Itaka startuje od lipca z czarterami. „Potrzebuję wakacji”

Grecja, Hiszpania, Bułgaria, Portugalia, Tunezja, Turcja, Egipt, Włochy i Albania – to pierwsze kraje, do których w lipcu i sierpniu Itaka zacznie wysyłać swoich klientów. W październiku dojdą kierunki egzotyczne.

Publikacja: 18.06.2020 12:59

Itaka startuje od lipca z czarterami. „Potrzebuję wakacji”

Foto: Kadr z filmu Itaki

Wiceprezes Piotr Henicz ogłosił dzisiaj w rozmowie z agentami turystycznymi i franczyzobiorcami „Start Lata 2020”. Nietypowy, bo spóźniony przez pandemię.

– Nie możemy dłużej czekać, państwo nie mogą czekać, klienci nie mogą czekać. Potrzebujemy wakacji – mówił Henicz. Dlatego, choć nie jest to łatwy start, a wielu informacji jeszcze nie ma, Itaka postanowiła zaplanować siatkę pierwszych po otwarciu granic po epidemii kierunków.

Wymieniał je podczas webinaru Michał Wesołowski, menedżer z działu produktu w Itace. W lipcu samoloty polecą do Grecji (Kos, Korfu, Rodos, Zakintos), Egiptu (Taba, Marsa Alam, Hurghada), Tunezji, Bułgarii (Burgas, Warna), Hiszpanii kontynentalnej (Costa del Sol, Costa Brava), na Wyspy Kanaryjskie (Fuerteventura) i na Marjorkę, do Włoch (Kalabria, Sycylia, Sardynia), Portugalii (Faro, Madera), Turcji i Albanii.

Czystość i procedury pokładowe samolotu

Pierwszy samolot wystartuje 3 lipca, na Zakintos. 6 lipca turyści polecą na Rodos, Costa del Sol i do Faro. Najpóźniej, bo 14 sierpnia przewidziany jest start Albanii.

CZYTAJ TEŻ: 1 lipca LOT startuje za granicę. W rozkładzie kierunki wakacyjne

Dopiero w październiku touroperator odmrozi kierunki egzotyczne, jak Zanzibar, Malediwy, Curacao czy Madagaskar.

Zaplanowana siatka może się jeszcze zmieniać, cały czas trwają bowiem rozmowy, które muszą prowadzić do znajdowania wspólnych elementów przez touroperatorów (wspólne samoloty), linie lotnicze i lotniska, a także hotele na miejscu. – Niektóre sieci już są otwarte, inne powiedziały, że przed sierpniem nie otworzą swoich obiektów – relacjonował Wesołowski.

""

Michał Wesołowski

Foto: turystyka.rp.pl

Henicz dziękował sprzedawcom za wytrwanie tych trudnych trzech miesięcy i namawiał ich o dbanie o każdego klienta. Zachęcał, żeby wrócili z nowymi propozycjami do klientów, którzy zniechęcili się wcześniej i zrezygnowali z wyjazdu w tym roku. – To będzie sezon dużej aktywności w relacjach z klientami – mówił.

""

Piotr Henicz

Foto: turystyka.rp.pl

Prosił też, żeby dobrze przygotowali się do rozmów z turystami. Itaka w miarę możliwości będzie ich informowała, na przykład o warunkach panujących w poszczególnych miejscach wakacyjnych, ale nie powinni rezygnować z wyszukiwania potrzebnych informacji na własną rękę. Tym bardziej, że sytuacja jest dynamiczna i to co było aktualne rano, po południu już może takim nie być.

Czystość i procedury na lotnisku

Itaka przygotowała dwa rodzaje materiałów promocyjnych. Trzy krótkie spoty opowiadają o tym, że podróżowanie jest bezpieczne dzięki zabezpieczeniom (filtry powietrza, środki dezynfekujące, maseczki) stosowanym na lotniskach i w samolotach.

Pięć innych filmików w dowcipny sposób zachęca do wyjazdu. Pokazują one zmęczone długim siedzeniem w domu i przebywaniem non stop blisko siebie rodziny. Hasło przewodnie „Potrzebuję wakacji”.

""

Kadr z filmu „Potrzebuję wakacji”

Foto: turystyka.rp.pl

Wcześniej Henicz opowiedział uczestnikom webinaru o rozmowach, jakie prowadzi branża turystyczna z jego udziałem, z wicepremier Jadwigą Emilewicz na temat pomocy dla biur podróży i agentów turystycznych. Jak ocenił, ostatnia runda była bardzo owocna, wicepremier zadeklarowała bowiem konkretne rozwiązania. W tym pożyczkę dla touroperatorów, dzięki której będą mogli oni zwracać klientom zaliczki za odwołane wyjazdy (po przewidzianych obecnie przepisami tarczy antykryzysowej dodatkowych 180 dniach) i gwarancję rządową na nowe gwarancje u ubezpieczycieli (w wrześniu wiele największych biur będzie odnawiało obowiązkowe zabezpieczenie na wypadek bankructwa). Polski Fundusz Rozwoju uruchomił też pożyczki i subwencje dla dużych firm – Itaka składa wniosek i liczy na pomoc z tego źródła. – To nam zapewni płynność finansową – wyjaśniał Henicz.

WIĘCEJ O TYM: Emilewicz ma propozycje, ratujące branżę turystyczną

Jak podkreślił, Emilewicz zadeklarowała też przygotowanie pakietu pomocowego dla małych przedsiębiorców turystycznych, w tym agentów, pilotów i przewodników. Miałby on polegać na kolejnym okresie umorzenia składek na ZUS, prawa do pobierania postojowego, a także uruchomienie tanich pożyczek.

– Ale nie wszystko tak kolorowo się rysuje. Nadal obowiązuje przepis o niezajmowaniu połowy miejsc w samolotach. Wielka niewiadoma, czy i kiedy ten przepis zostanie zniesiony. Pani premier napisała w tej sprawie list do Głównego Inspektoratu Sanitarnego. W warunkach jakie teraz panują nikt – ani touroperator, ani linia lotnicza – nie może sobie pozwolić na sprzedawanie usług droższych o te 50 procent.

Czyste powietrze w samolocie 

Wskazał też, że branża ma zapewnienie, że lokale biur podróży i agentów turystycznych w centrach handlowych nie będą na razie otwarte. Jeśli ktoś nie chce ich teraz sam otworzyć, to nie musi. Itaka zamierza skorzystać z tego przywileju, żeby nie ponosić niepotrzebnie kosztów. – My na razie nie planujemy otwarcia swoich punktów – deklarował Henicz. – Zrobimy to dopiero wtedy, kiedy zaczniemy prowadzić operacje lotnicze na dużą skalę.

""

Kadr z filmu o bezpieczeństwie antywirusowym w samolocie

Foto: turystyka.rp.pl

2″

Wiceprezes Piotr Henicz ogłosił dzisiaj w rozmowie z agentami turystycznymi i franczyzobiorcami „Start Lata 2020”. Nietypowy, bo spóźniony przez pandemię.

– Nie możemy dłużej czekać, państwo nie mogą czekać, klienci nie mogą czekać. Potrzebujemy wakacji – mówił Henicz. Dlatego, choć nie jest to łatwy start, a wielu informacji jeszcze nie ma, Itaka postanowiła zaplanować siatkę pierwszych po otwarciu granic po epidemii kierunków.

Pozostało 92% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Itaka zachęca: Dzięki nam „Langkawi Best Wey”, czyli "Langkawi naprawdę najlepsze"