Reklama
Rozwiń
Reklama

Klienci cenią stacjonarne biura turystyczne

Niemieccy turyści są bardziej zadowoleni z usług stacjonarnych agentów niż internetowych – wynika z analizy Niemieckiego Towarzystwa Badań Konsumenckich

Publikacja: 24.04.2019 07:03

Klienci cenią stacjonarne biura turystyczne

Foto: Bloomberg

Niemieckie Towarzystwo Badań Konsumenckich to niezależny instytut, który co roku pyta konsumentów o poziom zadowolenia z usług świadczonych przez firmy z różnych branż. W tym roku materiał badawczy stanowiło około 300 tysięcy opinii na temat 2 223 przedsiębiorstw.

Autorzy analizy pod uwagę brali tylko te firmy, których usługi skomentowało co najmniej 100 osób. Oceny przyznawano w skali od 1 do 10 – im niższa nota, tym wyższa ocena, 1 oznacza „wyśmienity”, a 10 „katastrofalny”.

W branży turystycznej oceniane były zarówno stacjonarne, jak i internetowe agencje turystyczne, ale też portale porównujące ceny, hotele, touroperatorzy, organizatorzy rejsów wycieczkowych, przewoźnicy promowi i wypożyczalnie samochodów. Porównanie not biur klasycznych i tych działających w sieci pokazuje, że ci pierwsi wypadają lepiej.

W zestawieniu według kryterium zadowolenie klienta najlepszy jest TUI ReiseCenter ze średnią 2,72, za nim plasują się DER Reisebüros (2,84) i Derpart (2,85). Wśród portali na prowadzenie wysuwa się Check24 (3,02), dalej uplasowały się Expedia (3,02) i HolidayCheck (3,09).

Podobnie jest w wypadku kryterium obsługa klienta. Liderem ponownie jest TUI ReiseCenter (2,65), kolejne miejsca zajęły Thomas Cook Reisebüro (2,81) i DER Reisebüros (2,82).

Reklama
Reklama

Oceniając stosunek jakości do ceny, użytkownicy najlepsze noty dali Check24 (3,04), Expedii (3,09) i TUI ReiseCenter (3,11).

Wśród touroperatorów w kategorii zadowolenie klienta liderem jest TUI (2,61), za nim znalazły się DER Tour (2,86) i ADAC Reisen (3,01). Taki sam porządek obowiązuje dla kategorii obsługa (oceny wyniosły odpowiednio 2,6, 2,84 i 3,03). Przy stosunku jakości do ceny najwyżej uplasował się TUI (3,07), potem DER Tour (3,1) i ITS Reisen (3,26).

Niemieckie Towarzystwo Badań Konsumenckich to niezależny instytut, który co roku pyta konsumentów o poziom zadowolenia z usług świadczonych przez firmy z różnych branż. W tym roku materiał badawczy stanowiło około 300 tysięcy opinii na temat 2 223 przedsiębiorstw.

Autorzy analizy pod uwagę brali tylko te firmy, których usługi skomentowało co najmniej 100 osób. Oceny przyznawano w skali od 1 do 10 – im niższa nota, tym wyższa ocena, 1 oznacza „wyśmienity”, a 10 „katastrofalny”.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biura Podróży
Rainbow zabrał mamy zastępcze na tygodniowe wakacje do Tunezji
Biura Podróży
Europejskie biura podróży ostrzegają przed zniszczeniem rynku wyjazdów zorganizowanych
Biura Podróży
Rainbow wystartował z Katowic do Akaby. Za tydzień pierwszy rejs do Cartageny
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Biura Podróży
Nekera otworzy sezon narciarski w Austrii, a zakończy na Słowacji
Reklama
Reklama