Sun & Fun ujawnia szczegóły planów na rok 2020

Co piąty polski turysta jadący z biurem podróży do Tunezji w tym roku był klientem biura podróży Sun & Fun Holidays. W nowym sezonie touroperator planuje zwiększyć ten ruch o 50 procent.

Publikacja: 17.10.2019 10:44

Sun & Fun ujawnia szczegóły planów na rok 2020

Foto: Mateusz Czech

Biuro podróży Sun & Fun Holiday zaprosiło do Tunezji 140 swoich agentów z około 100 biur, którzy są liderami w sprzedaży wyjazdów do Tunezji. Agenci zwiedzali, odpoczywali, ale także szkolili się i odbierali nagrody.

380 procent wzrostu

Jak wynika z podsumowania sezonu 2019, Sun & Fun sprzedał łącznie w tym roku 62 501 wycieczek. Najwięcej klientów biuro wysłało do Egiptu (26,9 tysiąca), podzielonego na trzy kierunki: Hurghada – 13,1 tysiąca, Szarm el-Szejk – 7,1 tysiąca i Marsa Alam – 6,7 tysiąca. Tunezja zajęła drugie miejsce z wynikiem 20,4 tysiąca z czego 10,8 tysiąca turystów wyjechało na kontynent, a 9,6 tysiąca na Dżerbę. To dużo, bo jak mówił podczas spotkania z agentami minister turystyki Tunezji René Trabelsi, w sumie do Tunezji (do końca października) z Polski przyjechało 100 tysięcy gości.

Za tymi krajami uplasowała się Bułgaria: Słoneczny Brzeg – 6,6 tysiąca i Złote Piaski – 3,2 tysiąca . A w dalszej kolejności Turcja z wynikiem 5,4 tysiąca turystów.

W sezonie 2020 te liczby mają wzrosnąć. Na przykład Hurghada do 19,2 tysiąca, Dżerba do 16,2 tysiąca, Tunezja kontynentalna do 15 tysięcy, Szarm el-Szejk do 9,2, Marsa Alam do 8,3 tysiąca, Słoneczny Brzeg do 7,4 tysiąca. Złote Piaski i Turcja planowane są na identycznym poziomie, za to do oferty biura wraca jako kierunek Maroko. Do tego kraju touroperator zamierza zawieźć 1,5 tysiąca klientów.

W sumie wzrost ma wynieść ponad 30 procent procent – z tegorocznych 62,5 tysiąca do 83,8 tysiąca gości w 2020 roku.

CZYTAJ TEŻ: Sun&Fun planuje 25-procentowy wzrost

Jak podaje biuro, aż 49 procent klientów wypoczywało w tym roku w jego 20 bestsellerowych hotelach. Średnia wartość rezerwacji wyniosła 2349,54 złotego, co daje 146,8 miliona złotych przychodów. Średnia długość pobytu turysty na wakacjach z Sun & Funem to 8,78 dnia, a średnia liczba osób na rezerwację – 2,53.

Przedsprzedaż Lata 2020 przynosi dobre wyniki. Wzrost sięga 380 procent. Jak jednak zastrzega dyrektor generalny Semir Hamouda, to częściowo efekt wcześniejszego o miesiąc niż przed rokiem rozpoczęcia sprzedaży nowego sezonu. – Trzeba go więc traktować z ostrożnością, chociaż nie ukrywam optymizmu – mówi dyrektor Sun & Funa.

Rosną też inne wskaźniki – średnia wartość rezerwacji jest na razie większa niż poprzedniego sezonu o 167 złotych. Wydłużyła się też do 9,51 dnia zaplanowana długość pobytu turystów na wakacjach.

Nowe pomysły na animacje

Sun & Fun wprowadza także zupełnie nowe formaty animacji w miejsce Orange Family Club. Zapewnia, że ich jakość będzie tak samo wysoka jak dotąd, będą one bowiem prowadzone przez tych samych animatorów. Organizator planuje wprowadzić nową formułę – kluby dla dorosłych i dla dzieci pod marką Blue Club, a także dla samych dzieci jako Croco Club.

Jak opisuje Sun&Fun – Blue Club to propozycja zabawy dla całej rodziny. Program będzie prowadzony przez animatorów biura w ramach animacji hotelowych. Natomiast Croco Club to propozycja animacji dla dzieci w wieku 4-12 lat. Będzie on realizowany przez 6 dni w tygodniu. Będą dwa bloki tematyczne, realizowane rano i popołudniu, naprzemiennie w oparciu o sport oraz rozrywkę i atrakcje artystyczne.

– Formuła klubowa jest u nas prawdziwym motorem sprzedaży. Klienci są z niej bardzo zadowoleni. Dlatego chcemy ją rozwijać – zapowiada Hamouda. – Programy artystyczne, które przygotowujemy na wieczór, będą unikatową propozycją. Będą dosłownie jak sztuka teatralna – opowiada.

Hamouda przy okazji, że czeska spółka Blue Style, która jest właścicielem polskiego Sun & Funa, zamierza budować własne hotele. – Będą nosić nazwę Blue Style Resort a do tego dojdzie nazwa miasta – wyjaśnia. – Pierwszy z nich już powstaje w Tunezji, w mieście Mahdia. Będzie zatem nosił nazwę Blue Style Resort Mahdia. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, hotel powinien być gotowy jeszcze w tym roku – dodaje.

Nagrody dla specjalistów od Tunezji

Podczas uroczystej gali Sun Fun uhonorował pięciu najlepszych agentów turystycznych za najwięcej sprzedanych imprez w tym roku.

Najlepszych pięciu agentów, to:
1. Denar Travel z Myszkowa (właściciel Monika Kaźmierczak),
2. Wakacje.pl z Tarnowa
3. 24 Holiday z Białegostoku (właściciel Wanda Łempicka)
4. Sfinks ze Skrzyszowa (właściciel Danuta Białek),
5. Family Travel z Rudy Śląskiej (właściciel Adrian Taborek).

Za ich pracę i zaangażowanie dziękował podczas uroczystości dyrektor generalny biura Sun&Fun Semir Hamouda. Laureaci dostali w nagrodę tygodniowe pobyty w hotelach w Tunezji (m.in. w Susa i na Dżerbie).

– Bardzo szanujemy to, co się dzieje w Polsce i z uznaniem patrzymy na wzrost gospodarczy kraju. Polska jest w gronie największych światowych gospodarek, jest dla nas przykładem – powiedział obecny na gali minister turystyki Tunezji René Trabelsi. – Wszyscy tutaj wiemy i pamiętamy, że z Polski pochodził papież Jan Paweł II, kompozytor Fryderyk Chopin i twórca nowoczesnej astronomii Mikołaj Kopernik – dodał.

CZYTAJ TEŻ: Już ponad 100 tysięcy Polaków odwiedziło Tunezję

Wręczenie dyplomów i nagród odbyło się podczas uroczystej gali.

""

Minister turystyki René Trabelsi (z prawej) był witany przez dyrektora generalnego Sun&Funa Semira Hamoudę. Fot. Mateusz Czech

Foto: turystyka.rp.pl

""

Mateusz Czech

Foto: turystyka.rp.pl

""

Mateusz Czech

Foto: turystyka.rp.pl

""

Mateusz Czech

Foto: turystyka.rp.pl

""

Mateusz Czech

Foto: turystyka.rp.pl

""

Foto: turystyka.rp.pl

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Grupa Anex Tour rozbudowuje swoje sieci hotelowe. Przywróci dawną markę
Biura Podróży
Początek roku nie rozpieszcza klientów biur podróży. Wakacje coraz droższe
Biura Podróży
Zmiana we władzach TOO. W tle oskarżenia o brak przejrzystości działania zarządu
Biura Podróży
Niemcy szykują się już na wakacje. Wydadzą 85 miliardów euro