Przyszłość agentów to działanie w grupie

materiały prasowe

Agenci stacjonarni ciągle jeszcze mają przed sobą przyszłość, ale trzeba pamiętać, że także biura internetowe będą się rozwijać, uważa badacz trendów profesor Peter Wippermann

Zdaniem Wippermanna, który wystąpił w czasie konferencji Travel Industry Club, biura agencyjne będą dalej istnieć, ale ich przyszłość związana jest albo z przystąpieniem do sieci franczyzowej albo ze specjalizowaniem się w obsłudze określonych grup odbiorców. W sprzedaży powinny one odejść od produktu a skupić się na kliencie. Wippermann mówi o „hybrydowej” sieci dystrybucji, pod którą rozumie łączenie obsługi stacjonarnej z internetową i sprzedaży ze świadczeniem usług.

Czytaj: „Agenci muszą być gotowi na gorsze czasy”.

Powodem tych zmian jest zmieniający się sposób wykorzystania mediów. Podczas gdy pokolenia X i babyboomers wybierając wakacje nie sugerują się informacjami zamieszczanymi w internecie, to już sieć jest bardzo ważna dla milenialsów. – Im młodsi klienci, tym większy wpływ sieci – mówi badacz, cytowany przez portal Reisevor9.

Wippermann podkreśla, że 78 procent milenialsów chętniej wydaje pieniądze na doświadczenia niż na rzeczy, a to oznacza, że rośnie znaczenie klientów, a spada waga samego produktu. Dzisiejszym kupującym jest wszystko jedno, czy obsłuży ich człowiek, czy maszyna. Ważne, żeby ich potrzeby były szybko zaspokojone. Przykładem mogą być terminale do samodzielnej odprawy na lotniskach.

Ekspert, odnosząc się do przystępowania agentów do sieci franczyzowych, mówi, że to pomoże im skorzystać z najnowszych rozwiązań technologicznych. Jego zdaniem dziś nie wystarczy oferować swojego produktu w internecie, wiele firm wróciło z sieci do stacjonarnych punktów sprzedaży. To, co się zmieniło, to nowy sposób organizowania kontaktów z klientami. Chodzi o to, żeby ci ostatni wrócili do sprzedawcy.

Agenci muszą sobie też odpowiedzieć na pytanie, na czym polega ich usługa, ostatecznie turysta może pozyskać wiele informacji samodzielnie. Przewagą wakacyjnych doradców jest to, że wiedzą, jak znaleźć atrakcyjniejsze oferty. A ponieważ wielu użytkowników internetu nie ma czasu na analizę wszystkich dostępnych opcji, agenci mogą pomóc im zaoszczędzić czas i pieniądze.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Trzy problemy greckich hotelarzy

Upadek Thomasa Cooka, zmiany klimatyczne i emigranci – to problemy, z którymi boryka się ...

Chorwacja sprzedała 85 milionów noclegów

Od stycznia do sierpnia w Chorwacji zarejestrowano 14,8 przyjazdów turystów zagranicznych. Łącznie wykupili oni ...

Polscy goście ważni dla Albanii

O prawie 74 procent wzrosła liczba Polaków odwiedzających Albanię w 2017 roku. Wszystkich obcokrajowców ...

„Welcome Palma” i omijasz tłumy turystów

Palma de Mallorca stworzyła aplikację, pokazującą gdzie w mieście znajduje się najwięcej ludzi. Dzięki ...

Itaka: Sprzedajemy już 30. wakacje

Klienci Itaki mogą już rezerwować wyjazdy w sezonie Lato 2019. Na początek biuro podróży ...

Focus wkracza do Warszawy

Sieć Focus Hotels, należąca do Grupy Kapitałowej Immobile, otworzy hotel w Warszawie. Obiekt stanie ...