Rainbow: Mamy trzydzieści gorących hoteli

W lipcu rusza na Zakintos pięciogwiazdkowy hotel należącej do biura podróży Rainbow marki White Olive. Już teraz touroperator polecił go szczególnej uwadze swoim sprzedawcom. Podobnie jak 29 innych obiektów

Publikacja: 15.04.2019 01:45

Bartłomiej Żyła wyjaśniał agentom zmiany w „hot ofercie”

Bartłomiej Żyła wyjaśniał agentom zmiany w „hot ofercie”

Foto: Filip Frydrykiewicz

W ramach cyklicznych spotkań Rainbow zaprosił agentów na szkolenia przybliżające jego ofertę egzotyczną. W kwietniu w Warszawie, Gdańsku, Katowicach, Wrocławiu i Poznaniu wzięło w nich udział w sumie prawie 800 sprzedawców.

Cykl szkoleń otwierała prezentacja dotycząca zmian wprowadzonych w ubezpieczeniach turystycznych. Następnie uczestnicy zostali podzieleni na sześć grup i zgodnie z otrzymanym wcześniej harmonogramem spotkań, kolejno przechodzili między wyznaczonymi zespołami produktowymi.

Czytaj też: „Grzegorz Baszczyński: Jestem potrójnie zadowolony”.

TU Europa poleca e-konsultacje

Janusz Molus, zastępca dyrektora departamentu ubezpieczeń turystycznych w TU Europa, firmie z którą touroperator współpracuje, przedstawił zmiany w ubezpieczeniach. Jak wyjaśnił są one wynikiem dostosowania się ubezpieczyciela do trendów na rynku i wyciągnięcia wniosków z badań przeprowadzonych wśród klientów. Dotychczasowe ubezpieczenia zastępują warianty: Podstawowy (w cenie wyjazdu), Rekomendowany (z dopłatą) i Najlepszy (z dopłatą). Europa rezygnuje z dzielenia geograficznego zakresu ubezpieczeń – teraz wszystkie obejmują cały świat. W cenę każdego wariantu jest też wliczona ochrona przed kosztami leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków, które miały miejsce pod wpływem alkoholu.

Europa wprowadziła też możliwość skorzystania przez poszkodowanego z e-konsultacji. Jak wyjaśniał Molus, klient który będzie szukał pomocy medycznej będzie zachęcany do skontaktowania się z lekarzem drogą elektroniczną (nawet w formie wideo konferencji). W ten sposób uzyska pierwszą poradę. Elektronicznie może też dostać wskazówki, co do leków – o jakie powinien pytać w aptece.

Jak podpowiada doświadczenie ubezpieczyciela, taka porada w wielu sytuacjach wystarczy turyście. Zawsze jednak każdy może zdecydować się na wizytę u lekarza lub wezwanie lekarza do siebie, do hotelu. – Okazuje się, że grupa klientów, o którą najbardziej się obawialiśmy, wprowadzając tę formę kontaktu, czyli rodzice z małymi dziećmi, też korzysta z tej drogi zasięgnięcia porady i jest zadowolona – wyjaśniał Molus. – W najprostszych sprawach oszczędza im to czas.

Hotele szczególnej troski

Jedno z serii spotkań rozdzielonych przerwami Rainbow poświęcił na uczulenie agentów, żeby szczególną uwagę poświęcili sprzedawaniu wyjazdów do hoteli ze specjalnej puli. Dotyczy to najbliższego sezonu letniego. Chodzi o 30 obiektów w któróch touroperator ma szczególnie dużo zarezerwowanych pokojów. Nazwał ten segment „Hot oferta” i podkreślił symbolicznym rysunkiem płomienia umieszczonym w znaczku, którym te hotele oznaczył.

– Oczekujemy od agentów szczególnego wsparcia sprzedażowego w wypadku tych kluczowych hoteli – wyjaśnia rzeczniczka Rainbow Edyta Romanowska. Jak dodaje, są to często obiekty, które biuro podróży ma w ofercie od lat. A ponieważ przechodzą one modernizacje, rozbudowują się, wprowadzają udogodnienia i zmienia się ich najbliższe otoczenie, chce informować o tym sprzedawców.

Trzynaście z nich to hotele położone w Grecji, sześć w Hiszpanii, pięć w Turcji, trzy w Bułgarii i po jednym we Włoszech, Chorwacji i Czarnogórze. Wśród greckich obiektów trzy to własne hotele Rainbowa na wyspie Zakintos – pięciogwiazdkowy White Olive Elite Laganas (ma być czynny od lipca) i dwa czterogwiazdkowe: White Olive Premium Cameo i White Olive Premium Laganas. Jak zapewniał prowadzący tę część prezentacji menedżer ds. kluczowych produktów Bartłomiej Żyła, rozbudowa najnowszego hotelu, Elite Laganas, idzie zgodnie z harmonogramem, a nawet wykonawca ma kilka dni wyprzedzenia. Hotel ma być gotowy 25 czerwca, a pierwszych gości przyjmie 5 lipca. Warto skorzystać – zachęcał Żyła – z niskich cen jakie tylko na ten rok przewidział właściciel.

Wysyp egzotycznych nowości

Poszczególne kierunki i nowości w produkcie egzotycznym przedstawiali piloci i rezydenci Rainbowa. Czego między innymi dowiedzieli się sprzedawcy?

Nowością w Meksyku jest wycieczka objazdowa, której program pomyślany jest specjalnie dla rodzin z dziećmi. Klienci nocują w hotelach z formułą all inclusive z basenami i dużymi, rodzinnymi pokojami, animacjami po polsku dla dzieci i całych rodzin.

Inna nowość to wycieczka objazdowa pod tytułem „Wakacje z duchami – Dia de los muertos”, odbywająca się we Wszystkich Świętych, święto obchodzone w Meksyku odmiennie niż w Polsce.

W ramach programu zwiedzania „Trzy odsłony dwóch Ameryk” turyści poznają najważniejsze miasta i zabytki Kuby, Meksyku i części Stanów Zjednoczonych (Las Vegas, San Francisco, Wielki Kanion).

Rainbow polecał też rejsy luksusowymi statkami, w tym do Zjednoczonych Emiratów Arabskich, USA, Indonezji, Brazylii, na Mauritius, do Dominikany, na Wyspy Dziewicze, do Tobago, Barbados, na Martynikę i na Madagaskar.

Zarówno wypoczynek jak i objazd „Z wyspy na wyspę” to nowa propozycja wizyty na Seszelach. Od najbliższego sezonu zimowego turyści będą tez mogli wypocząć na plażach Goa w Indiach, a także skorzystać z wielu programów wycieczek objazdowych (przylot LOT-em do Delhi, powrót z Goa czarterem lub odwrotnie). Pierwszy raz do katalogu Rainbow wprowadzi zwiedzanie środkowego Wietnamu, w ramach wycieczki „Wietnam w pięciu smakach”.

Bezpośrednie rejsy Warszawa – Colombo w Sri Lance pozwolą zwiększyć komfort podróży, a zwiększenie liczby dni wylotu pozwoli rozwinąć ofertę dotyczącą tego kierunku. Dodatkowo do Sri Lanki będzie można polecieć czarterem z Katowic.

Bezpośrednio z Warszawy i Katowic klienci Rainbowa polecą też zimą do Gambii i Kenii. A w Kostaryce spędzą czas aktywnie, korzystając ze „spaceru w chmurach”, raftingu po rzece, wycieczek jeepami czy nocnej wyprawy do dżungli.

Kraje Zatoki Perskiej prezentowano przez pryzmat Zjednoczonych Emiratów Arabskich, które cieszą się dużym zainteresowaniem klientów Rainbowa. Biuro podróży zamierza korzystać między innymi z bezpośrednich połączeń z Krakowa FlyDubai do Dubaju. Nowe będą też wypoczynkowe wyjazdy do Kataru i Omanu. Chociaż można też zwiedzać te kraje i spędzić noc na pustyni, oglądając miliardy gwiazd na niebie nie zanieczyszczonym światłem.

Nepal i program „Spójrz na chmury z góry” to z kolei nowa propozycja łącząca zwiedzanie z raftingiem na rzece Trisuli, safari w Parku Narodowym Chitwan, czy przejażdżką rowerową w okolicy Katmandu.

W ramach cyklicznych spotkań Rainbow zaprosił agentów na szkolenia przybliżające jego ofertę egzotyczną. W kwietniu w Warszawie, Gdańsku, Katowicach, Wrocławiu i Poznaniu wzięło w nich udział w sumie prawie 800 sprzedawców.

Cykl szkoleń otwierała prezentacja dotycząca zmian wprowadzonych w ubezpieczeniach turystycznych. Następnie uczestnicy zostali podzieleni na sześć grup i zgodnie z otrzymanym wcześniej harmonogramem spotkań, kolejno przechodzili między wyznaczonymi zespołami produktowymi.

Pozostało 93% artykułu
Biura Podróży
Za dużo turystów? Biura podróży mają z tym problem
Biura Podróży
TUI organizuje się na nowo. Cel: więcej klientów, produktów, usług i kierunków
Biura Podróży
PIT: Turystyczny Fundusz Pomocowy zamiast pożyczać pieniądze będzie je wypłacać
Biura Podróży
Prezes PIT: Ceny wycieczek mogą się dynamicznie zmieniać. Potwierdził to sąd
Biura Podróży
Fostertravel.pl: Touroperatorzy wiedzą, że mogą na nas polegać, to buduje zaufanie