Samolot podstawi włoska linia lotnicza Luke Air (wcześniej znana jako Blue Panorama) z bazą na Malcie i na Lotnisku Chopina.
Do tej pory Itaka latała na Zanzibar samolotami o mniejszym zasięgu, z międzylądowaniem na tankowanie. Boeingi Enter Aira zabierały do 189 pasażerów. Nowy airbus pomieści ich 289 i poleci bezpośrednio do celu.
Samolot – zmodernizowany, jak podkreśla Henicz – ma dwie klasy – biznes (12 miejsc) i ekonomiczną (277). W tej pierwszej siedzenia są ustawione w dwóch rzędach po 3 podwójne fotele, które są całkowicie rozkładane (180°). Klasa ekonomiczna ma poczwórne, potrójne i podwójne fotele. Wszystkie są pokryte ciemnoniebieską skórą, z przeszyciami w kolorze ochry i są wyposażone w gniazdo USB do ładowania urządzeń mobilnych – wyjaśnia Itaka.
Rozrywkę w klasie ekonomicznej zapewnia indywidualny system, do którego pasażerowie uzyskują dostęp poprzez własne urządzenia mobilne. W klasie biznes dostają iPady.
Biuro podróży podaje też, że posiłki w czasie lotu serwowane są zgodnie z zaleceniami EASA (Europejskiego Urzędu ds. Lotnictwa) odnośnie covid-19. W klasie biznes są podawane na dużych tacach pod plastikowym przykryciem, a w ekonomicznej w pojemnikach. Niezależnie od klasy są to dwa posiłki plus napoje.