezy.

Trevotrend nie podaje, ile potrwają testy nowego systemu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Air Europa zabierze pasażerów Ryanaira do Ameryk

Klienci Ryanaira mogą znaleźć i zarezerwować w jego serwisie 20 połączeń linii lotniczej Air ...

Tragiczny wypadek koreańskiego autokaru

Dwanaście osób, w tym 11 dzieci, zginęło w pożarze autobusu, do którego doszło dziś ...

Betlej: Nowa odmiana wirusa dynamicznie zakaża kierunki turystyczne

Pojawienie się nowych odmian koronawirusa, których naukowcy doliczyli się już czterech, powoduje zdecydowany wzrost ...

Nowi dyrektorzy gdańskich hoteli Chopin Airport Development

Kamil Lipski, dotychczasowy dyrektor trzygwiazdkowego hotelu Hampton by Hilton Gdańsk Airport przeszedł na stanowisko ...

W turystyce można zarobić miliony

5,6 miliona dolarów zarobił w zeszłym roku prezes Amadeusa. Niewiele, bo 300 tysięcy, mniej ...

KLM poleci do Bombaju

Jesienią startuje bezpośrednie połączenie KLM na trasie Amsterdam – Bombaj. W efekcie KLM wspólnie ...