Dwie znane menedżerki na czele sprzedaży i produktu w Wakacje.pl

Post Image
Post Image

Wakacje.pl zmieniają dyrektorów. Wioletta Zarzycka, związana z firmą od lat, została dyrektorem sprzedaży. Zastąpi na tym stanowisku Rafała Buczaka. Z kolei na czele produktu stanie Jolanta Kołodziejczyk.

Jak czytamy w komunikacie, obydwie zmiany „są wynikiem nowych wyzwań stojących przed Grupą oraz reorganizacji struktury departamentu”.

Nowa dyrektor sieci sprzedaży, Wioleta Zarzycka, obejmie zarządzanie sprzedażą i rozwojem sieci naziemnych punktów trzech marek należących do multiagenta – Wakacje.pl, MyTravel i Wakacyjny Świat. W sumie jest to 370 salonów i siec jest ciągle rozwijana.

Do obowiązków Zarzyckiej będzie należała realizacja planów sprzedażowych, podtrzymywanie relacji z franczyzobiorcami i dbanie o synergię ze współdziałania trzech marek. Będzie odpowiadała również za ekspansję sieci w terenie.

Na stanowisku zastąpi Rafała Buczaka, który odchodzi z firmy. Buczak stanął na czele sprzedaży w Wakacjach.pl w listopadzie zeszłego roku. Wcześniej pracował w oddziale niemieckiego ubezpieczyciela HanseMerur, a jeszcze wcześniej w sprzedaży Neckemranna. Do Wakacji.pl ściągnął go członek zarządu Wakacje.pl Damian Ozga.

Czytaj: „Rafał Buczak odpowiada za sprzedaż w My Travel”.

Zarzycka z branżą turystyczną związana jest od 25 lat, była dyrektorem sprzedaży i rozwoju nieistniejącego już biura podróży Triada. Od 2011 roku przejęła odpowiedzialność za rozbudowę sieci salonów Wakacje.pl, jako dyrektor sieci sprzedaży.

– Nie sposób nie docenić ogromnego wkładu Wioletty w sukces sieci Wakacje.pl, którą konsekwentnie budowała od 2011 roku – mówi Ozga, cytowany w komunikacie firmy. – Jestem przekonany, że jej ogromne doświadczenie będzie siłą napędową dalszego rozwoju sieci MyTravel i Wakacyjny Świat, które na wielu płaszczyznach mają szansę dorównać salonom franczyzowym Wakacje.pl. Przed nami wiele wyzwań na zmieniającym się rynku turystyki zorganizowanej, a Wioletta nie raz udowodniła, że doskonale rozumie i porusza się w tym segmencie. Jednocześnie bardzo dziękuję za współpracę Rafałowi, który z naturalną dla niego energią i zaangażowaniem podjął się przeprowadzenia całej sieci przez okres zmian i optymalizacji po obydwu akwizycjach [Wakacje.pl kupiły MyTravel (w zeszłym roku) i Wakacyjny Świat (w tym roku) – red.].

Zobacz: „Wakacje.pl przejmują Wakacyjny Świat”.

Nowa dyrektor produktu, Jolanta Kołodziejczyk, w Wakacje.pl ma odpowiadać za realizację sprzedaży na poziomie z umów z partnerami biznesowymi, podtrzymywanie relacji z touroperatorami, ubezpieczycielami, zarządcami parkingów lotniskowych, a także za rozwój produktu online.

Do tej pory zajmował się tym bezpośrednio Damian Ozga. Stanowiska samodzielnego dyrektora produktu nie było. W randze kierownika produktu w Wakacje.pl nadal działa Anna Podpora.

Kołodziejczyk jest wiceprezesem Travel Network Solutions, firmy która zarządzała siecią Wakacyjny Świat. Pozostała na tym stanowisku, kiedy prezesem spółki został Ozga, po tym jak przejęły ją Wakacje.pl.

Wcześniej pełniła kierownicze stanowiska w branży turystycznej na rynku polskim i czeskim. Rozpoczęła karierę jako zastępca dyrektora w Polskim Biurze Podróży, przez wiele lat związana była z Orbisem Travel, gdzie odpowiadała za handel, strategię i marketing. Rozwijała karierę również na rynku czeskim jako contracting director w drugim pod względem wielkości biurze podróży Fischer, będąc również dyrektorem i członkiem zarządu w spółce Fischer Polska (firma wycofała się z Polski). Od 2012 roku współtworzyła Wakacyjny Świat.

– Rynek turystyczny nie ma przed Jolantą tajemnic, a ona sama jest też osobą doskonale znaną i cenioną w branży – zapewnia Ozga. – Dlatego z pełnym przekonaniem powierzam jej zarządzanie obszarem produktowym, będącym podstawą naszego biznesu. Potrzeby klientów nieustannie się zmieniają, a dostarczenie im kompletnego produktu jest naszym priorytetem. Nie mam wątpliwości, że Jolanta sprosta ambitnym zadaniom i z powodzeniem wykorzysta swoje ogromne doświadczenie menedżerskie.

Grupa Wakacje.pl zarządza największą siecią multiagencyjną na rynku turystycznym w Polsce. Obecnie pod marką Wakacje.pl działa 215 salonów, pod szyldem MyTravel funkcjonuje 50 biur, a w sieci Wakacyjny Świat 105 biur.

Mogą Ci się również spodobać

Ryanair ogłasza 15 nowych kierunków z Krakowa

W sezonie letnim przyszłego roku Ryanair będzie latał z Krakowa do 56 miejsc, w ...

Jakość biura podróży to jakość danych klientów

Agenci muszą zbierać od klientów jak najwięcej danych, bo na ich podstawie można tworzyć ...

Założyciel Lidla Podróże odszedł z firmy

Pierwszy szef internetowego sklepu z wycieczkami dla klientów sklepów Lidla, Lidl Podróże, Adam Dudziński ...

Agent turystyczny bez przyszłości?

Model biura agencyjnego, który jest przedstawicielem handlowym touroperatorów, w dłuższej perspektywie nie ma racji ...

Więcej pasażerów na greckich lotniskach

O 10,5 procent wzrosła w pierwszym półroczu 2018 roku liczba pasażerów na greckich lotniskach, ...

Przybywa klientów biurach podróży

Po jednotygodniowym spadku raport PZOT ponownie przynosi informację o wzroście sprzedaży w biurach podróży. ...