Thomas Cook powróci w czerwcu

Właściciel marki Thomas Cook, chińska firma Fosun, planuje uruchomienie w czerwcu internetowej agencji turystycznej, która będzie działać pod nazwą upadłego biura podróży.

Publikacja: 23.01.2020 07:50

Thomas Cook powróci w czerwcu

Foto: Fot. materiały prasowe

Chiński konglomerat Fosun Tourism Group zatrudnił kilku wysoko notowanych menedżerów, którzy wcześniej pracowali w brytyjskim Thomasie Cooku – donosi portal branżowy Travel Weekly. W czerwcu bowiem Thomas Cook znów ma zacząć działać – tym razem nie będzie jednak touroperatorem, ale internetowym agentem turystycznym.

Wspomniani pracownicy to Alan French, który wcześniej był głównym strategiem firmy, a teraz ma odpowiadać za biuro jako jego prezes, Phil Gardner, w Cooku szef działów sprzedaży, e-commerce i marketingu, w nowej roli dyrektor marketingu, oraz Raj Sharma, który będzie nadzorował dział finansowy.

CZYTAJ TEŻ: Marka Thomas Cook powróci w 2020 roku

Powołując się na doniesienia „The Times”, Travel Weekly pisze, że w ciągu dwóch tygodni Fosun wystąpi też o licencję ATOL dla Thomasa Cooka (forma zabezpieczenia działalności turystycznej opartej na transporcie lotniczym w Wielkiej Brytanii, odpowiednik naszej gwarancji ubezpieczeniowej).

Fosun Tourism Group był największym udziałowcem Grupy Thomas Cook, która zbankrutowała we wrześniu zeszłego roku. Firma zaangażowała się mocno w ratowanie koncernu – chciała na ten cel wyłożyć 450 milionów funtów, za które miała przejąć 75 procent udziałów w części touroperatorskiej Cooka i 25 procent w liniach lotniczych.

ZOBACZ TAKŻE: Thomas Cook zostawił 9 miliardów funtów długu

Plan nie powiódł się, a Thomas Cook ogłosił niewypłacalność i zakończył działalność. W listopadzie zeszłego roku inwestor kupił prawa do marki za 11 milionów funtów. Transakcja obejmowała też nazwy Cook’s Club i Casa Cook. Fosun Tourism Group jest również właścicielem sieci klubów wakacyjnych Club Med.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Grecos: To był udany sezon. Urośliśmy o jedną piątą
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej