Niemiecki TUI zawiesza call center dla agentów

Fot. Bloomberg

TUI Deutschland będzie nadal obsługiwał agentów przez telefon, ale tylko po umówieniu rozmowy. Touroperator rezygnuje z telefonicznego centrum kontaktowego, twierdząc, że nowa formuła będzie bardziej efektywna dla obu stron.

Już przed wybuchem pandemii koronawirusa korzystanie z telefonicznego centrum kontaktowego, jakie TUI Deutschland oferował swoim partnerom handlowym, nie było łatwe. Oczekiwanie na połączenie trwało długo, ale agenci mieli nadzieję, że touroperator powiększy liczbę pracowników, dzięki czemu sytuacja się poprawi.

Teraz okazuje się, że biuro zdecydowało się pójść inną drogą – pisze niemiecki portal branży turystycznej Touristik Aktuell. Agenci nadal będą mogli kontaktować się z nim telefonicznie, ale po uzgodnieniu terminu rozmowy. Takie rozwiązanie ma być korzystniejsze dla obu stron.

CZYTAJ TEŻ: TUI naciska agentów, by sprzedawali więcej

Koncern w obsługiwaniu klienta, także agencyjnego, stawia mocniej na technologię, a doradców zachęca do korzystania z czatbota, rozmowy na żywo w formie czatu i z wykorzystaniem funkcji notatki. Choć te pierwsze nie są zbyt lubiane przez sprzedawców, to już ta ostatnia jest dobrze oceniana.

TUI Deutschland zapowiada, że nie zmniejszy liczby konsultantów centrum kontaktowego. Obecnie wiele osób pracuje zdalnie, również w przyszłości ma to tak wyglądać.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

TUI zamyka 166 biur w Wielkiej Brytanii i Irlandii

Brytyjski TUI ogłosił w środę, że zamknie 166 swoich głównych biur sprzedaży w Wielkiej ...

Pasażerowie nieprędko wrócą do samolotów

Większość osób, które dużo latały przed kryzysem, jest przekonanych, że linie lotnicze na dobre ...

Airbnb i Kraków będą promować odpowiedzialną turystykę

Airbnb i władze Krakowa podpisały porozumienie, na mocy którego będą wspierać odpowiedzialną turystykę i ...

Świat płacze po chińskich turystach

Chińskie biura podróży wstrzymały na polecenie władz wysyłanie klientów za granicę. Cierpią na tym ...

Hotele w Polsce zadłużone na ponad miliard złotych

1,04 miliarda złotych wyniosły w końcu zeszłego roku niespłacone zobowiązania obiektów noclegowych – obliczyło ...

Komisja Europejska: Portale turystyczne okłamują klientów

Kontrola internetowych portali turystycznych ujawniła, że dwie trzecie z nich podaje konsumentom nieprawdziwe informacje, ...