Wakacje.pl działają od 19 lat na rynku turystyki zorganizowanej jako agent internetowy. Ale od 2011 roku firma udziela również franczyzy na tak zwane biura stacjonarne. W sieci ma więc już dwa salony własne i 98 franczyzowych. W tym roku planuje otworzyć jeszcze 20 podobnych sklepów.
Setny punkt mieści się w Osielsku na obrzeżach Bydgoszczy. To 82 miejscowość na mapie Polski z marką Wakacje.pl.
Franczyzobiorcami są zarówno przedsiębiorcy dopiero wchodzący do branży turystycznej, jak i funkcjonujący w niej od lat. Zobowiązani są jednak zatrudniać tylko doświadczonych doradców. Dodatkowo Wakacje.pl szkoli sprzedawców w centrali – zarówno z systemu CRM, produktu, jak i marketingu.
Magdalena Klimek z Osielska prowadziła samodzielnie biuro agencyjne przez 16 lat. – Ale rynek się zmienia i szansą na rozwój jest dołączenie do dużej marki, która przyciągnie klientów – wyjaśnia powody swojej decyzji o przyłączeniu się do sieci. – Możemy cały czas obsługiwać te same osoby albo zrobić krok naprzód i czerpać z narzędzi, wiedzy i zasobów większej organizacji, która będzie napędzać nam biznes. Zmieniłam logo, aranżację lokalu według standardu marki w sieci, zrobiliśmy otwarcie z pompą. Czas ruszyć z biznesem z kopyta – mówi, cytowana w komunikacie multiagenta.
Franczyzobiorcy są wspierani przez centralę firmy cały czas. – Nasi partnerzy mogą liczyć na nasze zaangażowanie przy poszukiwaniu lokalu i projektowaniu wnętrza i witryny. Później mają dostęp do naszego know how, narzędzi szkoleniowych i sprzedażowych, pomagamy im także w marketingu i dofinansowujemy ich promocję na lokalnym rynku – wymienia rzeczniczka Wakacji.pl Klaudyna Mortka.