– Ten wynik zaskoczył nawet nas samych – przyznaje rzecznik touroperatora Radomir Świderski.
Rainbow sprzedał do 15 stycznia na okres od kwietnia do października tego roku 72103 imprez turystycznych.Rok temu o tej porze miał na koncie 51196 rezerwacji. To oznacza, że sprzedaż wzrosła o 40,8 procent.
Najwięcej wyjazdów sprzedano do Grecji – na Zakintos, Korfu, Kretę i Rodos. Inne kierunki które wybierali klienci biura podróży to Cypr Północny, Czarnogóra, Chorwacja, Hiszpania kontynentalna (Costa Brava, Costa del Sol), Portugalia, Bułgaria i Wyspy Kanaryjskie. – Motorem dodatkowo napędzającym sprzedaż wakacji w Grecji i Chorwacji są nasze Polskie Strefy – mówi wiceprezes biura podróży Remigiusz Talarek. – To był strzał w dziesiątkę („Rainbow: Polskie Strefy to wakacje plus”).
Świderski zauważa z kolei, że w pierwszej dwudziestce najpopularniejszych kierunków znalazły się dwa egipskie – Hurghada i Marsa Alam. – Tym bardziej nas to cieszy, że generalnie widać, że turyści wybierają na wakacje miejsca oceniane jako bezpieczne. Najwyraźniej coraz częściej zaliczają do tej grupy kurorty egipskie. Dawniej wypoczynek w Egipcie był bardzo popularny, ze względu na dobrą relację ceny do jakości. Teraz odżywa zainteresowanie tym krajem, skoro nie ma doniesień, które by odstraszały od niego – wyjaśnia. – To co nas najbardziej cieszy, to to, że Egipt sprzedaje się z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Wcześniej miał opinię kierunku, do którego wyjazd wystarczy zarezerwować kilka dni wcześniej, bo zawsze się tam coś znajdzie. W tym roku podaż ofert na tym kierunku nie jest jednak tak duża, żeby można było sobie na to pozwolić.
Świderski wyjaśnia, że również dynamika wzrostu wycieczek objazdowych jest duża. – Rainbow znany jest z tego produktu. Mamy swoich stałych klientów. Oni wiedzą, że wcześniejsza rezerwacja oznacza niższą cenę i możliwość zajęcia lepszego miejsca w autokarze, bo obowiązuje zasada „kto pierwszy ten lepszy”. To są zorganizowani turyści, wiedzący czego chcą – mówi.