Jak podaje Polski Związek Organizatorów Turystyki w raporcie z piątego tygodnia tego roku (30 stycznia – 5 lutego)* ze sprzedaży wycieczek w biurach podróży, wzrost liczby kupujących wyniósł 46,5 procent, a liczby zrobionych przez nich rezerwacji nawet 52,8 procent. Rok temu te same wskaźniki wyniosły minus 23,3 i minus 21,7 procent. Mimo niskiej zeszłorocznej bazy, do której odnoszą się wyniki tegoroczne, takie cyfry zapewne cieszą touroperatorów.
Tym bardziej, że duża część zwyżki wynikała ze sprzedaży podstawowego produktu, jakim są wyjazdy lotnicze – 41,7 procent (minus 27,1 proc. w 2016 r.). O 87,8 procent poszła w górę sprzedaż ofert z dojazdem własnym (2,3 proc.), a o 44,7 procent autokarowych (2,7 proc.).
Jak zmieniała się sprzedaż w biurach podróży – ostatnie tygodnie, w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku

Do tej pory – pokazuje raport PZOT – od początku sprzedaży we wszystkich miesiącach (można powiedzieć, że z końcem stycznia minął pierwszy kwartał roku turystycznego) wyjazdy z biurami podróży przewyższały wyniki sprzed roku.