Reklama
Rozwiń
Reklama

PZOT: Sezon zakończony 20-procentowym wzrostem

Polski Związek Organizatorów Turystyki podsumował krótko zakończony rok turystyczny. Według jego danych od listopada zeszłego roku do października tego roku w biurach podróży przybyło w stosunku do poprzedniego roku 20 procent klientów

Publikacja: 07.11.2018 09:53

Najchętniej Polacy jeździli z biurami do Grecji

Najchętniej Polacy jeździli z biurami do Grecji

Foto: Bloomberg

Jak podał PZOT w październiku wyjechało z biurami podróży o 8,67 procent więcej turystów. W sumie rok zakończył się nadwyżką nad poprzednim, 2017/2018 o 19,7 procent. Tak wynika z danych na jakich się opiera PZOT zaczerpniętych z popularnego systemu rezerwacyjnego MerlinX.

Jak wzrost rozkładał się w poszczególnych kategoriach podróży? Na imprezy lotnicze wyjechało o 22,65 procent więcej klientów a na autokarowe o 2,4 procent więcej. Tylko na same noclegi (tzw. dojazd własny) było o 0,5 procent mniej chętnych.

Zobacz też: „W biurach podróży nagły zwrot akcji”.

Najchętniej Polacy korzystali z wyjazdów zorganizowanych do Grecji – urlop spędził tam prawie co trzeci klient biura podróży (31,5 procent). Aż o połowę mniej (14,1 procent) zdecydowało się na podróż do Turcji. Na trzecim miejscu najchętniej klienci touroperatorów wyjeżdżali do Hiszpanii (10,8 procent). Piąte miejsce w tym rankingu zajął Egipt (8,2 procent), nieznacznie tylko wyprzedzając Bułgarię (8 procent). Dalej uplasowały się Włochy (5,2 procent) i Albania (3,7 procent). W pierwszej dziesiątce zmieściły się jeszcze Tunezja (2 procent), Chorwacja (1,6 procent, warto pamiętać, że do tego kraju wyjeżdża najwięcej turystów, ale jadą głównie indywidualnie, stąd w zestawieniu wyjazdów zorganizowanych jej dalekie miejsce) i Cypr (1,5 procent). Poza tą stawka znalazła się między innymi Portugalia (1,3 procent), Maroko (0,8 procent) i Malta (0,8 procent).

Reklama
Reklama

Jaki kraj zrobił największe postępy w minionych dwunastu miesiącach? Z kierunków najpopularniejszych (PZOT publikuje listę dwudziestu) była to Tunezja ze wzrostem 247 procent sprzedanych wyjazdów. Następne były Wyspy Zielonego Przylądka z wynikiem 115,9procent i Turcja z 110,2 procent. Mocno rosły tez Albania – 68,7 procent, Czarnogóra – 51,4 procent i Egipt – 49,9 procent. Grecja zyskała 17,8 procent. Ale były też kraje, które traciły turystów z Polski, głównie jak się można domyślać ze względu na wysokie ceny hoteli. Należały do nich Portugalia – minus 35,1 procent, Hiszpania – minus 22,3 procent i Chorwacja – minus 15,1 procent.

Najwięcej turystów z Polski poleciało samolotami na lotniska w tureckiej Antalyi (109,9 procent więcej niż rok wcześniej), Heraklionie na Krecie (wzrost o 10,9 procent), Burgas w Bułgarii (wzrost o 10,9 procent), na Korfu (wzrost o 21 procent), na Zakintos (10,8 procent), na Rodos (13,4 procent), w Hurghadzie (wzrost o 63,6 procent), w Chanii (wzrost o 30,3 procent), na Kos (wzrost o 35,9 procent) i do Tirany (wzrost o 64,4 procent).

Jak podał PZOT w październiku wyjechało z biurami podróży o 8,67 procent więcej turystów. W sumie rok zakończył się nadwyżką nad poprzednim, 2017/2018 o 19,7 procent. Tak wynika z danych na jakich się opiera PZOT zaczerpniętych z popularnego systemu rezerwacyjnego MerlinX.

Jak wzrost rozkładał się w poszczególnych kategoriach podróży? Na imprezy lotnicze wyjechało o 22,65 procent więcej klientów a na autokarowe o 2,4 procent więcej. Tylko na same noclegi (tzw. dojazd własny) było o 0,5 procent mniej chętnych.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biura Podróży
Rainbow zabrał mamy zastępcze na tygodniowe wakacje do Tunezji
Biura Podróży
Europejskie biura podróży ostrzegają przed zniszczeniem rynku wyjazdów zorganizowanych
Biura Podróży
Rainbow wystartował z Katowic do Akaby. Za tydzień pierwszy rejs do Cartageny
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Biura Podróży
Nekera otworzy sezon narciarski w Austrii, a zakończy na Słowacji
Reklama
Reklama