Neckermann sprzedaje wycieczki w warszawskim Blue City

Piąte w tym roku, a 20 w ogóle, własne biuro sprzedaży otworzył dzisiaj Neckermann. Nowy lokal mieści się w warszawskim centrum handlowym Blue City

Publikacja: 02.08.2019 20:36

Żółtą wstęgę – w kolorze neckermannowskiego serca – przeciął prezes Maciej Nykiel

Żółtą wstęgę – w kolorze neckermannowskiego serca – przeciął prezes Maciej Nykiel

Foto: Filip Frydrykiewicz

Prezes biura podróży Maciej Nykiel przeciął symboliczną wstęgę w obecności współpracowników, pracowników nowego biura i dziennikarzy. Był tort, wino musujące i owoce.

Nykiel zachwalał Blue City jako jedno z czterech najważniejszych centrów handlowych w kraju, wyróżniające się sklepem Ikea, kinem Helios (obraz 4K) i największym fitnessem w Polsce.

Lokal Neckermanna liczy 69 metrów kwadratowych. Zatrudnione są tu trzy osoby, przeniesione z innych punktów, żeby na starcie klientów obsługiwali doświadczeni sprzedawcy. Jeśli będzie trzeba, będzie można dodać jeszcze dwóch pracowników. Na tej samej kondygnacji (-1) mieszczą się też biura trzech innych touroperatorów, a w sumie w Blue City są ich cztery i jedno sieci agencyjnej.

Biuro w Blue City jest piątym sklepem touroperatora otwartym w tym roku, ale nie ostatnim. Wcześniej Neckermann otworzył cztery własne salony – w Kaliszu przy ul. Złotej 1, w Sieradzu w Galerii Sieradzkiej, w Poznaniu w centrum handlowym Stary Browar i w Warszawie przy ul. Półwiejskiej 42. Przygotowuje otwarcie kolejnych pięciu lokali. Prezes nie chciał jednak ujawnić ich adresów.

Nykiel nie ukrywa natomiast, że chciałbym mieć biura własne w każdym ważniejszym centrum handlowym w kraju (warunek: długie godziny otwarcia). Zgłosił w wielu z nich swoje zainteresowanie przejęcia lokalu, gdyby któryś się zwolnił lub gdyby powstał dodatkowy poprzez podział jakiegoś większego. Jest też zainteresowany lokalami przy głównych ulicach handlowych i przy placach w większych miastach. Pytany, ile sklepów chciałby jeszcze otworzyć, odpowiada, że „nie ma liczby końcowej”.

Kiedy przyszedłem do Neckermanna (maj zeszłego roku – red.) miał on tysiąc punktów sprzedaży, wszystkich razem. Niemal podwoiłem tę liczbę. Mamy teraz 1800 agentów, 65 agentów współpracujących z nami na zasadach tzw. omnichannel, 21 franczyzobiorców i 20 salonów własnych. 60 procent sprzedaży przechodzi przez ręce agentów, a 40 procent przez własne kanały dystrybucji – wyjaśnia.

I dodaje, że jego firma jest lojalna wobec agentów turystycznych, bo kiedy otwiera własny salon, nie zabiera umowy agentowi w tym samym centrum handlowym. – W ogóle nie stawiamy agentom żadnych warunków, nie narzucamy limitów, nie każemy wpłacać depozytów, nie stosujemy kar – podkreśla.

Czytaj też: „Neckermann odkrywa się przed agentami turystycznymi”.

Otwarcie biura było okazją do podsumowania sprzedaży w Neckermannie. – Lipiec wyprzedał się fantastycznie, podobnie niewiele ofert zostało na pierwsze trzy tygodnie sierpnia. Ale na koniec miesiąca, na wrzesień i na październik dostępna jest jeszcze pełna oferta, można wybierać w kierunkach i hotelach – mówi Nykiel. Popyt był tak obiecujący, że Neckermann na początku lipca dokupił u innych touroperatorów i w GTS-ie (firmie oferującej mniejszym biurom podróży miejsca w czarterach) kilkaset miejsc w samolotach do Bułgarii. A na drugą połowę października dodał jedną rotację samolotu na Kretę.

Dokąd najchętniej podróżują w tym roku klienci Neckermanna? – Na pierwszym miejscu jest Grecja, a za nią Bułgaria, Turcja i Majorka – wymienia prezes.

Nykiel jest też zadowolony ze sprzedaży imprez narciarskich na zimę. – W terminie ferii zimowych, świąt Bożego Narodzenia i sylwestra zarezerwowanych jest już 50 procent ofert – opowiada. – Dziewięć dni temu rozpoczęliśmy też sprzedaż przyszłorocznych wakacji. W systemach rezerwacyjnych są już dostępne wszystkie kierunki i jakieś 80 procent hoteli. Jestem zachwycony poziomem sprzedaży. Najchętniej rezerwowane są Kreta, Warna, Burgas, Majorka, Antalya i Chorwacja. Ta ostatnia w ramach dojazdu własnego – wyjaśnia.

Jak podsumowuje, rok obrachunkowy, który w jego firmie kończy się we wrześniu, przyniesie Neckermannowi „lekki” wzrost liczby klientów i przychodu, za to dużą poprawę rentowności (zeszły rok biuro zamknęło stratą wielkości 12,3 miliona złotych, przy 203,5 miliona przychodu), wynikającą między innymi ze zmniejszenia kosztów funkcjonowania firmy.

Prezes biura podróży Maciej Nykiel przeciął symboliczną wstęgę w obecności współpracowników, pracowników nowego biura i dziennikarzy. Był tort, wino musujące i owoce.

Nykiel zachwalał Blue City jako jedno z czterech najważniejszych centrów handlowych w kraju, wyróżniające się sklepem Ikea, kinem Helios (obraz 4K) i największym fitnessem w Polsce.

Pozostało 91% artykułu
Biura Podróży
Za dużo turystów? Biura podróży mają z tym problem
Biura Podróży
TUI organizuje się na nowo. Cel: więcej klientów, produktów, usług i kierunków
Biura Podróży
PIT: Turystyczny Fundusz Pomocowy zamiast pożyczać pieniądze będzie je wypłacać
Biura Podróży
Prezes PIT: Ceny wycieczek mogą się dynamicznie zmieniać. Potwierdził to sąd
Biura Podróży
Fostertravel.pl: Touroperatorzy wiedzą, że mogą na nas polegać, to buduje zaufanie