Niemiecki TUI zamyka biura na lotniskach

Bloomberg

Niemiecki TUI likwiduje wszystkie punkty obsługi na lotniskach w Niemczech. Mowa o 18 biurach, w których pracuje 130 osób. Koncern szuka dla nich u siebie innych miejsc pracy

TUI zdecydował się zamknąć punkty obsługi pasażerów na niemieckich lotniskach, donosi portal branżowy Travel Talk. Ich zadania przejmą systemy informatyczne, klienci będą mogli też skontaktować się z touroperatorem przez jego infolinię.

„Postępująca dygitalizacja i zmieniające się modele zachowań konsumentów, a także nowe sposoby rezerwacji wymagają automatyzacji usług i wprowadzenia nowych sposobów komunikowania się z klientami. Właśnie dlatego TUI Deutschland zmieni w pierwszym kwartale 2020 roku koncepcję obsługi pasażerów na 18 lotniskach krajowych. Dotychczasowa obsługa prowadzona lokalnie w poszczególnych portach zostanie zastąpiona przez usługi cyfrowe i telefoniczne” – podaje touroperator w informacji.

Czytaj także: „TUI będzie firmą internetową”.

To pozwoli się gościom kontaktować się z firmą codziennie, przez całą dobę. Firma dodaje, że podróżowanie bez biletów i wspólna platforma informacyjna Meine TUI są dla wielu klientów oczywistym narzędziem, z którego korzystają przy okazji podróży. Coraz więcej osób stosuje te rozwiązania, a aplikacja Meine TUI ma już ponad 3 miliony użytkowników. Duża część turystów wyjeżdżających z biurem używa też asystenta SMS. Dla podróżnych liczą się jakość, dostępność i możliwość skorzystania z pomocy w każdym momencie, bez względu na miejsce i porę.

Dyrektor sprzedaży Hubert Kluske podkreśla, że wiele spraw, o które wcześniej klienci pytali na lotnisku, jest załatwianych przed odlotem, jeszcze w domu. Podobnie jest ze sprzedażą ofert last minute i wycieczek objętych specjalnymi promocjami – przez cały rok można je znaleźć w biurach stacjonarnych i w internecie.

Zobacz też: „TUI zwolni w Niemczech 450 osób”.

W 18 biurach pracują łącznie 130 osoby, zatrudnione przez spółkę-córkę TUI Customer Operations. Nie są to typowe salony sprzedaży. Ich głównym zadaniem jest wsparcie pasażerów odlatujących na urlop z TUI. Jak informuje biuro, między zarządem a radą zakładową toczą się właśnie rozmowy o wewnętrznych transferach na inne miejsca pracy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Hotele.pl: Klienci rezerwują noclegi wcześniej

Średnia cena pokoju w styczniu wyniosła 233,89 złotego, i była o 2,77 procent większa ...

Pierwsi turyści wylecieli z Zielonej Góry do Antalyi

Pierwszy samolot wyczarterowany przez biuro podróży Coral Travel wystartował dziś z zielonogórskiego lotniska do ...

Włamanie do królewskiego skarbca w Dreźnie

Złodzieje wdarli się do drezdeńskiego zamku, gdzie od czasów Augusta Mocnego wystawiana jest słynna ...

Wizz Air wybiera się za Atlantyk

Z Irlandii do USA lata już Norwegian. Z Islandii dwie islandzkie linie – WOW! ...

Rzecznik Praw Obywatelskich: Overbooking godzi w prawa konsumentów

Linie lotnicze sprzedają więcej biletów, niż mają miejsc w samolotach. To może naruszać prawa ...

Airbnb: Wstukaj kod, uniknij zhakowania konta

Dodatkowa weryfikacja użytkowników bez względu na to, z jakiego urządzenia się logują do konta ...