Błąd touroperatora? Agent za to odpowie

Materiały promocyjne

Internetowe agencje turystyczne nie mogą uchylać się od odpowiedzialności za niepoprawne lub wprowadzające w błąd opisy zamieszczone na ich stronach – orzekł niemiecki sąd

Sąd okręgowy z Monachium wydał wyrok w sprawie założonej przez niemiecki Urząd Ochrony Konsumentów (Verbraucherzentrale Bundesverbands) przeciwko firmie Comvel, właścicielowi agencji internetowej Weg.de, donosi portal Travel One.

Comvel napisał w warunkach korzystania z serwisu, w części „wyłączenie odpowiedzialności”, że wszelkie informacje o wyjazdach, w których sprzedaży pośredniczy, opierają się wyłącznie na danych pochodzących od usługodawców. Firma dodała zapis, że nie stanowią one żadnego zobowiązania wobec klienta. Sędzia uznał, że pośrednik turystyczny nie może uchylać się od odpowiedzialności poprzez zamieszczanie podobnych klauzul. Jeśli sam popełni błąd w opisie na stronie lub przekazuje informacje, o których wie, że są nieprawdziwe, klient może domagać się od niego odszkodowania.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

DRV nauczy, jak bronić się przed oszustwami

Niemiecki Związek Turystyczny organizuje dla swoich członków spotkanie, na którym podpowie, jak nie paść ...

Indonezja – zakaz lotów w rejonie wulkanu

Wszystkie loty w rejonie wulkanu Anak Krakatau są przekierowywane z powodu unoszącego się w ...

B&B Hotels: Mamy 180 milionów euro na rozwój

Grupa hotelowa B&B Hotels pozyskała 180 milionów euro na kupno i budowę nowych hoteli, ...

Więcej pasażerów na greckich lotniskach

54,5 miliona pasażerów z kraju i zagranicy skorzystało od stycznia do września z greckich ...

11 procent więcej pasażerów w Goleniowie

Prawie 600 tysięcy pasażerów obsłużyło w zeszłym roku podszczecińskie lotnisko w Goleniowie. To o ...

Rośnie zainteresowanie połączeniem Zielona Góra-Warszawa

O 85 procent wzrosła liczba pasażerów odprawionych w kwietniu przez Port Lotniczy Zielona Góra ...