Rainbow: Zysk 365 procent w górę

Fot. materiały prasowe

Jesteśmy gotowi na szereg scenariuszy rozwoju sytuacji, wynikającej z ograniczeń w podróżowaniu – twierdzi zarząd biura podróży Rainbow. I ogłasza rekordowy zysk za zeszły rok.

Zarząd Grupy Kapitałowej Rainbow Tours w komunikacie giełdowym podsumował rok 2019. Jednocześnie zapewnia akcjonariuszy, że śledzi rozwój sytuacji związanej ze skutkami rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-CoV-2 i analizuje, jak utrzymywanie się pandemii może wpłynąć na działalność biura podróży i całej jego grupy kapitałowej. W tym ocenia wpływ na działalność operacyjną, biznesową i finansową działań instytucji publicznych, w szczególności rozwiązań przewidzianych przez tzw. tarczę antykryzysową. Ale, jak przyznaje, nie jest możliwe obecnie wiarygodne i ostateczne oszacowanie negatywnego wpływu pandemii na wyniki finansowe spółki i grupy kapitałowej.

CZYTAJ TEŻ: Rainbow: W styczniu rośliśmy o 30 procent

Tymczasem władze grupy kapitałowej podsumowują rok 2019. Samo biuro podróży miało wtedy 1,74 miliarda złotych przychodów. To o 140,2 miliona więcej niż w roku 2014, co dało wzrost o 8,8 procent. Jeszcze lepszy był wynik finansowy. Podczas gdy w 2018 roku firma na czysto (zysk netto) zarobiła jedynie 8 milionów złotych, o tyle na koniec 2019 odnotowała zysk w wysokości 37,2 miliona złotych. Oznaczało to wzrost o 365 procent.

Ta ogromna różnica wynikała z tego, że rok 2018 zapisał się w historii zorganizowanej turystyki wyjazdowej, jako rok ogromnej nadpodaży wycieczek na rynku nad popytem na nie. Wiele firm turystycznych skończyło go ze stratą. Z kolei w sezonie 2019 udało się touroperatorom trafić z ofertami w oczekiwania rynku. Stąd był to dla wielu z nich rok rekordowych wyników finansowych. Tak też było w wypadku Rainbowa, który pobił swój najlepszy wynik z roku 2017, kiedy zarobił 36,1 miliona złotych przy przychodach 1,28 miliarda złotych.

Z kolei skonsolidowana sprzedaż grupy kapitałowej Raimnbow Tours – w jej skład wchodzą biuro podróży Rainbow i spółka White Olive, zarządzająca trzema hotelami w Grecji i prowadząca tam dwie kolejne hotelowe inwestycje – wyniosła w zeszłym roku 1,76 miliarda złotych, o 10 procent więcej niż w roku 2018. Zysk netto skoczył natomiast z 7,56 miliona do 37,8 miliona, a więc o 400 procent.

Zarząd Spółki zastrzega, że prezentowane dane nadal trzeba traktować jako szacunki, trwa bowiem jeszcze audyt raportów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Mauritius zamknął się przed gośćmi z zagranicy

Przez tydzień od dzisiaj nikt nie może wjechać do Republiki Mauritiusu – zdecydowały w ...

Dwie i trzy gwiazdki w grudniu w odwrocie

Średnia cena noclegu w grudniu 2019 r. wyniosła 248,11 zł i była o 1 ...

Grecos: Mamy katalog inny niż wszyscy

Hotele uporządkowane nie według kierunków, ale według rodzajów – to charakterystyczna cecha katalogu biura ...

TUI wraca do drukowania i gadżetów

Jeszcze w grudniu niemiecki TUI zapowiadał, że zrezygnuje z papierowych materiałów dla podróżnych. Dziś ...

Wycieczki sprzedaje się lepiej z domu niż z biura

Agent, który raz zaczął pracować jako mobilny wakacyjny doradca, nie chce już wracać za ...

LOT rozwija skrzydła w Budapeszcie

Od września tego roku samoloty LOT-u latać będą z Budapesztu do Brukseli i Bukaresztu. ...