Minister turystyki podpisuje się pod dekalogiem OSAT

Od lewej sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju Andrzej Gut-Mostowy, prezes OSAT Marcin Wujec, dyrektor departamentu turystyki w MR Rafał Szlachta. Fot. Filip Frydrykiewicz

Poznaj dobrze ofertę biura podróży, zadbaj o odpowiednie ubezpieczenie, sprawdź czy masz ważny paszport – radzi swoim klientom Ogólnopolskie Stowarzyszenie Agentów Turystycznych. Pod ich dekalogiem podpisał się dzisiaj wiceminister rozwoju odpowiedzialny za turystykę Andrzej Gut-Mostowy.

Z inicjatywy stowarzyszenia gromadzącego 180 agentów, Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych, minister Andrzej Gut-Mostowy podpisał się dzisiaj pod listą dziesięciu zaleceń, jakie OSAT przygotował dla swoich klientów. Są wśród nich kwestie kładące nacisk na bezpieczeństwo klienta biura podróży (sprawdź z kim podpisujesz umowę, przeczytaj jej warunki) jak i porządkowe (zdrowie, podróż, dokumenty).

CZYTAJ TEŻ: OSAT: Wzmacniamy pozycję agentów

– Dekalog dobrych praktyk to dobry sposób, aby zabezpieczyć klientów biur podróży i spełnić obowiązek informacyjny wynikający z ustawy o imprezach turystycznych – mówił podczas spotkania z członkami zarządu OSAT i dziennikarzami Gut-Mostowy. – Popieram takie inicjatywy, bo dobrze poinformowany turysta to turysta bezpieczniejszy.

Prezes OSAT Marcin Wujec podkreślił, że „dekalog” istnieje i jest stosowany przez członków OSAT-u od wielu lat. Teraz, przy okazji przygotowywania przez organizację akcji „Wakacyjny Ekspert”, promującej usługi członków stowarzyszenia, został unowocześniony.

ZOBACZ: Wakacyjny Ekspert już w sieci

Na pytanie dziennikarzy, które z problemów związanych z organizowaniem wyjazdu są najczęściej przez klientów lekceważone, Wujec wymienił kwestie ważności dokumentu podróży i dobranie ubezpieczenia do warunków i miejsca wyjazdu, a także do stanu zdrowia turysty.

Dokument jest dostępny na stronie wakacyjnyekspert.pl

Mogą Ci się również spodobać

Gut-Mostowy: Zmieniam formułę rozmów z branżą turystyczną

Formuła konsultacji ze wszystkimi w ramach Zespołu Kryzysowego spełniła swoją rolę – napisał do ...

Branża turystyczna: Premierze szykuj tarczę dla turystyki

Większość hoteli stoi zamkniętych, biura podróży nie mają pracy, turystyka biznesowa leży, a przewoźnicy ...

Prezes Marriotta Arne Sorenson: Obecny kryzys jest najgorszym w historii firmy

Marriott: Niektóre hotele mogą już się nie otworzyć

Według prezesa Marriotta International Arne’a Sorensona kryzys wywołany koronawirusem to najgorszy okres w historii ...

Inwestorzy zainteresowani hotelami o niższym standardzie

Nie tylko luksusowe hotele przyciągają zagranicznych inwestorów do Polski. W najbliższych latach inwestycje w ...

Rainbow ma w Grecji swoje biuro podróży

Nazywa się Rainbow Hellas, ma siedzibę w Atenach, a na jego czele stoi Greczynka ...

Saloniki znalazły antyczny plac

W Salonikach, drugim co do wielkości mieście Grecji, odkryto starożytny marmurowy plac. Do jego ...