W tym roku wiele krajów liczy na rodzimych turystów, nie inaczej jest w Wielkiej Brytanii. W czasie dyskusji zorganizowanej przez magazyn „TTG Media” szefowie trzech organizacji turystycznych – Jim Walker z Cumbria Tourism, Malcolm Bell z Visit Cornwall i Will Myles z Visit Isle of Wight – przyznali, że powinni zrobić więcej, aby nawiązać współpracę z agentami turystycznymi.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Saksonia płaci agentom turystycznym prowizję
Jak podkreśla Bell, mają oni duże bazy klientów, którzy w tym roku prawdopodobnie nie będą chcieli wyjechać za granicę. Jeśli wziąć pod uwagę obawy związane z ubezpieczeniem czy problemami zdrowotnymi osób powyżej 70 roku życia, to może okazać się, że jest to ważna grupa, która przed kryzysem praktycznie nie istniała. Co więcej, osoby te prawdopodobnie będą zainteresowane wypoczynkiem w kraju nie tylko w tym roku, ale również w dwóch lub trzech kolejnych latach. Również Myles uważa, że agenci mogą odgrywać ważną rolę w pobudzeniu popytu na wypoczynek krajowy.
CZYTAJ TEŻ: Wielka Brytania – będzie kwarantanna dla wjeżdżających
Część firm już współpracuje ze sobą, na przykład przewoźnicy promowi z parkami wakacyjnymi, tworząc pakiety turystyczne. Walker podkreśla, że w tym roku zarówno organizatorzy, jak i organizacje turystyczne będą musieli wykazać się kreatywnością w tworzeniu ofert, bo nadal trzeba przestrzegać dodatkowych zasad, jak choćby dystansu społecznego. Tu rozwiązaniem mogą okazać się programy szyte na miarę.