Zakupione aktywa obejmują znaki handlowe, domeny, konta w mediach społecznościowych i licencje nieistniejącej już firmy, a także prawa do dwóch marek hotelarskich stworzonych przez Thomasa Cooka – Casa Cook i Cook’s Club.
Fosun Tourism Group podał w komunikacie, że przejęcie „jednej z najbardziej znanych marek turystycznych na świecie” umożliwi jej rozszerzenie działalności i umocnienie pozycji w branży turystycznej. Intencją nowego właściciela jest prowadzić biuro internetowe pod marką Thomasa Cooka.
Jak oświadczył przewodniczący grupy turystycznej Fosun Qian Jiannong, jego firma zawsze wierzyła w wartość marki Thomasa Cooka i liczy, że „przejęcie marki Thomas Cook umożliwi jej rozwój działalności turystycznej w oparciu o popularność marki Thomasa Cooka w połączeniu z silny wzrostem chińskiej turystyki wyjazdowej”. – Po przejęciu grupa skoncentruje się na ekspansji biznesowej, wykorzystując nowo nabyte marki Thomas Cook do stworzenia synergii z istniejącymi przedsiębiorstwami grupy (Fosun jest właścicielem biura podróży Club Med – red.) – dodaje przewodniczący.
CZYTAJ TEŻ: Thomas Cook ze Skandynawii ma już nowych właścicieli
Fosun to były współwłaściciel Thomasa Cooka, jego największy udziałowiec. W sumie miał 18 procent akcji tej firmy. Kiedy koncern chylił się ku upadkowi Fosun był skłonny zainwestować w jego podtrzymanie 450 milionów funtów. Drugie tyle dawały banki i obligatariusze. 900 milionów funtów okazało się jednak o 200 milionów za mało. Tej ostatniej sumy nie zgodził się z kolei zagwarantować rząd brytyjski. Firma ogłosiła więc 23 września upadłość.