Biuro podróży Sun & Fun Holiday zaprosiło do Tunezji 140 swoich agentów z około 100 biur, którzy są liderami w sprzedaży wyjazdów do Tunezji. Agenci zwiedzali, odpoczywali, ale także szkolili się i odbierali nagrody.
380 procent wzrostu
Jak wynika z podsumowania sezonu 2019, Sun & Fun sprzedał łącznie w tym roku 62 501 wycieczek. Najwięcej klientów biuro wysłało do Egiptu (26,9 tysiąca), podzielonego na trzy kierunki: Hurghada – 13,1 tysiąca, Szarm el-Szejk – 7,1 tysiąca i Marsa Alam – 6,7 tysiąca. Tunezja zajęła drugie miejsce z wynikiem 20,4 tysiąca z czego 10,8 tysiąca turystów wyjechało na kontynent, a 9,6 tysiąca na Dżerbę. To dużo, bo jak mówił podczas spotkania z agentami minister turystyki Tunezji René Trabelsi, w sumie do Tunezji (do końca października) z Polski przyjechało 100 tysięcy gości.
Za tymi krajami uplasowała się Bułgaria: Słoneczny Brzeg – 6,6 tysiąca i Złote Piaski – 3,2 tysiąca . A w dalszej kolejności Turcja z wynikiem 5,4 tysiąca turystów.
W sezonie 2020 te liczby mają wzrosnąć. Na przykład Hurghada do 19,2 tysiąca, Dżerba do 16,2 tysiąca, Tunezja kontynentalna do 15 tysięcy, Szarm el-Szejk do 9,2, Marsa Alam do 8,3 tysiąca, Słoneczny Brzeg do 7,4 tysiąca. Złote Piaski i Turcja planowane są na identycznym poziomie, za to do oferty biura wraca jako kierunek Maroko. Do tego kraju touroperator zamierza zawieźć 1,5 tysiąca klientów.
W sumie wzrost ma wynieść ponad 30 procent procent – z tegorocznych 62,5 tysiąca do 83,8 tysiąca gości w 2020 roku.