Biura podróży: Linie lotnicze muszą oddać nasze pieniądze

Prezes ECTAA Paweł Niewiadomski. Fot. PIT

Są ciągle linie lotnicze, które nie oddają pieniędzy biurom podróży i agentom IATA, a co za tym idzie uderzają w cały biznes turystyczny – pisze ECTAA, organizacja zrzeszająca 70 tysięcy europejskich biur podróży i agentów turystycznych.

Organizacja Związków Biur Podróży Unii Europejskiej (ECTAA) wydała komunikat prasowy, w którym zwraca uwagę opinii publicznej na problem, jaki uderza w cały łańcuch turystycznych firm. Jak pisze organizacja zrzeszająca w sumie około 70 tysięcy biur podróży i agentów turystycznych, w tym agentów IATA, mimo że pandemia trwa już rok wiele linii lotniczych nie zwróciło klientom, w tym organizatorom turystyki, pieniędzy za bilety na loty, które odwołały z powodu pandemii lub ograniczeń administracyjnych. Jedne odwlekają rozliczenie, inne wręcz ignorują konieczność ich przeprowadzenia.

Jak pisze ECTAA, dzieje się tak, mimo że wiele z nich uzyskało pomoc publiczną swoich rządów.

CZYTAJ TEŻ: ECTAA: Vouchery uratowały europejskie biura podróży

ECTAA przypomina, że zwracała na ten problem uwagę Komisji Europejskiej, ale nic to nie dało.

Nie zwracając pieniędzy organizatorom i agentom linie lotnicze wpychają je w kłopoty i powodują, że naruszony zostaje cały łańcuch turystycznych usług. Touroperatorzy bez tych pieniędzy nie mogą rozliczyć się ze swoimi kontrahentami i klientami końcowymi. Wszyscy przez to cierpią.

Niestety, w europejskich przepisach brakuje skutecznych mechanizmów wyegzekwowania należności od przewoźników lotniczych, a tam gdzie są, rządy poszczególnych krajów nie kwapią się do ich zastosowania – wskazuje ECTAA.

„Nie możemy akceptować sytuacji, w której niektóre linie lotnicze odmawiają dokonywania zwrotów kosztów biurom podróży, a co za tym idzie, ich klientom. Spychanie strat na konsumentów, to ogromny błąd z punktu widzenia konkurencyjności i ochrony praw konsumentów. To się musi zmienić” – podsumowuje cytowany w komunikacie prezes ECTAA Paweł Niewiadomski.

WARTO: TO BYŁ ROK… Niewiadomski: Rok się skończył, problemy turystyki zostały

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Niemieccy touroperatorzy szykują się na kryzys

Media społecznościowe jako źródło informacji w czasie kryzysu i zasady postępowania w nadzwyczajnych sytuacjach ...

Exim Tours motorem wzrostu DER Touristik

Obroty Grupy DER Touristik za zeszły rok wyniosły 6,7 miliarda euro i były o ...

Kwaterodawco, zbierz opinie o swoim obiekcie w jednym miejscu

Revyoos to nowe narzędzie, dzięki któremu można w jednym miejscu zebrać opinie o obiekcie ...

Litewski Small Planet: Tylko restrukturyzacja lub inwestor mogą nas uratować

Small Planet na Litwie ogłosił, że rozpoczął restrukturyzację. W ten sposób chce się uchronić ...

Siedem wskazówek, jak szusować na Słowacji w czasie pandemii

Wybierając się na narty na Słowację, zrób test PCR, pamiętaj o zasłanianiu nosa i ...

Booking.com sprzedaje już rejsy

Booking.com znów poszerza ofertę. Poza zakwaterowaniem, przelotami, wynajmem samochodów i rezerwacją transferów z i ...