Thomas Cook: Biura stacjonarne zostają

www.thomascookgroup.com

Thomas Cook zapewnił brytyjskie związki zawodowe pracowników branży turystycznej i transportowej, że chce utrzymać swoje stacjonarne salony sprzedaży – donoszą brytyjskie media branżowe

Związki zawodowe zrzeszające pracowników branży turystycznej i transportowej TSSA (Transport Salaried Staffs’ Association) spotkały się z przedstawicielami Thomasa Cooka. Touroperator zapewnił, że jest absolutnie przekonany o słuszności utrzymania stacjonarnych salonów sprzedaży, dodał również, że w krótkiej i średniej perspektywie czasowej nie przewiduje żadnych poważniejszych zmian w swojej strategii działania.

Czytaj też: „Thomas Cook nie zamknie stacjonarnych biur”.

Po ogłoszeniu półrocznych wyników finansowych grupy, które wskazują na prawie 1,5 miliarda funtów straty, TSSA wyraziły zaniepokojenie o przyszłość zatrudnienia swoich członków. Do TSSA należą setki pracowników Thomasa Cooka, głównie zajmujących się sprzedażą ofert turystycznych. W Wielkiej Brytanii w tym charakterze pracuje łącznie około 3,8 tysiąca osób.

Thomas Cook zamknął w ostatnich trzech latach ponad 200 punktów sprzedaży, ostatnie 21 w marcu tego roku. Ta ostatnia decyzja kosztowała zatrudnienie 322 osoby. Był to wynik analizy efektywności działania sieci sprzedaży.

Czytaj: „Coraz mniej salonów Thomasa Cooka w Wielkiej Brytanii”.

Przy okazji prezentacji podsumowania za pierwsze sześć miesięcy bieżącego roku rozliczeniowego prezes grupy Peter Fankhauser zapowiedział kolejne zamknięcia w tym roku. Fankhauser tłumaczył, że najważniejsza jest efektywność poszczególnych salonów. Jeśli przestają być rentowne i nie mają szans, by ponownie zacząć na siebie zarabiać, trzeba zastanowić się, dokąd przekierować klientów i zamknąć punkt w momencie wygaśnięcia umowy najmu.

Zobacz: „Thomas Cook z ponad miliardową stratą”.

Sekretarz generalny TSSA Manuel Cortes przyjął deklarację koncernu z zadowoleniem, ale zapowiedział, że związki nie przestaną walczyć o swoich członków i będą naciskać na firmę, by przedstawiła szczegółowy plan na przyszłość, szczególnie w odniesieniu do utrzymania stacjonarnej sieci sprzedaży.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Więcej LOT-ów na trasach krajowych

LOT zapowiada uruchomienie dodatkowych rejsów między Warszawą a Poznaniem, Rzeszowem i Lublinem. Liczy że ...

Tunezja popularniejsza niż przed zamachami

O 29 procent ma wzrosnąć w tym sezonie liczba turystów zagranicznych w Tunezji. Szacunki ...

Tourasia obiecuje Azję od A do Z

Na polski rynek wchodzi nowe biuro podróży – szwajcarski specjalista od południowo-wschodniej Azji, Tourasia. ...

Runęły zabytkowe mury okalające San Gimignano

Runęła część murów otaczających średniowieczne toskańskie miasto San Gimignano we Włoszech Jak podały miejscowe ...

Polska i Ghana rozmawiają o turystyce

Podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Dawid Lasek dyskutował o rozwoju turystyki z ...

Turysta w Polsce droższy niż w Grecji

Australia, Luksemburg i Liban to kraje, w których turyści wydają najwięcej pieniędzy. Polska znalazła ...