Rosyjskie biura podróży: Promocja Polski kuleje

Fot. www.polska.travel

Zdaniem rosyjskich touroperatorów powodem, dla którego tak niewielu turystów z Rosji obiera Polskę za cel swoich podróży, jest brak promocji i informacji o produktach.

Z danych Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że w pierwszych dziewięciu miesiącach zeszłego roku do Polski przyjechało 729 tysięcy podróżnych z Rosji. To o 4,2 procent więcej niż rok wcześniej. Większość tych wizyt nie ma jednak charakteru turystycznego – w tym celu w zeszłym roku wybrało się do Polski około 40 tysięcy osób.

Rosyjscy touroperatorzy zanotowali niewielki wzrost popytu na wyjazdy nad Wisłę, ale dotyczy to dwóch segmentów oferty – wycieczek objazdowych i wypadów do miast. Tak przynajmniej twierdzi dyrektor marketingu i PR w biurze Russian Express, Anna Filatow, na którą powołuje się portal branżowy Atorus. U touroperatora PAC Group popyt na takie oferty zwiększył się w zeszłym roku o 15 procent. O większym zainteresowaniu mówi też Intourist, który po stronie zalet podróży do Polski wymienia krótki czas lotu, duży wybór wycieczek i atrakcyjne ceny.

ZOBACZ TAKŻE: Rosjanie wrócą do Egiptu najwcześniej w 2020 roku

Prezes PAC Group Anna Owczarenko uważa, że potencjał Polski nie jest na rynku rosyjskim w pełni wykorzystywany, głównie z powodu braku wystarczającej promocji Polski jako kierunku bliskiego, przyjaznego, dobrze skomunikowanego z Rosją, bogatego w atrakcje i znanego z dobrej kuchni. – W Polsce większość osób rozumie rosyjski, nawet jeśli się nim nie posługuje – dodaje.

Filatow zwraca uwagę na inny problem – wielu Rosjan uważa, że do Polski warto przyjechać na zakupy, a nie żeby zwiedzać i odkrywać dziedzictwo kulturowe i kulinarne. Dodatkową przeszkodą może być brak bezpośrednich połączeń do takich miast jak Kraków, Gdańsk czy Wrocław – dziś łatwo można się dostać tylko do Warszawy.

W Rosji, zdaniem cytowanych touroperatorów, warto promować także turystykę wellness i medyczną. Ta ostatnia może zyskać zwolenników, bo jak podkreśla Owczarenko, wielu polskich lekarzy zna rosyjski. Przedstawiciel Intouristu jako powód małej sprzedaży wymienia natomiast brak znajomości oferty wśród agentów. POT dostrzegł ten problem i zorganizował w Moskwie 31 stycznia szkolenie dla zainteresowanych turystyką medyczną.

CZYTAJ TEŻ: Minister Emilewicz zaprasza na weekend za pół ceny

Na ten rok rosyjscy touroperatorzy planują rozszerzyć ofertę wyjazdów do Polski. Na przykład Intourist wprowadzi nowe programy wycieczek objazdowych, a PAC Group już wprowadził do sprzedaży nowe miasta i wypady weekendowe. Jak duże są to wzrosty, biura nie podają.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Krakowskie lotnisko z 20-procentowym wzrostem

W marcu krakowskie lotnisko obsłużyło prawie 434 tysiące pasażerów. To o 20 procent więcej ...

Rządowy sztab kryzysowy zdecyduje, co z targami ITB w Berlinie

Sztab kryzysowy, w którego skład wchodzą przedstawiciele resortów zdrowia i spraw wewnętrznych Niemiec, zajmie ...

Wizz Air do Frankfurtu, Transavia z Monachium

Węgierska tania linia Wizz Air podała, że będzie korzystać z lotniska we Frankfurcie a ...

Betlej: Ostrożny optymizm biur podróży

Rośnie sprzedaż w biurach podróży, rosną też ceny wycieczek. Touroperatorzy nie mogą jednak wpadać ...

Powrót Rosjan nad Morze Czerwone coraz bliższy?

Delegacja przedstawicieli rosyjskich firm turystycznych przyjechała na zaproszenie Turkish Airlines do Hurghady. Powodem wizyty ...

Costa Cruises nie wypłynie z portów do 30 maja

W związku z szerzącą się pandemią włoski armator przedłużył zawieszenie rejsów o kolejny miesiąc, ...