Rosyjskie biura podróży: Promocja Polski kuleje

Fot. www.polska.travel

Zdaniem rosyjskich touroperatorów powodem, dla którego tak niewielu turystów z Rosji obiera Polskę za cel swoich podróży, jest brak promocji i informacji o produktach.

Z danych Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że w pierwszych dziewięciu miesiącach zeszłego roku do Polski przyjechało 729 tysięcy podróżnych z Rosji. To o 4,2 procent więcej niż rok wcześniej. Większość tych wizyt nie ma jednak charakteru turystycznego – w tym celu w zeszłym roku wybrało się do Polski około 40 tysięcy osób.

Rosyjscy touroperatorzy zanotowali niewielki wzrost popytu na wyjazdy nad Wisłę, ale dotyczy to dwóch segmentów oferty – wycieczek objazdowych i wypadów do miast. Tak przynajmniej twierdzi dyrektor marketingu i PR w biurze Russian Express, Anna Filatow, na którą powołuje się portal branżowy Atorus. U touroperatora PAC Group popyt na takie oferty zwiększył się w zeszłym roku o 15 procent. O większym zainteresowaniu mówi też Intourist, który po stronie zalet podróży do Polski wymienia krótki czas lotu, duży wybór wycieczek i atrakcyjne ceny.

ZOBACZ TAKŻE: Rosjanie wrócą do Egiptu najwcześniej w 2020 roku

Prezes PAC Group Anna Owczarenko uważa, że potencjał Polski nie jest na rynku rosyjskim w pełni wykorzystywany, głównie z powodu braku wystarczającej promocji Polski jako kierunku bliskiego, przyjaznego, dobrze skomunikowanego z Rosją, bogatego w atrakcje i znanego z dobrej kuchni. – W Polsce większość osób rozumie rosyjski, nawet jeśli się nim nie posługuje – dodaje.

Filatow zwraca uwagę na inny problem – wielu Rosjan uważa, że do Polski warto przyjechać na zakupy, a nie żeby zwiedzać i odkrywać dziedzictwo kulturowe i kulinarne. Dodatkową przeszkodą może być brak bezpośrednich połączeń do takich miast jak Kraków, Gdańsk czy Wrocław – dziś łatwo można się dostać tylko do Warszawy.

W Rosji, zdaniem cytowanych touroperatorów, warto promować także turystykę wellness i medyczną. Ta ostatnia może zyskać zwolenników, bo jak podkreśla Owczarenko, wielu polskich lekarzy zna rosyjski. Przedstawiciel Intouristu jako powód małej sprzedaży wymienia natomiast brak znajomości oferty wśród agentów. POT dostrzegł ten problem i zorganizował w Moskwie 31 stycznia szkolenie dla zainteresowanych turystyką medyczną.

CZYTAJ TEŻ: Minister Emilewicz zaprasza na weekend za pół ceny

Na ten rok rosyjscy touroperatorzy planują rozszerzyć ofertę wyjazdów do Polski. Na przykład Intourist wprowadzi nowe programy wycieczek objazdowych, a PAC Group już wprowadził do sprzedaży nowe miasta i wypady weekendowe. Jak duże są to wzrosty, biura nie podają.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

„Czysty i bezpieczny” – portugalski znak jakości w turystyce

Obiekty, agencje i atrakcje turystyczne w Portugalii mogą wystąpić do narodowej organizacji odpowiadającej za ...

Usterka w samolocie Enter Aira. Maszyna zawróciła

Samolot czarterowej linii lotniczej Enter Air, który wystartował rano z poznańskiej Ławicy do portugalskiego ...

Berlińskie lotniska: Rok 2016 był rekordowy

Ponad 32 miliony pasażerów skorzystało w zeszłym roku z lotnisk Schönefeld i Tegel w ...

100 airbusów A380 w służbie Emirates

Linie Emirates odebrały dziś swojego 100. airbusa A380. Uroczystość odbyła się centrum dostaw producenta ...

Jak wydać 1000 złotych od rządu na turystykę?

Planowany przez Ministerstwo Rozwoju program turystycznego 1000+ powinien objąć wszystkich Polaków i powinni oni ...

Nowe zasady: Podróżni spoza UE tylko z negatywnym wynikiem testu

Osoby przyjeżdżające do Unii Europejskiej z państw trzecich powinny wylegitymować się negatywnym wynikiem testu ...