Reklama

Niemieccy turyści ruszyli na zakupy. Później niż zwykle

Być może jeszcze za wcześnie, by mówić o stałym trendzie, ale od połowy lutego Niemcy rezerwują coraz więcej wyjazdów. Wskazują na to obroty agentów stacjonarnych i internetowych.

Publikacja: 05.03.2021 02:03

Niemieccy turyści ruszyli na zakupy. Później niż zwykle

Foto: Fot. Pixabay

Deutscher ReiseVerband (DRV, niemiecki odpowiednik Polskiej Izby Turystyki) podaje w informacji prasowej, że sprzedaż w agencyjnych biurach stacjonarnych i internetowych zaczyna rosnąć. Tę pozytywną zmianę widać już od połowy lutego – wynika z danych instytutu analitycznego Travel Data + Analytics (DTA).

– Dzięki perspektywie szczepień i większej dostępności testów rośnie przekonanie, że wkrótce znów będzie można podróżować – komentuje prezes DRV Norbert Fiebig. – Liczymy się z efektem odłożonego popytu, bo wiele osób w zeszłym roku nie wyjechało na urlop i przesunęło go na 2021 rok – dodaje.

W ostatnich tygodniach wpływy z tytułu nowych rezerwacji odpowiadały 20 procentom wartości osiągniętych w zeszłym roku. – Spadku rezerwacji imprez zorganizowanych o ponad 80 procent rok do roku nie będzie się dało szybko nadrobić. Ten rok znów przyniesie branży turystycznej straty – obawia się prezes. Warto pamiętać, że przełom roku i pierwsze tygodnie nowego roku to miesiące największej sprzedaży imprez turystycznych w Niemczech.

CZYTAJ TEŻ: Lato 2021 – w niemieckim TUI Kreta wyprzedza Majorkę

Większość osób zamawia wyjazdy dopiero na lato i na kolejne miesiące, nawet na 2022 rok. Pierwsze podsumowania pokazują, że 60 procent rezerwacji dotyczy lata, a 25 procent jesieni, po październiku. Na bieżący sezon zimowy i święta wielkanocne przypada tylko 13 procent wartości rezerwacji, które wpłynęły w połowie lutego.

Reklama
Reklama

Brak jasnej strategii otwarcia i pewności, czy na Wielkanoc będzie można wyjeżdżać, to powody, dla których klienci zwlekają z podjęciem decyzji. Można się spodziewać, że w kwietniu i maju pojawią się zamówienia last minute, o ile restrykcje będą poluzowane. Na najbliższe tygodnie, czyli jeszcze na marzec, sprzedaż jest niewielka. Są to głównie wyjazdy na Wyspy Kanaryjskie, Malediwy i Kubę.  Od wyjazdów odstrasza klientów biur podróży konieczność odbycia kwarantanny po powrocie.

Z danych wynika, że latem najpopularniejszy będzie wypoczynek nad Morzem Śródziemnym, w Grecji i w Turcji. Ten pierwszy kierunek znajduje się na szczycie rankingów popularności. Mniejsze zainteresowanie budzą Baleary, za to ponadprzeciętnie rośnie liczba zamówień na rejsy wycieczkowe (na 2022 rok) i podróże do dalekich krajów.

ZOBACZ TAKŻE: Niemiecka turystyka ma plan odmrażania podróży. Osiem punktów

Fiebig nie chce na razie prognozować, jak zakończy się bieżący rok obrotowy (od 1 listopada 2020 do 31 października 2021 roku). – Sukcesem będzie, jeśli agenci i touroperatorzy dojdą do 50 procent obrotów z 2019 roku – uważa. – Ankiety z ostatnich tygodni pokazują, że Niemcy chcą wyjeżdżać i czekają w blokach startowych – dodaje.

Turyści chętnie kupują imprezy zorganizowane, bo mają pewność, że w razie problemów biuro się nimi zaopiekuje. Organizatorzy oferują też atrakcyjne warunki za wcześniejszą rezerwację i godzą się na daleko idącą elastyczność, jeśli chodzi o zmiany i odstąpienia od umowy.

Deutscher ReiseVerband (DRV, niemiecki odpowiednik Polskiej Izby Turystyki) podaje w informacji prasowej, że sprzedaż w agencyjnych biurach stacjonarnych i internetowych zaczyna rosnąć. Tę pozytywną zmianę widać już od połowy lutego – wynika z danych instytutu analitycznego Travel Data + Analytics (DTA).

– Dzięki perspektywie szczepień i większej dostępności testów rośnie przekonanie, że wkrótce znów będzie można podróżować – komentuje prezes DRV Norbert Fiebig. – Liczymy się z efektem odłożonego popytu, bo wiele osób w zeszłym roku nie wyjechało na urlop i przesunęło go na 2021 rok – dodaje.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
10 tysięcy pracowników TUI pracuje zdalnie. Najchętniej z Hiszpanii
Biura Podróży
Traveldata zebrała i porównała ceny wakacji na 2026 rok. Jest taniej
Biura Podróży
TUI zatrudnił sztuczną inteligencję do odpowiadania klientom. „Od razu zauważyli poprawę”
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biura Podróży
Rainbow: Nasze „Podróże ze smakiem” i „Rodzinne przygody” to nowa jakość wycieczek
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama