Niemiecki TUI zamyka biura na lotniskach

Bloomberg

Niemiecki TUI likwiduje wszystkie punkty obsługi na lotniskach w Niemczech. Mowa o 18 biurach, w których pracuje 130 osób. Koncern szuka dla nich u siebie innych miejsc pracy

TUI zdecydował się zamknąć punkty obsługi pasażerów na niemieckich lotniskach, donosi portal branżowy Travel Talk. Ich zadania przejmą systemy informatyczne, klienci będą mogli też skontaktować się z touroperatorem przez jego infolinię.

„Postępująca dygitalizacja i zmieniające się modele zachowań konsumentów, a także nowe sposoby rezerwacji wymagają automatyzacji usług i wprowadzenia nowych sposobów komunikowania się z klientami. Właśnie dlatego TUI Deutschland zmieni w pierwszym kwartale 2020 roku koncepcję obsługi pasażerów na 18 lotniskach krajowych. Dotychczasowa obsługa prowadzona lokalnie w poszczególnych portach zostanie zastąpiona przez usługi cyfrowe i telefoniczne” – podaje touroperator w informacji.

Czytaj także: „TUI będzie firmą internetową”.

To pozwoli się gościom kontaktować się z firmą codziennie, przez całą dobę. Firma dodaje, że podróżowanie bez biletów i wspólna platforma informacyjna Meine TUI są dla wielu klientów oczywistym narzędziem, z którego korzystają przy okazji podróży. Coraz więcej osób stosuje te rozwiązania, a aplikacja Meine TUI ma już ponad 3 miliony użytkowników. Duża część turystów wyjeżdżających z biurem używa też asystenta SMS. Dla podróżnych liczą się jakość, dostępność i możliwość skorzystania z pomocy w każdym momencie, bez względu na miejsce i porę.

Dyrektor sprzedaży Hubert Kluske podkreśla, że wiele spraw, o które wcześniej klienci pytali na lotnisku, jest załatwianych przed odlotem, jeszcze w domu. Podobnie jest ze sprzedażą ofert last minute i wycieczek objętych specjalnymi promocjami – przez cały rok można je znaleźć w biurach stacjonarnych i w internecie.

Zobacz też: „TUI zwolni w Niemczech 450 osób”.

W 18 biurach pracują łącznie 130 osoby, zatrudnione przez spółkę-córkę TUI Customer Operations. Nie są to typowe salony sprzedaży. Ich głównym zadaniem jest wsparcie pasażerów odlatujących na urlop z TUI. Jak informuje biuro, między zarządem a radą zakładową toczą się właśnie rozmowy o wewnętrznych transferach na inne miejsca pracy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nie żyje właściciel największej sieci hotelowej świata

Barron Hilton, człowiek, który zbudował największą sieć hotelową na świecie, nie żyje. Miał 91 ...

Grecja – hotele sezonowe otworzą się na końcu

W Grecji działają już pierwsze sklepy i usługi. Jednak przywracanie wszystkich pozostałych obiektów i ...

Będzie pociąg z Warszawy nad Zalew Zegrzyński

Po 25 latach powrócą pasażerskie połączenia kolejowe z Warszawy nad Zalew Zegrzyński. PKP Polskie ...

Hyperloop nadciąga: Z Pragi do Budapesztu w 10 minut

Ruszyła budowa rewolucyjnego środka transportu – kabiny szybszej od samolotu. Poinformowała o tym amerykańska ...

Easyjet weźmie 25 samolotów po Air Berlinie

Brytyjskie linie lotnicze Easyjet przejmą 25 samolotów A320 niemieckiego przewoźnika Air Berlin, który ze ...

Wild: Samoloty z CPL-u odlecą w zaplanowanym terminie

Wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego Mikołaj Wild podtrzymuje datę ...