Klienci cenią stacjonarne biura turystyczne

Niemieccy turyści są bardziej zadowoleni z usług stacjonarnych agentów niż internetowych – wynika z analizy Niemieckiego Towarzystwa Badań Konsumenckich

Publikacja: 24.04.2019 07:03

Klienci cenią stacjonarne biura turystyczne

Foto: Bloomberg

Niemieckie Towarzystwo Badań Konsumenckich to niezależny instytut, który co roku pyta konsumentów o poziom zadowolenia z usług świadczonych przez firmy z różnych branż. W tym roku materiał badawczy stanowiło około 300 tysięcy opinii na temat 2 223 przedsiębiorstw.

Autorzy analizy pod uwagę brali tylko te firmy, których usługi skomentowało co najmniej 100 osób. Oceny przyznawano w skali od 1 do 10 – im niższa nota, tym wyższa ocena, 1 oznacza „wyśmienity”, a 10 „katastrofalny”.

W branży turystycznej oceniane były zarówno stacjonarne, jak i internetowe agencje turystyczne, ale też portale porównujące ceny, hotele, touroperatorzy, organizatorzy rejsów wycieczkowych, przewoźnicy promowi i wypożyczalnie samochodów. Porównanie not biur klasycznych i tych działających w sieci pokazuje, że ci pierwsi wypadają lepiej.

W zestawieniu według kryterium zadowolenie klienta najlepszy jest TUI ReiseCenter ze średnią 2,72, za nim plasują się DER Reisebüros (2,84) i Derpart (2,85). Wśród portali na prowadzenie wysuwa się Check24 (3,02), dalej uplasowały się Expedia (3,02) i HolidayCheck (3,09).

Podobnie jest w wypadku kryterium obsługa klienta. Liderem ponownie jest TUI ReiseCenter (2,65), kolejne miejsca zajęły Thomas Cook Reisebüro (2,81) i DER Reisebüros (2,82).

Oceniając stosunek jakości do ceny, użytkownicy najlepsze noty dali Check24 (3,04), Expedii (3,09) i TUI ReiseCenter (3,11).

Wśród touroperatorów w kategorii zadowolenie klienta liderem jest TUI (2,61), za nim znalazły się DER Tour (2,86) i ADAC Reisen (3,01). Taki sam porządek obowiązuje dla kategorii obsługa (oceny wyniosły odpowiednio 2,6, 2,84 i 3,03). Przy stosunku jakości do ceny najwyżej uplasował się TUI (3,07), potem DER Tour (3,1) i ITS Reisen (3,26).

Niemieckie Towarzystwo Badań Konsumenckich to niezależny instytut, który co roku pyta konsumentów o poziom zadowolenia z usług świadczonych przez firmy z różnych branż. W tym roku materiał badawczy stanowiło około 300 tysięcy opinii na temat 2 223 przedsiębiorstw.

Autorzy analizy pod uwagę brali tylko te firmy, których usługi skomentowało co najmniej 100 osób. Oceny przyznawano w skali od 1 do 10 – im niższa nota, tym wyższa ocena, 1 oznacza „wyśmienity”, a 10 „katastrofalny”.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Biura Podróży
Anex Tour z nowym dyrektorem sprzedaży. Patryk Niewiadomski zmienił touroperatora
Biura Podróży
Coral Travel zamówił samoloty w Enter Airze. Wartość kontraktu większa o 11 procent
Biura Podróży
Ceny wakacji na Wyspach Kanaryjskich mają nowy rekord. Za to w Bułgarii spadają
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Biura Podróży
Niemiecki TUI: W tym sezonie sprzedajemy więcej tańszych hoteli
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay