Brytyjskie biura podróży chcą zatrudnić pracowników Cooka

Brytyjscy touroperatorzy i sieci agencyjne zachęcają pracowników Thomasa Cooka do ubiegania się o pracę u nich. TUI zorganizował nawet targi pracy

Publikacja: 24.09.2019 10:00

Brytyjskie biura podróży chcą zatrudnić pracowników Cooka

Foto: AFP

W nocy z niedzieli na poniedziałek (23 września) brytyjski oddział Thomasa Cooka ogłosił niewypłacalność. W firmie pracowało 9 tysięcy osób, z czego około 3,5 tysiąca w 550 salonach sprzedaży. Teraz będą musiały znaleźć inne zatrudnienie.

Czytaj: „Najstarsze biuro podróży na świecie Thomas Cook ogłosiło upadek”.

Jak informuje portal Travel Weekly, branża na Wyspach już zareagowała i zaczęła zachęcać pracowników Cooka do szukania nowej pracy. TUI w swoim biurze na lotnisku Luton pod Londynem zorganizował nawet targi pracy. Touroperator zachęca też do sprawdzania informacji o wakatach na jego stronie internetowej.

Także sieć biur agencyjnych Hays Travel poszukuje sprzedawców. Oddział północno-zachodni ma 36 salonów i planuje otwarcie kolejnych 14. Prezes Hays Travel Don Bircham mówi, że już wcześniej zatrudniał byłych pracowników Cooka i ceni ich za wiedzę i doświadczenie. Inne sieci agencyjne otwarte na rozmowę z wakacyjnymi doradcami Thomasa Cooka to Miles Morgan Travel, Premier Travel, Travel Councellors, Holidayplease.co.uk, a także Not Just Travel i The Travel Franchise, które uruchomiły specjalny pakiet szkoleniowy dla potencjalnych pracowników w mocno obniżonych cenach. Firmy organizują też dni otwarte w Londynie i w Manchesterze.

O specjalistów, którzy pracowali w Cooku zabiegają także organizatorzy, wśród nich, poza wspomnianym TUI, specjalista od rejsów rzecznych Cosmos and Avalon Waterways czy linia wycieczkowa MSC Cruises, która szuka do swojej angielskiej siedziby 15 osób. Prezes na Wielką Brytanię i Irlandię Antonia Paradiso mówi nawet, że jeśli kandydat się spodoba, a nie będzie mógł pracować w biurze w Uxbridge, firma zgodzi się, by wykonywał swoje obowiązki z domu. Rekrutację prowadzą też Jet2.com i Jet2holidays.

Zobacz też: „Po upadku Cooka grecki minister turystyki chce pomóc branży”.

Na sytuację zareagowali również zawodowi łowcy talentów. C&M Travel Recruitment uruchomił nawet mailowe centrum kontaktowe dla osób szukających pracy, gdzie można uzyskać poradę i informację o dostępnych ofertach. 1 października organizuje u siebie dni otwarte. Dyrektor C&M Travel Recruitment Barbara Kolosinska komentuje, że jedynym pozytywem zaistniałej sytuacji jest to, że można znaleźć ciekawą pracę, bo firmy turystyczne borykają się z brakiem kadr.

Poszkodowani mogą szukać nowych możliwości także w agencji pośrednictwa Travel Trade Recruitment. W mediach społecznościowych zaczęły powstawać grupy, w których pojawiają się różne propozycje pracy. Jedną z nich utworzyła Jenny Jackson z sieci agencyjnej Classic Travel.

Pracownicy Cooka zostali już poinstruowani, że mogą zwracać się z wnioskami o wypłatę pensji do agencji rządowej Insolvency Service, która zajmuje się likwidacją szkód związanych z bankructwami.

W nocy z niedzieli na poniedziałek (23 września) brytyjski oddział Thomasa Cooka ogłosił niewypłacalność. W firmie pracowało 9 tysięcy osób, z czego około 3,5 tysiąca w 550 salonach sprzedaży. Teraz będą musiały znaleźć inne zatrudnienie.

Czytaj: „Najstarsze biuro podróży na świecie Thomas Cook ogłosiło upadek”.

Pozostało 88% artykułu
Biura Podróży
Piąty tydzień przecen w biurach podróży. Najbardziej traci Turcja. Grecji to nie rusza
Materiał Promocyjny
BaseLinker uratuje e-sklep przed przestojem
Biura Podróży
Za dużo turystów? Biura podróży mają z tym problem
Biura Podróży
TUI organizuje się na nowo. Cel: więcej klientów, produktów, usług i kierunków
Biura Podróży
PIT: Turystyczny Fundusz Pomocowy zamiast pożyczać pieniądze będzie je wypłacać
Biura Podróży
Prezes PIT: Ceny wycieczek mogą się dynamicznie zmieniać. Potwierdził to sąd