Prezes Neckermanna dziękuje agentom turystycznym

Prezes niewypłacalnego biura podróży Neckermann Polska Maciej Nykiel rozesłał do agentów turystycznych, którzy sprzedawali wycieczki tego touroperatora list z podziękowaniem i przeprosinami za kłopoty, jakie ich w tej sytuacji spotkały.

Publikacja: 26.09.2019 15:15

Prezes Neckermanna dziękuje agentom turystycznym

Foto: turystyka.rp.pl

Nykiel przyznaje w liście, że w związku z zewnętrznymi okolicznościami musiał podjąć najtrudniejszą decyzję w życiu – ogłosić niewypłacalność firmy.

Czytaj: „Neckermann Polska jest niewypłacalny. Co z turystami za granicą?”.

Zapewnia, że do ostatniej chwili wraz z zespołem, walczył, aby „uratować polskiego Neckermanna”. Niestety, kiedy właściciel, spółka Thomas Cook Touristik, ogłosiła upadłość, nie mógł już nic zrobić.

Deklaruje, że za problemy, jakie ich w związku z tym spotkały bierze odpowiedzialność i w związku z tym przeprasza ich za to.

Nykiel pisze, że dzięki agentom Neckermann się rozwijał „i w tym roku zaczynał gonić czołówkę największych touroperatorów”. Przypomina, że w wystąpieniach publicznych zawsze wskazywał, że stawia na współpracę z agentami turystycznymi. Wylicza liczne usprawnienia jakie wprowadził: podwyżka prowizji, zlikwidowanie zabezpieczeń, kaucji i depozytów, ulepszenie produktów i dodanie nowych.

Czytaj: „Neckermann odkrywa się przed agentami turystycznymi”.

Ujawnia, że sprzedaż Neckermanna była w tym roku o 107 procent większa niż w ubiegłym (rok obrachunkowy Neckermanna zaczyna się w październiku i kończy we wrześniu) i to właśnie w dużej mierze zasługa sprzedawców.

„Za ten kredyt zaufania i wsparcie i sympatię, które czułem od Was od pierwszych dni bardzo, baaaardzo serdecznie Wam dziękuję!”.

W drugiej części listu wyjaśnia sprawy organizacyjne i finansowe, na przykład, co z zaległymi prowizjami (zdecyduje o tym syndyk masy upadłości spółki, która oprócz tego, że zgłosiła niewypłacalność to zgłosi też do sądu gospodarczego wniosek o upadłość) i niewystawionymi jeszcze fakturami, do kogo kierować klientów Neckermanna w sprawie odszkodowań (mazowiecki urząd marszałkowski), kto może ubiegać się u marszałka województwa o zwrot kosztów poniesionych w związku z powrotem klientów do kraju (klient, nie agent, chyba że klient sceduje na agenta swoje roszczenie).

Zobacz: „Neckermann szkolił agentów z dynamicznego pakietowania w Modlinie”.

W innych kwestiach rekomenduje zwrócenie się do Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych, które udziela „bardzo wartościowych porad, a członkowie jego władz w osobie np. doświadczonego i kompetentnego biegłego sądowego z zakresu turystyki p. Marka Kamieńskiego wyraziły uprzejmą zgodę i chęć merytorycznego wsparcia Państwa we wszystkich pytaniach i problemach”.

„Trzymam kciuki za Wasze biura, biznesy i przyszłość: wiem, że świetnie sobie poradzicie jako Agenci innych touroperatorów, niestety już bez Neckermanna” – kończy swój list.

Czytaj: „Neckermann: Warsztaty i tańce z agentami”.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Niewielka podwyżka ceny wakacji zapewniła Turcji nowy rekord. Grecja też nie odpuszcza
Biura Podróży
Wirtualna Polska przejęła portale turystyczne Grupy Invia. Na ich czele wiceprezes
Biura Podróży
Itaka ma własną markę lotniczą - Air 001. „Nie boimy się wyzwań, jesteśmy jak James Bond”
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Biura Podróży
Rośnie sprzedaż w biurach podróży. To dobra wiadomość. A jaka jest zła?