Niemiecki TUI zamyka biura na lotniskach

Niemiecki TUI likwiduje wszystkie punkty obsługi na lotniskach w Niemczech. Mowa o 18 biurach, w których pracuje 130 osób. Koncern szuka dla nich u siebie innych miejsc pracy

Publikacja: 07.08.2019 07:19

Niemiecki TUI zamyka biura na lotniskach

Foto: Bloomberg

TUI zdecydował się zamknąć punkty obsługi pasażerów na niemieckich lotniskach, donosi portal branżowy Travel Talk. Ich zadania przejmą systemy informatyczne, klienci będą mogli też skontaktować się z touroperatorem przez jego infolinię.

„Postępująca dygitalizacja i zmieniające się modele zachowań konsumentów, a także nowe sposoby rezerwacji wymagają automatyzacji usług i wprowadzenia nowych sposobów komunikowania się z klientami. Właśnie dlatego TUI Deutschland zmieni w pierwszym kwartale 2020 roku koncepcję obsługi pasażerów na 18 lotniskach krajowych. Dotychczasowa obsługa prowadzona lokalnie w poszczególnych portach zostanie zastąpiona przez usługi cyfrowe i telefoniczne” – podaje touroperator w informacji.

Czytaj także: „TUI będzie firmą internetową”.

To pozwoli się gościom kontaktować się z firmą codziennie, przez całą dobę. Firma dodaje, że podróżowanie bez biletów i wspólna platforma informacyjna Meine TUI są dla wielu klientów oczywistym narzędziem, z którego korzystają przy okazji podróży. Coraz więcej osób stosuje te rozwiązania, a aplikacja Meine TUI ma już ponad 3 miliony użytkowników. Duża część turystów wyjeżdżających z biurem używa też asystenta SMS. Dla podróżnych liczą się jakość, dostępność i możliwość skorzystania z pomocy w każdym momencie, bez względu na miejsce i porę.

Dyrektor sprzedaży Hubert Kluske podkreśla, że wiele spraw, o które wcześniej klienci pytali na lotnisku, jest załatwianych przed odlotem, jeszcze w domu. Podobnie jest ze sprzedażą ofert last minute i wycieczek objętych specjalnymi promocjami – przez cały rok można je znaleźć w biurach stacjonarnych i w internecie.

Zobacz też: „TUI zwolni w Niemczech 450 osób”.

W 18 biurach pracują łącznie 130 osoby, zatrudnione przez spółkę-córkę TUI Customer Operations. Nie są to typowe salony sprzedaży. Ich głównym zadaniem jest wsparcie pasażerów odlatujących na urlop z TUI. Jak informuje biuro, między zarządem a radą zakładową toczą się właśnie rozmowy o wewnętrznych transferach na inne miejsca pracy.

TUI zdecydował się zamknąć punkty obsługi pasażerów na niemieckich lotniskach, donosi portal branżowy Travel Talk. Ich zadania przejmą systemy informatyczne, klienci będą mogli też skontaktować się z touroperatorem przez jego infolinię.

„Postępująca dygitalizacja i zmieniające się modele zachowań konsumentów, a także nowe sposoby rezerwacji wymagają automatyzacji usług i wprowadzenia nowych sposobów komunikowania się z klientami. Właśnie dlatego TUI Deutschland zmieni w pierwszym kwartale 2020 roku koncepcję obsługi pasażerów na 18 lotniskach krajowych. Dotychczasowa obsługa prowadzona lokalnie w poszczególnych portach zostanie zastąpiona przez usługi cyfrowe i telefoniczne” – podaje touroperator w informacji.

Biura Podróży
35 lat Itaki: 10 milionów klientów i największy zysk w historii
Biura Podróży
Majówka - kierunek zagranica. „To przez mocną złotówkę i złą pogodę w Polsce”
Biura Podróży
Zuzanna Sprycha na czele Turystycznej Organizacji Otwartej
Biura Podróży
Wakacje z biurem podróży. Grecja i Hiszpania tańsze niż Bułgaria i Turcja
Biura Podróży
Do kogo po tanie wakacje w dobrych hotelach? Zdecydowanie prowadzi jedno biuro podróży