Biura podróży: Linie lotnicze muszą oddać nasze pieniądze

Prezes ECTAA Paweł Niewiadomski. Fot. PIT

Są ciągle linie lotnicze, które nie oddają pieniędzy biurom podróży i agentom IATA, a co za tym idzie uderzają w cały biznes turystyczny – pisze ECTAA, organizacja zrzeszająca 70 tysięcy europejskich biur podróży i agentów turystycznych.

Organizacja Związków Biur Podróży Unii Europejskiej (ECTAA) wydała komunikat prasowy, w którym zwraca uwagę opinii publicznej na problem, jaki uderza w cały łańcuch turystycznych firm. Jak pisze organizacja zrzeszająca w sumie około 70 tysięcy biur podróży i agentów turystycznych, w tym agentów IATA, mimo że pandemia trwa już rok wiele linii lotniczych nie zwróciło klientom, w tym organizatorom turystyki, pieniędzy za bilety na loty, które odwołały z powodu pandemii lub ograniczeń administracyjnych. Jedne odwlekają rozliczenie, inne wręcz ignorują konieczność ich przeprowadzenia.

Jak pisze ECTAA, dzieje się tak, mimo że wiele z nich uzyskało pomoc publiczną swoich rządów.

CZYTAJ TEŻ: ECTAA: Vouchery uratowały europejskie biura podróży

ECTAA przypomina, że zwracała na ten problem uwagę Komisji Europejskiej, ale nic to nie dało.

Nie zwracając pieniędzy organizatorom i agentom linie lotnicze wpychają je w kłopoty i powodują, że naruszony zostaje cały łańcuch turystycznych usług. Touroperatorzy bez tych pieniędzy nie mogą rozliczyć się ze swoimi kontrahentami i klientami końcowymi. Wszyscy przez to cierpią.

Niestety, w europejskich przepisach brakuje skutecznych mechanizmów wyegzekwowania należności od przewoźników lotniczych, a tam gdzie są, rządy poszczególnych krajów nie kwapią się do ich zastosowania – wskazuje ECTAA.

„Nie możemy akceptować sytuacji, w której niektóre linie lotnicze odmawiają dokonywania zwrotów kosztów biurom podróży, a co za tym idzie, ich klientom. Spychanie strat na konsumentów, to ogromny błąd z punktu widzenia konkurencyjności i ochrony praw konsumentów. To się musi zmienić” – podsumowuje cytowany w komunikacie prezes ECTAA Paweł Niewiadomski.

WARTO: TO BYŁ ROK… Niewiadomski: Rok się skończył, problemy turystyki zostały

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Booking.com chce prowizji od usług dodatkowych

Booking.com wysyła do hoteli na całym świecie informację, że będzie pobierać prowizję od usług ...

Milena Wysokińska nowym dyrektorem marketingu w Rainbowle

Z początkiem lutego stanowisko dyrektora ds. marketingu w spółce Rainbow Tours objęła Milena Wysokińska. ...

Litwa otwiera sklepy i chce latać do Warszawy

Pracują już galerie handlowe, lotniska planują wznowić pracę, a linie latać niebawem do Warszawy. ...

Upadki biur podróży? Lawiny nie ma, najwyżej mała fala

Biura podróży nie upadają masowo, ale zamyka się ich więcej niż zwykle. To dopiero ...

TUI poleca wakacyjne domy w Polsce

Polska to jeden z kierunków turystycznych szczególnie polecanych przez ekspertów niemieckiego biura podróży TUI. ...

LOT wznawia rejsy po kraju. Duże zainteresowanie

Po 2,5-miesięcznej przerwie wystartowały dzisiaj samoloty LOT-u. Na początek na ośmiu trasach krajowych, 30 ...