TUI: Brytyjczycy kupują wycieczki na potęgę

Słoneczna sobota, czyli pierwsza sobota roku, kiedy Brytyjczycy kupują najwięcej wycieczek, staje się europejskim fenomenem – twierdzi Grupa TUI

Publikacja: 17.01.2017 08:24

TUI: Brytyjczycy kupują wycieczki na potęgę

Foto: AFP

Styczeń jest – według Grupy TUI – najmocniejszym miesiącem pod względem obrotu w całej Europie. Podczas gdy w Wielkiej Brytanii najwięcej wycieczek kupiono tradycyjnie w pierwszą sobotę miesiąca, to w Niemczech i w Holandii fenomen sprzedażowy określany jako „słoneczna sobota” (ang. „Sunshine Saturday”) przypadł na 14 stycznia.

7 stycznia ponad 27,5 tysiąca Brytyjczyków kupiło wycieczki w TUI. W tym dniu w portalach należących do koncernu i w biurach sprzedaży o poradę zapytało prawie milion mieszkańców Zjednoczonego Królestwa. To, według zapewnień koncernu, absolutny rekord.

– Wiele rodzin wykorzystuje dni wolne od pracy i początek roku, żeby zaplanować wyjazdy na cały rok – mówi Erik Friemuth, dyrektor marketingu w Grupie TUI. – Rezerwowanie wyjazdów bezpośrednio po wolnych dniach ma też podłoże psychologiczne. Nastrój bożonarodzeniowy przemija, powraca codzienność, a niebo przybiera szare odcienie. To sprzyja kiepskiemu, zimowemu nastrojowi. Pomaga myślenie o słońcu i plaży i rezerwacja urlopu letniego – tłumaczy Friemuth.

W przypadku Brytyjczyków największym powodzeniem cieszą się wyjazdy all inclusive. Według danych TUI ponad połowa wycieczek zrealizowanych w 2017 roku (53 procent) będzie właśnie oferowała ten system wyżywienia. Mieszkańcy Wysp chcą w ten sposób uniknąć dodatkowych kosztów w miejscu wypoczynku, zwłaszcza że za jedzenie na mieście musieliby zapłacić tracącym wartość funtem.

Innym trendem zaobserwowanym przez TUI jest rosnąca przy składaniu zamówień rola smartfonów i tabletów. Ostatnie badanie pokazuje, że w Wielkiej Brytanii 43 procent rezerwacji założonych 7 stycznia przez internet, zostało zrealizowanych właśnie przez urządzenia mobilne. To wzrost o 4 procent rok do roku.

Nowe trendy widoczne są też w wyborze kierunków. Zdaniem TUI Niemcy decydują się przede wszystkim na wakacje w Grecji, Hiszpanii i we Włoszech. Dla Brytyjczyków najbardziej atrakcyjne są Baleary, Korfu i Rodos. W przypadku dalekich krajów na pierwszym miejscu znajdują się: Jamajka, Meksyk, RPA, Kanada, Mauritius, Seszele, Dominikana i Indonezja. Popularnością cieszy się także Nowy Jork. Holendrzy wybierają Hiszpanię, na drugim miejscu Grecję, popularnością cieszą się również Włochy i Portugalia. Stały wzrost liczby turystów notowany jest też w przypadku Wysp Zielonego Przylądka. Na dalekich trasach prym wiodą zaś Antyle Holenderskie, przede wszystkimi Curacao. Tegoroczną nowością w programie TUI jest Surinam.

Styczeń jest – według Grupy TUI – najmocniejszym miesiącem pod względem obrotu w całej Europie. Podczas gdy w Wielkiej Brytanii najwięcej wycieczek kupiono tradycyjnie w pierwszą sobotę miesiąca, to w Niemczech i w Holandii fenomen sprzedażowy określany jako „słoneczna sobota” (ang. „Sunshine Saturday”) przypadł na 14 stycznia.

7 stycznia ponad 27,5 tysiąca Brytyjczyków kupiło wycieczki w TUI. W tym dniu w portalach należących do koncernu i w biurach sprzedaży o poradę zapytało prawie milion mieszkańców Zjednoczonego Królestwa. To, według zapewnień koncernu, absolutny rekord.

Biura Podróży
Prezes PIT: Ceny wycieczek mogą się dynamicznie zmieniać. Potwierdził to sąd
Materiał Promocyjny
Sieci, czyli wąskie gardło transformacji energetycznej
Biura Podróży
Fostertravel.pl: Touroperatorzy wiedzą, że mogą na nas polegać, to buduje zaufanie
Biura Podróży
Piotr Chojnowski dołącza do Nekery w roli dyrektora produktu
Biura Podróży
Biura podróży opuszczają ceny. Mają konkretne powody – pokazuje raport
Biura Podróży
Brytyjczycy deklarują, że chcą podróżować. Na przekór wiadomościom z rządu