Deutscher ReiseVerband (DRV, niemiecki odpowiednik Polskiej Izby Turystyki) podaje w informacji prasowej, że sprzedaż w agencyjnych biurach stacjonarnych i internetowych zaczyna rosnąć. Tę pozytywną zmianę widać już od połowy lutego – wynika z danych instytutu analitycznego Travel Data + Analytics (DTA).
– Dzięki perspektywie szczepień i większej dostępności testów rośnie przekonanie, że wkrótce znów będzie można podróżować – komentuje prezes DRV Norbert Fiebig. – Liczymy się z efektem odłożonego popytu, bo wiele osób w zeszłym roku nie wyjechało na urlop i przesunęło go na 2021 rok – dodaje.
W ostatnich tygodniach wpływy z tytułu nowych rezerwacji odpowiadały 20 procentom wartości osiągniętych w zeszłym roku. – Spadku rezerwacji imprez zorganizowanych o ponad 80 procent rok do roku nie będzie się dało szybko nadrobić. Ten rok znów przyniesie branży turystycznej straty – obawia się prezes. Warto pamiętać, że przełom roku i pierwsze tygodnie nowego roku to miesiące największej sprzedaży imprez turystycznych w Niemczech.
CZYTAJ TEŻ: Lato 2021 – w niemieckim TUI Kreta wyprzedza Majorkę
Większość osób zamawia wyjazdy dopiero na lato i na kolejne miesiące, nawet na 2022 rok. Pierwsze podsumowania pokazują, że 60 procent rezerwacji dotyczy lata, a 25 procent jesieni, po październiku. Na bieżący sezon zimowy i święta wielkanocne przypada tylko 13 procent wartości rezerwacji, które wpłynęły w połowie lutego.