Zysk TUI zgodny z planem

Materiały promocyjne

10 procent zysku operacyjnego ma osiągnąć Grupa TUI na koniec roku rozliczeniowego 2016/2017 – mówi prezes Friedrich Joussen. Potwierdza tym samym wcześniejsze zapowiedzi koncernu

W Grupie TUI zakończył się właśnie trzeci rok obrotowy od momentu fuzji TUI AG z TUI Travel Plc.

– Nasze wyniki finansowe i statystyki rezerwacyjne potwierdzają, że konsekwentnie realizujemy strategię wzrostu. Hotele i rejsy wycieczkowe osiągają dobre rezultaty, a w tym roku mocniej zróżnicowaliśmy ich ofertę. Rosnąca liczba klientów na najważniejszych rynkach jest potwierdzeniem atrakcyjności wyjazdów wakacyjnych i naszej siły sprzedażowej – mówi Friedrich Joussen, prezes Grupy TUI. –  Na obecnym, wczesnym, etapie rezerwacji wyjazdów na kolejny sezon statystyki potwierdzają nasze oczekiwania. Co prawda często pojawiają się czynniki zewnętrzne, które w przypadku niektórych rynków i kierunków mogą prowadzić do niepewności klientów, ale jesteśmy przekonani, że dzięki zróżnicowanej ofercie i strategii opartej na rozwoju hoteli i rejsów, będziemy mogli dalej realizować nasze plany. Tym samym potwierdzamy wcześniejsze zapowiedzi, że rok 2016/2017 zakończymy z co najmniej 10-procentowym wzrostem zysku operacyjnego rok do roku – dodaje.

Tylko w tym roku rozliczeniowym Grupa otworzyła w sumie 10 hoteli własnych. Od czasu fuzji pojawiło się ich łącznie 28. Zanotowała nie tylko wysokie obłożenie, ale i dobry zysk od osoby. Pozytywnie na wynikach odbiło się też włączenie do floty dwóch kolejnych statków „Mein Schiff 6″ i „TUI Discovery 2″.

W tym sezonie letnim największy wzrost obrotu Grupa zanotowała w krajach północnych (14 procent), w Wielkiej Brytanii i krajach Beneluksu (po 7 procent) i w Niemczech (6 procent). Liczba klientów wzrosła w sumie o 1 procent, przy czym w krajach północnych było to 5 procent, w krajach Beneluksu 4 procent, a w Niemczech 3 procent. Średnia cena była wyższa o 7 procent (porównując rok do roku). Koncern sprzedał w sumie 98 procent programu. Wśród kierunków wyjazdowych największym zainteresowaniem cieszyły się Grecja, Bułgaria, Chorwacja, Włochy, Wyspy Zielonego Przylądka i dalekie kierunki. Koncern podkreśla, że w tym roku zwiększył też sprzedaż przez własne biura i internet (odpowiednio o 4 i 7 procent).

W nadchodzącym sezonie zimowym Grupa otworzy 5 hoteli marek RIU, Robinson i Blue Diamond, a w letnim przekształci kilka obiektów w hotele TUI Blue. Z powodu ostatnich huraganów część hoteli koncernu zostanie zaś czasowo zamknięta na czas remontów.

Oferta zimowa została już wyprzedana mniej więcej w jednej trzeciej, czyli podobnie jak rok wcześniej. Na ten moment obrót jest wyższy o 7 procent niż rok wcześniej, a liczba klientów zwiększyła się o 3 procent. Największym zainteresowaniem cieszą się pobyty na Wyspach Zielonego Przylądka, Cyprze, w Afryce Północnej i Tajlandii. Trochę gorzej zaś sprzedają się Karaiby i Floryda, co związane jest z pustoszącymi te regiony huraganami.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ubezpieczenie samochodu w praktyce. Dowiedz się, przed czym warto zabezpieczyć się wybierając się w wakacyjną podróż samochodem.

Perspektywa wyjazdu wakacyjnego niewątpliwie wiąże się z pozytywnymi emocjami. Każdy dłuższy wyjazd wymaga jednak ...

Turkish Airlines podniesie ceny

Tureckie linie lotnicze Turkish Airlines poinformowały, że podniosą ceny biletów. Dzięki temu chcą utrzymać ...

Gdynia wygrała w sprawie lotniska z Unią Europejską

Sąd UE przyznał rację Gdyni i stwierdził nieważność decyzji Komisji Europejskiej, która zahamowała przekształcenie ...

Ján Bošnovič będzie promować słowackie hotele

Były dyrektor biura Narodowego Centrum Turystyki Słowackiej w Warszawie Ján Bošnovič znalazł nową pracę ...

Dubaj zaprasza na 30 minut gimnastyki

Dubaj chce stać się najbardziej aktywnym miastem na świecie. Mieszkańcy mogą wziąć udział w ...

Przetrwają hotele oryginalne

W Polsce działa ponad 2,6 tysiąca kategoryzowanych hoteli, co roku powstaje przynajmniej kilkadziesiąt nowych. ...