Rosyjskie biura podróży: Promocja Polski kuleje

Fot. www.polska.travel

Zdaniem rosyjskich touroperatorów powodem, dla którego tak niewielu turystów z Rosji obiera Polskę za cel swoich podróży, jest brak promocji i informacji o produktach.

Z danych Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że w pierwszych dziewięciu miesiącach zeszłego roku do Polski przyjechało 729 tysięcy podróżnych z Rosji. To o 4,2 procent więcej niż rok wcześniej. Większość tych wizyt nie ma jednak charakteru turystycznego – w tym celu w zeszłym roku wybrało się do Polski około 40 tysięcy osób.

Rosyjscy touroperatorzy zanotowali niewielki wzrost popytu na wyjazdy nad Wisłę, ale dotyczy to dwóch segmentów oferty – wycieczek objazdowych i wypadów do miast. Tak przynajmniej twierdzi dyrektor marketingu i PR w biurze Russian Express, Anna Filatow, na którą powołuje się portal branżowy Atorus. U touroperatora PAC Group popyt na takie oferty zwiększył się w zeszłym roku o 15 procent. O większym zainteresowaniu mówi też Intourist, który po stronie zalet podróży do Polski wymienia krótki czas lotu, duży wybór wycieczek i atrakcyjne ceny.

ZOBACZ TAKŻE: Rosjanie wrócą do Egiptu najwcześniej w 2020 roku

Prezes PAC Group Anna Owczarenko uważa, że potencjał Polski nie jest na rynku rosyjskim w pełni wykorzystywany, głównie z powodu braku wystarczającej promocji Polski jako kierunku bliskiego, przyjaznego, dobrze skomunikowanego z Rosją, bogatego w atrakcje i znanego z dobrej kuchni. – W Polsce większość osób rozumie rosyjski, nawet jeśli się nim nie posługuje – dodaje.

Filatow zwraca uwagę na inny problem – wielu Rosjan uważa, że do Polski warto przyjechać na zakupy, a nie żeby zwiedzać i odkrywać dziedzictwo kulturowe i kulinarne. Dodatkową przeszkodą może być brak bezpośrednich połączeń do takich miast jak Kraków, Gdańsk czy Wrocław – dziś łatwo można się dostać tylko do Warszawy.

W Rosji, zdaniem cytowanych touroperatorów, warto promować także turystykę wellness i medyczną. Ta ostatnia może zyskać zwolenników, bo jak podkreśla Owczarenko, wielu polskich lekarzy zna rosyjski. Przedstawiciel Intouristu jako powód małej sprzedaży wymienia natomiast brak znajomości oferty wśród agentów. POT dostrzegł ten problem i zorganizował w Moskwie 31 stycznia szkolenie dla zainteresowanych turystyką medyczną.

CZYTAJ TEŻ: Minister Emilewicz zaprasza na weekend za pół ceny

Na ten rok rosyjscy touroperatorzy planują rozszerzyć ofertę wyjazdów do Polski. Na przykład Intourist wprowadzi nowe programy wycieczek objazdowych, a PAC Group już wprowadził do sprzedaży nowe miasta i wypady weekendowe. Jak duże są to wzrosty, biura nie podają.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Krzysztof Celuch odchodzi z Poland Convention Bureau

Po niespełna ośmiu latach kierowania Poland Convention Bureau Krzysztof Celuch rozstaje się z tą ...

Konserwator winny awarii British Airways

To wykonawca dokonujący konserwacji w centrum danych British Airways jest odpowiedzialny za wyłączenie zasilania, ...

Jedz i baw się, ale płać

Zamawiali bankiety na setki gości, jedli, pili, tańczyli, a nawet puszczali fajerwerki. Gdy serwowano ...

Wakacje od Lidla

Niemiecka sieć dyskontowa Lidl przez 10 lat zajmowała się sprzedawaniem wycieczek organizowanych przez zewnętrzne ...

Nowa Zelandia: Erupcja wulkanu, co najmniej pięć ofiar

W poniedziałek wybuchł najbardziej aktywny wulkan Nowej Zelandii, Whakaari na wyspie White. W momencie ...

Przetrwają hotele oryginalne

W Polsce działa ponad 2,6 tysiąca kategoryzowanych hoteli, co roku powstaje przynajmniej kilkadziesiąt nowych. ...