Thomas Cook: Biura stacjonarne zostają

www.thomascookgroup.com

Thomas Cook zapewnił brytyjskie związki zawodowe pracowników branży turystycznej i transportowej, że chce utrzymać swoje stacjonarne salony sprzedaży – donoszą brytyjskie media branżowe

Związki zawodowe zrzeszające pracowników branży turystycznej i transportowej TSSA (Transport Salaried Staffs’ Association) spotkały się z przedstawicielami Thomasa Cooka. Touroperator zapewnił, że jest absolutnie przekonany o słuszności utrzymania stacjonarnych salonów sprzedaży, dodał również, że w krótkiej i średniej perspektywie czasowej nie przewiduje żadnych poważniejszych zmian w swojej strategii działania.

Czytaj też: „Thomas Cook nie zamknie stacjonarnych biur”.

Po ogłoszeniu półrocznych wyników finansowych grupy, które wskazują na prawie 1,5 miliarda funtów straty, TSSA wyraziły zaniepokojenie o przyszłość zatrudnienia swoich członków. Do TSSA należą setki pracowników Thomasa Cooka, głównie zajmujących się sprzedażą ofert turystycznych. W Wielkiej Brytanii w tym charakterze pracuje łącznie około 3,8 tysiąca osób.

Thomas Cook zamknął w ostatnich trzech latach ponad 200 punktów sprzedaży, ostatnie 21 w marcu tego roku. Ta ostatnia decyzja kosztowała zatrudnienie 322 osoby. Był to wynik analizy efektywności działania sieci sprzedaży.

Czytaj: „Coraz mniej salonów Thomasa Cooka w Wielkiej Brytanii”.

Przy okazji prezentacji podsumowania za pierwsze sześć miesięcy bieżącego roku rozliczeniowego prezes grupy Peter Fankhauser zapowiedział kolejne zamknięcia w tym roku. Fankhauser tłumaczył, że najważniejsza jest efektywność poszczególnych salonów. Jeśli przestają być rentowne i nie mają szans, by ponownie zacząć na siebie zarabiać, trzeba zastanowić się, dokąd przekierować klientów i zamknąć punkt w momencie wygaśnięcia umowy najmu.

Zobacz: „Thomas Cook z ponad miliardową stratą”.

Sekretarz generalny TSSA Manuel Cortes przyjął deklarację koncernu z zadowoleniem, ale zapowiedział, że związki nie przestaną walczyć o swoich członków i będą naciskać na firmę, by przedstawiła szczegółowy plan na przyszłość, szczególnie w odniesieniu do utrzymania stacjonarnej sieci sprzedaży.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wrocławskie lotnisko z 10-procentowym wzrostem

Dobry początek roku na lotnisku we Wrocławiu. W porównaniu ze styczniem 2017 roku liczba ...

Polacy nie wierzą w wakacje

Co dziesiąty Polak odwołał już letnie wakacje, a co trzeci jeszcze czeka na rozwój ...

W Kołobrzegu buduje się Crowne Plaza

Spółka Baltic Wave podpisała umowę franczyzową z InterContinental Hotels Group. Hotel, który buduje w ...

PZOT: Egipt wraca na podium

Z wakacyjnych kierunków ulubionych przez Polaków najszybciej rośnie Egipt. Wyraźnie do łask turystów wraca ...

Amadeus: Blockchain zmieni turystykę

Wyobraźmy sobie, że podczas kontroli na lotnisku udostępniamy dane z paszportu za pomocą aplikacji ...

Niewiadomski: Turystyka znalazła gospodarza

– Turystyka nie ma gospodarza traktującego ją jako dziedzinę gospodarki – z takim przesłaniem ...