Marka Thomas Cook ma zacząć ponownie funkcjonować w pierwszej połowie przyszłego roku. Jej właścicielem jest chińska firma Fosum Tourism Group, która planuje połączyć ze sobą różne typy oferty, jakimi obecnie dysponuje i promować je właśnie pod nazwą najstarszego na świecie touroperatora. W ten sposób koncern chce pozyskać klientów, głównie z Europy, do swoich obiektów znajdujących się w różnych miejscach na świecie. Do Fosuna należy między innymi sieć Club Med, ale też luksusowe obiekty w Chinach.
CZYTAJ TEŻ: Chińczycy kupili Thomasa Cooka za 11 milionów funtów
W zeszłym roku do Państwa Środka przyjechało 6 milionów gości ze Starego Kontynentu, czyli o 2,2 procent więcej niż w 2017 roku. Głównie z Niemiec i Wielkiej Brytanii.
Fosun był właścicielem 18 procent akcji Grupy Thomas Cook zanim spółka zbankrutowała. Po ogłoszeniu przez nią niewypłacalności kupił za 11 milionów funtów prawa do nazwy domeny internetowej, aplikacji, kont w mediach społecznościowych i do dwóch marek hotelowych – Casa Cook i Cook’s Club.
Jak mówi osoba związana z projektem, na którą powołuje się agencja Bloomberg, nowa platforma ma oferować pobyty w hotelach i resortach, bilety na przedstawienia i członkostwo w klubie lojalnościowym. Rzecznik prasowy Fosuna odmówił komentarza w tej sprawie.