Błąd touroperatora? Agent za to odpowie

Materiały promocyjne

Internetowe agencje turystyczne nie mogą uchylać się od odpowiedzialności za niepoprawne lub wprowadzające w błąd opisy zamieszczone na ich stronach – orzekł niemiecki sąd

Sąd okręgowy z Monachium wydał wyrok w sprawie założonej przez niemiecki Urząd Ochrony Konsumentów (Verbraucherzentrale Bundesverbands) przeciwko firmie Comvel, właścicielowi agencji internetowej Weg.de, donosi portal Travel One.

Comvel napisał w warunkach korzystania z serwisu, w części „wyłączenie odpowiedzialności”, że wszelkie informacje o wyjazdach, w których sprzedaży pośredniczy, opierają się wyłącznie na danych pochodzących od usługodawców. Firma dodała zapis, że nie stanowią one żadnego zobowiązania wobec klienta. Sędzia uznał, że pośrednik turystyczny nie może uchylać się od odpowiedzialności poprzez zamieszczanie podobnych klauzul. Jeśli sam popełni błąd w opisie na stronie lub przekazuje informacje, o których wie, że są nieprawdziwe, klient może domagać się od niego odszkodowania.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sun & Fun stawia na marketing internetowy

Specjalistka od marketingu cyfrowego, Natalia Knap, wcześniej kierownik marketingu w TUI Poland, zasiliła zespół ...

Marek Andryszak: Za pięć lat TUI będzie w Polsce liderem

– Nie jesteśmy instytucją charytatywną. Po prostu TUI w Polsce musiało uzyskać odpowiednią skalę. ...

Warszawa wśród najnudniejszych miast Europy

Najwięcej rosyjskich turystów wynudziło się w stolicy Finlandii. Na nudę w Warszawie narzeka 7 ...

Anna Krupka będzie nowym ministrem sportu i turystyki?

Jak dowiaduje się „Rzeczpospolita”, Anna Krupka, obecna sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, ...

Rząd dał 300 milionów złotych na CPK

Bez tych pieniędzy spółka CPK, mająca budować Centralny Port Komunikacyjny, nie mogłaby ruszyć z ...

On Time – nowa restauracja na wrocławskim lotnisku

W ogólnodostępnej hali Portu Lotniczego Wrocław pojawiła się nowa restauracja – On Time Restaurant. ...