Thomas Cook: Biura stacjonarne zostają

www.thomascookgroup.com

Thomas Cook zapewnił brytyjskie związki zawodowe pracowników branży turystycznej i transportowej, że chce utrzymać swoje stacjonarne salony sprzedaży – donoszą brytyjskie media branżowe

Związki zawodowe zrzeszające pracowników branży turystycznej i transportowej TSSA (Transport Salaried Staffs’ Association) spotkały się z przedstawicielami Thomasa Cooka. Touroperator zapewnił, że jest absolutnie przekonany o słuszności utrzymania stacjonarnych salonów sprzedaży, dodał również, że w krótkiej i średniej perspektywie czasowej nie przewiduje żadnych poważniejszych zmian w swojej strategii działania.

Czytaj też: „Thomas Cook nie zamknie stacjonarnych biur”.

Po ogłoszeniu półrocznych wyników finansowych grupy, które wskazują na prawie 1,5 miliarda funtów straty, TSSA wyraziły zaniepokojenie o przyszłość zatrudnienia swoich członków. Do TSSA należą setki pracowników Thomasa Cooka, głównie zajmujących się sprzedażą ofert turystycznych. W Wielkiej Brytanii w tym charakterze pracuje łącznie około 3,8 tysiąca osób.

Thomas Cook zamknął w ostatnich trzech latach ponad 200 punktów sprzedaży, ostatnie 21 w marcu tego roku. Ta ostatnia decyzja kosztowała zatrudnienie 322 osoby. Był to wynik analizy efektywności działania sieci sprzedaży.

Czytaj: „Coraz mniej salonów Thomasa Cooka w Wielkiej Brytanii”.

Przy okazji prezentacji podsumowania za pierwsze sześć miesięcy bieżącego roku rozliczeniowego prezes grupy Peter Fankhauser zapowiedział kolejne zamknięcia w tym roku. Fankhauser tłumaczył, że najważniejsza jest efektywność poszczególnych salonów. Jeśli przestają być rentowne i nie mają szans, by ponownie zacząć na siebie zarabiać, trzeba zastanowić się, dokąd przekierować klientów i zamknąć punkt w momencie wygaśnięcia umowy najmu.

Zobacz: „Thomas Cook z ponad miliardową stratą”.

Sekretarz generalny TSSA Manuel Cortes przyjął deklarację koncernu z zadowoleniem, ale zapowiedział, że związki nie przestaną walczyć o swoich członków i będą naciskać na firmę, by przedstawiła szczegółowy plan na przyszłość, szczególnie w odniesieniu do utrzymania stacjonarnej sieci sprzedaży.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nowy parking przy wrocławskim lotnisku

Wraz z początkiem sezonu letniego wrocławskie lotnisko oddaje do użytku ponad 350 nowych miejsc ...

Aruba oferuje hotele w technologii blockchain

Aruba jest pierwszym krajem, który zdecydował się na dystrybucję oferty turystycznej w ramach rozwiązania ...

Ogień pochłonął japoński zamek z listy UNESCO

Pożar niemal doszczętnie zniszczył pochodzący z XIV wieku zamek Shuri, na japońskiej wyspie Okinawa. ...

Lotnisko Chopina otwarte po awaryjnym lądowaniu

Warszawskie Lotnisko Chopina zostało otwarte po awaryjnym lądowaniu bombardiera, któremu złożyły się przednie koła ...

Exim Tours motorem wzrostu DER Touristik

Obroty Grupy DER Touristik za zeszły rok wyniosły 6,7 miliarda euro i były o ...

IATA zaostrza warunki agentom, ECTAA protestuje

Linie lotnicze zrzeszone w Międzynarodowym Zrzeszeniu Przewoźników Powietrznych IATA zlikwidowały konsultacje z biurami podróży ...